#1 Skrevet Juli 3, 2021 Har en coupe som det er montert en aan motor i. Etter vi byttet topp vil den ikke starte. Den startet før vi byttet topp. Bensinpumpe går, og det kommer bensin ut av dysene. så det tyder på problem med tenning? Når jeg prøver å starte den, slår den til en gang, så den helt død. Denne har hallgiver i front, bak kamhjul. Hva burde feilsøkes først? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2021 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 1 time siden, Håvar Mellembakken skrev: Hva burde feilsøkes først? Det første og enkleste er vel å sjekke at du har fått koblet til alle jordingene på innsug og topp. Sikringer over ecu ok? Er du heeeelt sikker på at den står på alle merkene? 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2021 Har prøvd å sjekke over jordinger, at alt er koblet på. Er både aan og 7a ledningsnett i bilen, så er noen løse ledninger Skal demontere litt, og sjekke merkene en gang til. sikringer har jeg igjen å sjekke. har byttet til nye bosch plugger, uten at det hjalp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2021 Hadde den gamle toppen hallgiver bak? Høres ut som det må være noe med selve toppen…startet jo før toppen ble byttet…(?!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2021 hadde hallgiver foran den også. er det noen som vet hvordan hallgiver kan måles, for å sjekke at den er i orden? merker på register ser ut til å treffe, så da skal det være greit Noen som har oversikt/bilde av jording på topp/innsug? så jeg kan få dobbelt sjekke disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2021 (endret) Mener du skal ha 5V mellom de to yttre lederne og pulserende 5V mellom jord og lederen i midten når motoren roterer! Skjema jordinger og hallgiver på side 46(G40). https://vacn.no/applications/core/interface/file/attachment.php?id=477043 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2021 Hvis du trenger noe mer info om motoren er det meste samlet her (kun tilgang for medlemmer) Samletråd - motor 2,2 20VT (AAN, ADU, ABY, 3B) - gir svar på alt - Samletråder og DIY/Guider - VW Audi Club Norwegen (vacn.no) 2 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2021 er genial den tråden Steinar, har søkt mye i den Har 5V på pinne 1, jord på pinne 3, og pulserende 5V på pinne 2 når hull i kamdrev passer hallgiver på toppen. Dette er målt i kontakta mellom sensor og motorledningsnett, monterte ei uorg kontakt der når motor ble montert første gangen. Er det fortsatt mulighet for at hallgiver kan være defekt? noen som har tips til neste som kan feilsøkes :p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2021 Nei, hvis du har pulserende 5V fra hallgiver tror jeg det må være noe annet, har dere gjort no med sensorene nede på svinghjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2021 Hmm, skal vi sjå 🙈 2 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2021 (endret) Der har du feilen ja…🙈🙈 Får håpe det er gått bra da!😬 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2021 Montere drevet fra toppen som ble bytta 😊 fikk alt på merker. Starta tvert ✌️ ingen ulyder sålangt, så kan ha hatt flaks 😅 2 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 11, 2021 Da har det nok gått bra, skjedde det samme for meg en gang, hadde flaks jeg også🤓👍 3 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 12, 2021 Viktig med flaks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 12, 2021 Får frysninger hver gang jeg ser sånt, men godt at det gikk bra da 😀 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 26, 2021 fjusker på tomgang. har ikke prøvd å kjøre bilen så mange meter enda. bytta til nye bosch plugger, og ei brukt coilrekke. fjusker enda. prøvde også å ta av kontakta på lmm, ble mer fjusk. Kan det være at den står såvidt litt feil på register? Skal ta av toppdeksel, og sjekke hvordan kammene står 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...