Feilkode Left rear abs wheel speed sensor og steering angle sensor

Anbefalte innlegg

Hei! 
har hatt feil på abs en liten stund, igår byttet jeg sensor, den andre hadde fått seg et hakk / ned slitt midt i sensoren.

 

etter bytte så kom sensor etter noen meter kjøring, noen tips hva som fortsatt er feil?:-)

 

etter bytte så prøvde jeg og starte bilen, fikk ikke start pga lavt batteri på bilen. 
da kom også feilkode på steering Angle sensor, prøvd og kjøre litt sving osv uten at den forsvinner.. 

hvordan settes denne eventuelt til basic innstillinger?

 

takk for alle tips:-)

6D95FAA5-46E1-40BF-8AF1-36A6E0BC0FAA.png

DCE38C04-BA32-41F4-A656-02D4FB190C12.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ang 00778 så er det forskjellige metoder å kalibrere denne på. Dette spørs på bilmodell og merke.

På enkelte biler holder det å gi fullt rattutslag høyre/venstre, på noen andre biler må det kjøres litt med fullt rattutslag.

Det kan hende at bilen ikke vil kalibrere når den ikke har rett hastighetsverdi fra alle hjul (i ditt tilfelle VS bak)

Så forøvrig spørsmålet ditt på facebook, hvor det ble tipset om brudd i ledningsnett.

Uten at jeg vet hvilken bil det er snakk om, så ville jeg ha sjekket hjullageret og magnetringen der. Denne kan ha ekspandert og tatt med seg ABS føleren i fallet.

Da hjelper det ikke å skifte ny føler, da må hjullageret skiftes også.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er slipe spor i sensoren som du tok ut (den gamle), så er det mest sannsynlig sensorringen som er sprukket/rustet/utslitt. Den er festet til akslingen hvor sensorhodet står.  Ringen må da byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres logisk ut!:-) tenker jeg bytter komplett hjullager, da dagens så veldig rusta ut! Takk for tips:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, når du først har demontert så er det veldig smart å bytte hjullager (jeg pleier å gjøre akkurat det). :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt tid og få deler, men bytter hjullager :-) nå er alt i skjønneste orden!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.