Anbefalte innlegg

Har en coupe som det er montert en aan motor i. Etter vi byttet topp vil den ikke starte. Den startet før vi byttet topp.

Bensinpumpe går, og det kommer bensin ut av dysene. så det tyder på problem med tenning?

 

Når jeg prøver å starte den, slår den til en gang, så den helt død.

Denne har hallgiver i front, bak kamhjul.

 

Hva burde feilsøkes først? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

Hva burde feilsøkes først? :)

 

Det første og enkleste er vel å sjekke at du har fått koblet til alle jordingene på innsug og topp. 

Sikringer over ecu ok? 

Er du heeeelt sikker på at den står på alle merkene? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å sjekke over jordinger, at alt er koblet på. Er både aan og 7a ledningsnett i bilen, så er noen løse ledninger :)

Skal demontere litt, og sjekke merkene en gang til.

 

sikringer har jeg igjen å sjekke.

har byttet til nye bosch plugger, uten at det hjalp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den gamle toppen hallgiver bak?

Høres ut som det må være noe med selve toppen…startet jo før toppen ble byttet…(?!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde hallgiver foran den også. 

er det noen som vet hvordan hallgiver kan måles, for å sjekke at den er i orden?

 

merker på register ser ut til å treffe, så da skal det være greit :)

 

Noen som har oversikt/bilde av jording på topp/innsug? så jeg kan få dobbelt sjekke disse 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er genial den tråden Steinar, har søkt mye i den :)

 

Har 5V på pinne 1, jord på pinne 3, og pulserende 5V på pinne 2 når hull i kamdrev passer hallgiver på toppen. 

Dette er målt i kontakta mellom sensor og motorledningsnett, monterte ei uorg kontakt der når motor ble montert første gangen.

Er det fortsatt mulighet for at hallgiver kan være defekt? :)

 

noen som har tips til neste som kan feilsøkes :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, hvis du har pulserende 5V fra hallgiver tror jeg det må være noe annet, har dere gjort no med sensorene nede på svinghjulet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skal vi sjå 🙈

87B3B933-37D0-49B2-80E8-C9DF7AD0DE21.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du feilen ja…🙈🙈 Får håpe det er gått bra da!😬

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montere drevet fra toppen som ble bytta 😊 fikk alt på merker. Starta tvert ✌️
 

ingen ulyder sålangt, så kan ha hatt flaks 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det nok gått bra, skjedde det samme for meg en gang, hadde flaks jeg også🤓👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig med flaks!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får frysninger hver gang jeg ser sånt, men godt at det gikk bra da  😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjusker på tomgang. har ikke prøvd å kjøre bilen så mange meter enda.

bytta til nye bosch plugger, og ei brukt coilrekke. fjusker enda.

prøvde også å ta av kontakta på lmm, ble mer fjusk.

 

Kan det være at den står såvidt litt feil på register? Skal ta av toppdeksel, og sjekke hvordan kammene står :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.