AVLYST AVLYST 1. Mai 2021- Vårcruising oppmøte

Anbefalte innlegg

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Blir vel aldri helt klar? :P

Nei, det er sant. Dekk som ikke subber og oljetrykksføler er likevel ganske viktig sies det.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er lov å kjøre Leon og da @Martin Amlie... :D



Jeg tenker å stille med Quattro / Golf / 100 alt ettersom hva som er klart for hånden (dette blir litt stress).

Evt. blir det noe familielogistikk (barnesete) og Octavia. Men jeg stiller.

 

Det blir ikke heeeelt det samme med fjuskende spansk trøskverk, som småskremt tysk panservogn med fem høl i blokka og roterende lyddemper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nei, det er sant. Dekk som ikke subber og oljetrykksføler er likevel ganske viktig sies det.

 

 

Det blir ikke heeeelt det samme med fjuskende spansk trøskverk, som småskremt tysk panservogn med fem høl i blokka og roterende lyddemper.

Nå har du værtfall roterende lyddemper på Seat'n og... burde vel holde det?

Jeg forventer å se deg på lørdag! :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dessverre dårlig ut for min del, dekkene til Porscha kommer ikke før til uka. Er på corden på ene dekket bak pga camber, så tar ikke sjansen på noen langtur.

 

Det var kjipt, ble lovet dekk før helga, men så var de ikke på lager likevel.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ser dessverre dårlig ut for min del, dekkene til Porscha kommer ikke før til uka. Er på corden på ene dekket bak pga camber, så tar ikke sjansen på noen langtur.

 

Det var kjipt, ble lovet dekk før helga, men så var de ikke på lager likevel.. :(

Skjønner - og jeg kjenner til den følelsen! Ikke verdt å kjøre på cord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om linken til kjøreruta. Når jeg legger inn linken på telefonen så endrer Google Maps kjøreruta mellom Sætre og Tofte til mot Svelvik og så til Tofte. Sannsynligvis fordi det ikke er noe viapunkt ved feks. Filtvet så det blir en lengre tur å kjøre.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk linken til NAFs ruteplangger, der ligger nemlig den korrekte kjøreruta og det er den vi har brukt - ikke Googlemaps!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve og få tatt turen. Må bli i Audi 80 i år da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, Ole-Håkon. Vi sees!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sett litt på Poletta'n i går, blir mindre jobb enn antatt denne helgen.
Har gått over litt på den som skal fremvises for SVV også.

Da gjenstår det bare om lysten og været er med meg på lørdag ;)

 

Har jo kjørt Golf til jobb 2 dager på rad. Så har jo hatt en og annen trivelig tur alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avveide sterkt om jeg skulle ha med Golf eller Quattro. Men brått stod Golfen der med demontert dashboard, hvor jeg fant ut at CE2 instrument ikke var samme som CE1 jeg ønsket å flytte VDO turteller inn i. : dum :Og så fant jeg at støydempingen er jo fraværende i gulvet ...

Da skrudde jeg på trykkslanger på Quattroen, så du må gjerne ta Golf 2 plassen Frederik. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du, her ute bestemmer vi som vi vil! (Neida)

Fint du tar det opp, så kan jeg tråkle meg igjennom slik jeg leser tingene:

Av kommunal veiledning leser jeg ingen spesifikke begrensninger jeg synes "treffer" denne gjennomføringen, dog følgende henvisning:
 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Spørsmål - FAQ

Asker kommune forholder seg i hovedsak til nasjonale regler og anbefalinger, og vi viser derfor til spørsmål og svar fra regjeringens nettside.

 


Og når jeg da sjekker dette mot nasjonal regler, leser jeg:
 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 


Arrangementer og sammenkomster
Krav til gjennomføring av arrangement

Vi anbefaler at alle planlagte arrangementer avlyses. Hvis arrangementer ikke kan utsettes gjelder disse reglene:

  • ....
  • Utendørs tillates 200 personer på offentlig sted, uten faste, tilviste sitteplasser.
  • ...

Det er i tillegg krav om en meters avstand mellom deltakerne, oppnevning av ansvarlig arrangør og registrering av gjester. Se mer om arrangement og sammenkomster her.

 


Denne Se mer-lenken viser til helse-norge.no, hvor man leser videre:
 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Arrangement på offentlig sted

Alle arrangementer og private sammenkomster der personer fra forskjellige kommuner møtes bør utsettes eller avlyses.

Om de likevel må avholdes, må reglene for arrangementer følges

Reglene for arrangement på offentlig sted er forskriftsfestet, og brudd på reglene kan straffeforfølges dersom de ikke blir overholdt.

Privat sammenkomst på offentlig sted
Ved privat sammenkomst på offentlig sted (leid/lånt lokale), er det ikke lov å samle flere enn 10 personer innendørs.
Dersom sammenkomsten er utendørs kan man samle 20 personer.

...

Private sammenkomster omfatter:  

  • Sammenkomster for familie, venner og bekjente.
  • ...

