OPPDATERT M PRIS. 440hp Passat 3.2 VR6. Kompressormatet, luft etc. (REPOBJEKT)

Anbefalte innlegg

Heisann. (Jeg er tilbake?)

 

Der var den ergelige dagen kommet. Hadde egentlig tenkt å kjøre bilen til rusta tok den, men nå dukket det opp et helt annet problem jeg ikke hadde forutsett, og det blir helt for jævlig bortkastet å vrake bilen. Ønsker derfor å sende ut noen sonder for å sjekke interessen i det vide land. Godt grunnlag for sprek familiebil, banebil (enten hele bilen, eller motorpakka). 

 

Det er gjort MASSE med bilen i mitt 7 år lange eie. Jeg har ikke pratet høyt om dette, men i 2018 var bilen et par måneder i Nederland hos TVS Engineering, som utførte motoroverhaling og kompressormating. Resultatet ble 444hk, 443nM (har papirer fra rulla her), og en bil som gjør 0-100km/h på 4.5s (Målt med Polar-FIS). 

Helt sjukt hverdagsbil!

 

Nå har jeg dessverre kjørt havari på kompressoren, og motoren må ut for å bytte den. Det har jeg hverken tid eller plass til, så jeg ønsker å sjekke om noen vil ha en sterkt rabattert motorvogn.

 

Hovedpunkter:

300.000km

Overhalt motor m/tuning i 2018 - 444hk, 443nM

Luftfjæring (Ikke godkjent enda, men har TÜV papirer)

Webasto

Ny girkasse på 240.000km, utført service hver 20.000km med olje og filter. TVS Engineering software med Launch Control

Bastuck effektanlegg, nydelig lyd

 

50190771793_4e7bd41094_b.jpg&key=96ced22

 

Finnes det noen med samme diagnose som meg der ute, og er interessert? 

Bilen er enda kjørbar, og jeg kan levere den hjem til deg på døra kostnadsfritt - I hele landet. 

 

 

Fullstending modliste:

- Speedometer fra nyere Passat med LCD-display og blå nåler. Korrekt KM-stand. 

- Polar-FIS med egen meny i speedometeret. (Avlesning av verdier fra canbus, laptimer, 0-100km/t måler osv)

- Pedalbox med "custom" pedalprofiler, begrensning, "valet mode" osv. (Satte denne til 60% for PKK). Styrt på bluetooth.

- Catback fra Bastuck i rustfritt stål. Dobbelt eksosutløp, nydelig lyd.

- Flat-bottom racingratt og paddle-extentions i aluminium

- EBC Yellowstuff klosser og turbogroove bremseskiver

- Baklys med "skyline mod". Ringen i begge lyktene lyser.

- Elektrisk utfellbart hengerfeste. Montert, men ikke koblet. (Deksel i diffuser og alt er på plass mekanisk).

- Webasto med GSM-styring.

- 2x8" subwoofer i reservehjulsbrønn. Focal ES165K komponentsett i dørene foran. Dørene drives av en Focal Impulse 4.320. forsterker, og lyden kommer fra en iPad Mini som overfører lyd ved hjelp av en Audison Bit Ten lydprosessor. iPad selges ikke, av personvernhensyn. 

- Airlift Performance 3P med firehjulskontroll. Følger med TÜV papirer, men det er ikke gjort godkjenning enda.

- Overhalt og ombygd motor i 2018. Rådelager, veivlager, stempelringer, simringer, registerkjede, ventilfjærerer og sikkert enda mer ble byttet. Samtidig ble kompresjon senket med spacer på blokka, dyser ble byttet ut til større type og motoren ble kompressormatet. Original ECU med TVS Engineering software. 

- DSG girkasse ble byttet på 240.000km. Siden da har jeg byttet olje og filter hver 20.000km (60.000 er intervall). Den har fått TVS Engineering software med Launch Control. 

- Foliert i Avery Dennison Fresh Spring. Bilen hadde mange små rustskader i lakken, så dette ble utbedret av undertegnede med variabelt hell. Noe har begynt å ruste opp igjen, og grunnarbeidet mitt synes gjennom folien flere plasser. På ingen måte strøken under lakken, bilen er grå, og ble reparert med svart spesiallakk. 

 

Motorbygget kan godkjennes. Har hatt dialog med et verksted i Tyskland som ordner alle papirer og effekt/avgassmålinger som kreves fra TÜV. Dette ville kostet mellom 30.000 og  50.000 etter hva jeg har blitt opplyst. Bygget er for øvrig veldig diskret forseggjort, har OEM kjørbarhet (Skjult, lydløst) og har gått gjennom PKK uten spørsmål. Effekten begrenses til 60% ved bruk av pedalbox.

 

Kompressor koster 10.000DKK, olje og filter til kompressor ca. 1.500DKK hos Kolstrup Tuning i Danmark. 

Om ikke annet er motoren et perfekt utgangspunkt for turbobygg!

 

Setter salgspris til 45.000,-

Dette er beregnet ut fra annenhåndsverdi på "løsøre" og ting som er lett å plukke av og for meg å selge. Airtlift, eksosanlegg, webasto osv. Har ikke tatt med verdi av motor/girkasse i denne beregningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oisann, dette var en godbit. Hadde du lagt ut denne i klubbens glansdager for 10 år siden ville den vært revet bort i løpet av noen få dager. Du bør nok ha en prisantydning hvis noen skal bite på og ta kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Oisann, dette var en godbit. Hadde du lagt ut denne i klubbens glansdager for 10 år siden ville den vært revet bort i løpet av noen få dager. Du bør nok ha en prisantydning hvis noen skal bite på og ta kontakt.

 

Takk. Tviler litt på at dette er av interesse for folk flest. Ender nok opp med å selge i deler - Luft, webasto, lydanlegg og noe annet småtjafs er enda verdt penger. 

Motorpakka (når reparert) er godt egnet for banebil og liknende. 

 

Bilen kan for øvrig TUV-godkjennes med motormodifikasjoner, det er snakk om ca. 30.000,- og et par uker i tyskland. 

 

Umulig å prissette noe slikt - Alt over 40.000,- hadde blitt vurdert, 60.000,- hadde vært salg på flekken. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har oppdatert tråd med mer info og pris. Tilbud om kostnadsfri levering nation-wide gjelder enda!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har oppdatert tråd med mer info og pris. Tilbud om kostnadsfri levering nation-wide gjelder enda!

De fleste her har jo lest tråden din, men kanskje verdt å nevne at den er foliert og ikke har samme farge på hele bilen under?

 

Kunne jo hende vi har noen nye lesere her. :) 

 

Uansett gromt prosjekt, synd du ikke får fikset det selv. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill. Skrevet litt om lakken til bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! Hvis du er i det fjerneste grann interessert, ta kontakt. For min del må bilen bare vekk - Har du et bud på lur, så er jeg åpen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.