Mk1 jegermeister vil ikke gå annet enn på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Jeg har etter våler i fjor måtte bytte topp pakning,plane toppen pga ja mildt sagt ødelagt thermobryter som igjen ga kokt motor der...

 

Men nå etter nyslipt topp,nye pakninger,nye væsker og filter/plugger m.m. og ikke minst nyslipte kammer som skal være 288 eller 300 kammer ifølge Grinden Motorsport som sendte de til Sverige for omslip ihvertfall.

 

 

Så går bilen fint på tomgang, den starter lett og jeg kan ruse den fint på tomgang.

Ingen ulyder annet enn en liten lekk fra grenrør.

Men så fort jeg settern i gir for å rygge ut av garasjen eller kjøre rett frem 10cm..så "dør den"..eller dvs..man hører lyden i motor forandrer seg å jeg klarer ikke få den over tomgang på ca 1100rpm..kan trykke gassen i bunn hardt eller rolig...skjer ingenting.

Men om jeg slår bilen av å så starter igjen så er den fin,helt til jeg velger å sette i gir for å kjøre....

 

 

deler jeg har bytta/sjekka:

ny lambda er satt i

nytt luftfilter

nytt drivstoff filter

Fjernet filter i banjo inn på k-jet(brekke sitt forslag var å fjerne den så det er gjort)

sjekka de vakumslangene jeg har funnet.

 

 

trenger alle råd jeg kan få for å få liv i bilen.

 

 

Motor: 2.0 16v 9a

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn uten å ha noe klart svar til deg...

Kunne være fint om du spesifiserer hvilken motor du har i denne. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok det for gitt at folk visste det🤣🙈

 

endret nå..9a 16v

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Du skrev jo kammer i flertall, så antok noe 16V variant med DOHC ja, men kan jo være noen forskjeller KR, PL, 9A osv.
Kanskje @Roger Hjelmseth eller @Andreas Westby har noen kloke einser-16V-innspill til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behov for justerbare kamdrev og/eller justere tenning pga kammer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde ikke en skulle trenge det...har hatt 300 kam på en 8v engang...funka fint det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veel...tømt gamle filteret nå..der erre metallspon...kommer det fra? høytrykkspumpe? tanken?

20210526_181902.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta filter,sjekka tank og bensin.

når jeg settern i gir å skal kjøre så detter den ned til 1100rpm å blir der selv om jeg gir full gass.

Ingen liv...forandrer ikke lyd engang ved full gass.

 

starter bilen på nytt..kan ruse den til turtallsperre til evigheten. men vil ikke gå fremover høyere enn 1100 rpm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiksa, Hans brekke to the rescue som vanlig😁

 

fordeler sto ett skruehull feil og feil kontakt på bankesensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så godt det løste seg, blir det kjøring neste helg da? :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at ting løste seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Så godt det løste seg, blir det kjøring neste helg da? :D 

Nei blir ikke det nå,skal på en liten tur på 2000km med mk2'n isteden. 

så skal jeg på BT for forvisning av mk1 slik at jeg kan få skilt på den😎

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må oppdatere trådene du hadde her inne nå da :D  Har du den blå enda, og Corradoen? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Må oppdatere trådene du hadde her inne nå da :D  Har du den blå enda, og Corradoen? 

Ja den blå er her vettu😉 skal aldri selges.

 

corrado vr6 2.9 gikk til nord norge å er der enda😄  

 

corrado g60 turbo gikk til larvik å så til oslo ett sted😄 

 

kun jagermeister og mk2 igjen nå

 

 

og nå skal jeg prøve skilte berg cup mk1 med bur,stoler,ratt,motor osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag tråder asap! :D

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.