 

 

Dette igjen stiller jo spørsmålet ved, er vi en privat sammenkomst på offentlig sted eller arrangement på offentlig sted ?
Dette spiller en rolle for maks begrensning på 20 eller 200.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Privat sammenkomst på offentlig sted

Ved privat sammenkomst på offentlig sted (leid/lånt lokale), er det ikke lov å samle flere enn 10 personer innendørs. Dersom sammenkomsten er utendørs kan man samle 20 personer.

Barn i samme kohort i barnehage eller på barneskole kan møtes med et nødvendig antall voksne tilstede.

Private sammenkomster omfatter:  

  • Sammenkomster for familie, venner og bekjente.
  • Sosiale samlinger i tilknytning til arbeid eller skole.
  • Sammenkomster etter seremoni. For eksempel dåp, bryllup, konfirmasjon og begravelser.
  • Fester og middager med servering av alkohol etter et seminar, konferanse, kurs eller andre faglige sammenkomster.

Offentlig arrangement

Definisjonen på offentlig arrangement omfatter:

  • Idrettsarrangement (ikke treninger).
  • Kulturarrangement, konserter, utstillingsåpninger, opera, ballett, teater og kino (ikke øvelser og treninger).
  • Seminar, konferanser, kurs og andre faglige sammenkomster, uten servering av alkohol. 
  • Livssynssamlinger og seremonier
  • Medlemsmøter, fagforeninger
  • Varemesser og midlertidige markeder. Gjelder ikke loppemarked til inntekt for frivillige organisasjoner.

 

 

Egentlig enda ikke helt lett å tolke om dette er et arrangement eller privat sammenkomst... Så da sjekket jeg regjeringen.no sin "Q&A":

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Hva regnes som arrangement?

I covid-19-forskriften § 13 defineres arrangementer som følgende sammenkomster på offentlig sted eller i lokaler og utendørs arealer som leies eller lånes ut, inkludert hoteller, grendehus, forsamlingshus, konferansesaler og haller: 

  1. idrettsarrangement, inkludert stevne, cup, turnering og kamp, men ikke organisert trening 
  2. kulturarrangement, inkludert konserter, utstillingsåpninger, opera, ballett, teater og kino, men ikke organiserte øvelser, trening og prøver 
  3. seminarer, konferanser, kurs, medlemsmøter og andre faglige sammenkomster, inkludert bespisning uten servering av alkohol, men ikke møter eller sammenkomster som ledd i ordinært arbeid eller undervisning på skole eller universitet 
  4. livssynssamlinger og seremonier, inkludert seremonier ved bryllup, begravelser, dåp og konfirmasjon 
  5. varemesser og midlertidige markeder, men ikke loppemarkeder til inntekt for frivillige organisasjoner 
  6. private sammenkomster; sammenkomster for familie, venner og bekjente eller sosiale samlinger i tilknytning til arbeid eller skole, inkludert tilstelninger etter seremonier, fester og bespisning med servering av alkohol i forbindelse med seminarer, konferanser, kurs og andre faglige sammenkomster.

Som arrangement regnes likevel ikke private sammenkomster med ti eller færre deltakere som avholdes i de delene av et serveringssteds lokaler som samtidig holdes åpent for allmennheten. Som arrangement menes heller ikke private sammenkomster kun for medlemmer av samme husstand.

    

Arrangører må selv ta stilling til om en sammenkomst eller tilstelning er å anse som arrangement eller ikke. Forskriften vil normalt gjelde dersom arrangøren selv har vurdert at sammenkomsten er et arrangement.

 

Det gir alle som ønsker å samle deltakere og publikum i vel organiserte former trygghet for at de kan samle mange personer på samme sted, uten at de bryter med de generelle anbefalingene om å begrense antall kontakter.

 

Et arrangement må uansett avgrenses mot ansamlinger av personer som ikke skyldes at noen har invitert, annonsert eller på annen måte organisert dette. Dvs. at det mangler en arrangør. Klare eksempler på dette er individuelle besøk på strand, i parker, på museum, på spisesteder mv. Forskriften er derfor ikke et generelt forbud mot ansamling av personer

 

Uavhengig av om en samling anses som et arrangement eller ikke, er det viktig å ivareta grunnleggende smitteverntiltak, blant annet ved at man holder seg hjemme ved luftveissykdom, holder minst 1 meters avstand til personer i andre husstander og har god hygiene. 

 

 

Summen av dette, gjør at jeg ser for meg følgende for 1. mai-cruisingen:

  1. Styret vedtar/erkjenner at dette er et arrangement.
    Gjør gjerne et "hastevedtak" internt som protokollføres. Dette fordi det er invitert avgrenset kun til medlemmene, og er en organisert gjennomføring utendørs på allment tilgjengelige områder og ikke på privat grunn/hjemme hos noen eller et fast tilholdssted for arrangementet.
    Ergo bør det kunne avholdes med inntil 200 deltakere, til tross for at det virker som vi er innenfor en gjennomføring med maks 20?
     
  2. Styret registrerer deltakere - kun for registrerte medlemmer
    Ser dette kan være utfordrende med evt. andre fra samme husstand, kjærster osv, men anbefaler å være veldig uniform i håndteringen her.
    Slik registrering kan f.eks. være at deltakere responderer på en mail/SMS/privat melding som presiserer reglene får vår gjennomføring med Navn + "jeg aksepterer" e.l. Registreringer slettes 15. mai (+14 dager) av hensyn til personvern.
     
  3. Avstand
    Alle oppholder seg innen sine respektive kjøretøy, eller god avstand utenfor sine kjøretøy.
    Vi tilstreber at kjøretøy parkeres med opphold imellom seg (typ annenhver angitte parkeringsplass), og 2m for individer hvor mulig (minimum lovpålagt 1m).
     
  4. Smittevern
    Selvfølgelig skal alle deltakere opptrå varsom, hensysfult og i henhold til gjeldende lovgivning. All aktivitet utenfor kjøretøy gjøres med munnbind under arrangementet. Håndhygiene må følges.

 

Som sådan, kanskje er tilgjengelig plass noe som taler for sluttdestinasjon på Liertoppen igjen, og ikke den - potensielt - litt trangere Lierkroa..?
@Hans-Peter Röder@Victor Bruun

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alle som møter opp på liertoppen oppgir navn adresse og telefon nr. til @Hans-Peter Röder eller @Victor Bruun som er klubbens representanter så burde dette gå greit. Vil tro at dette er nok info slik at klubben kan loggføre dette som et arrangement.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er litt usikkre på om dette er regnet som arrangement, hoveddelen er kjøring av bil i kø. Det er eventuelt på oppmøte stedet og avsluttningen det blir samling av folk. Har snakket litt med noen andre som arrangerer liknede på lørdag - som ikke kjører det som arrangement.

Siden vi er i tvil så må vi be folket om holde seg i bilen hele tiden og registrere oppmøtte via liste som  føres ved oppmøte. Altså Heines forslag. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, mulig dette er dumt spørsmål, men det er ikke no i veien for å ta med mine to (voksne) barn i bilen?

 

(Jeg prøver å gi de en god oppvekst, og da er det viktig at de ikke roter seg bort i feil bilmerker når de en dag skal kjøpe seg bil.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, mulig dette er dumt spørsmål, men det er ikke no i veien for å ta med mine to (voksne) barn i bilen?

 

(Jeg prøver å gi de en god oppvekst, og da er det viktig at de ikke roter seg bort i feil bilmerker når de en dag skal kjøpe seg bil.)

Tror dette går bra. bare registrere alle i bilen.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, mulig dette er dumt spørsmål, men det er ikke no i veien for å ta med mine to (voksne) barn i bilen?

 

(Jeg prøver å gi de en god oppvekst, og da er det viktig at de ikke roter seg bort i feil bilmerker når de en dag skal kjøpe seg bil.)

Det er jo fort gjort å rote seg borti en Audi der😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ok å ta med "barn" - god oppvekst er viktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

12

Ja god oppvekst er viktig. Eldstedatteren min skulle absolutt kjøpe seg Pegeot her for en tid tilbake. Så da sendte jeg henne en Youtube-video når Jeremy og James May testet to brukte Peugeoter : 



Hun kom til fornuften etter det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Siden vi er i tvil så må vi be folket om holde seg i bilen hele tiden og registrere oppmøtte via liste som  føres ved oppmøte. Altså Heines forslag. 

Full tank, ferdig tissa, og t/r parkeringen Liertoppen uten stopp da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjekt med bensinstasjon stopp underveis. Tvilsomt at bilen går 2 hele timer uten å trenge påfyll🤪

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hadde vært kjekt med bensinstasjon stopp underveis. Tvilsomt at bilen går 2 hele timer uten å trenge påfyll🤪

Kan fylle opp på Liertoppen før avreise. Går nok ikke tom på turen rundt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at det er de strengeste reglene av de der du bor, eller dit du skal, du må følge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg avveide sterkt om jeg skulle ha med Golf eller Quattro. Men brått stod Golfen der med demontert dashboard, hvor jeg fant ut at CE2 instrument ikke var samme som CE1 jeg ønsket å flytte VDO turteller inn i. : dum :Og så fant jeg at støydempingen er jo fraværende i gulvet ...

Da skrudde jeg på trykkslanger på Quattroen, så du må gjerne ta Golf 2 plassen Frederik. :D

 

Har ekstra CE1 med turteller, kan hjelpe deg å skifte. Må da bytte med det som står i min :)

Støymatter har jeg ikke i min, da de døde når bilen stod under 1 meter med vann i 2016.

Hva skal man med sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Full tank, ferdig tissa, og t/r parkeringen Liertoppen uten stopp da eller?

 

Folkens - fulltank og hold dere i bilen heletiden!

 
 
lagt til 4 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja god oppvekst er viktig. Eldstedatteren min skulle absolutt kjøpe seg Pegeot her for en tid tilbake. Så da sendte jeg henne en Youtube-video når Jeremy og James May testet to brukte Peugeoter : 



Hun kom til fornuften etter det :D

Så bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.