Anbefalte innlegg

Jeg har en 92.mod audi cab 2.3

Etter jeg fikk skiftet pærene som var gåene i instrumentet så har jeg ei cab lampe som blinker. Blinker sakte og jeg klarer ikke finne ut hva dette skal bety. 

Den lyser konstant når jeg tar taket opp og ned..

Men om det står i en av posisjonene enten oppe eller pakket bort så blinker det. 

Er det noen som har en ide? 

Vinduer fungerer, sentrallås fungerer tilsynelatende som den skal. 

Men jeg blir ikke kvitt blinkingen. 

Det er manuell cab på denne

 

Er det en sensor eller bryter jeg overser? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper sensor/microbryter for lokket over rommet til kalesje eller muligens bryter i topp av vindus ramma, går vinduene litt ned når du løsner / vrir om håndtaket for kalesja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduene går ned ja.. Så det fungerer... Er det mer brytere i kalesjerommet enn i låsene på hver side? 

 

Er det bryter i koffertlokklåsen her? 

Eller bare i sentrallåsmotoren? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en bryter til, skjermbilde fra tråden min🤓9135E723-0EBF-4E1A-B598-4E645A7A97DB.thumb.png.b6bf949a43cb1d08725147d5075d076a.png

Husker ikke helt hvordan det er i kofferten, men tror uansett ikke at de ikke får frem lyset i dashbordet. Kan prøve på min seinere i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den brytern der fungerer. Men det virker som det er noe i forbindelse med sentrallås systemet som forstyrrer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har noe koblingsskjema over cab systemet på disse?? jeg skulle hatt pinout på cab/sentrallås styreenheten som sitter bak baksetet

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://12v.org/urs/1996_Audi_Cabriolet_System_Wiring_Diagrams.pdf

Noen små endringer siden dette er automagisk, men du skjønner greia. 

Jeg tipper bryteren som sitter i toppen av vindusramma, men jeg kan ta feil siden det gjelder begge veier. Men måler du på pluggen inn til kontrollboksen, bør du i hvertfall finne ut hvilke som endrer status og ikke!

Her er det ingen kontakt med diagnose, så det er kun multimeter som gjelder. 

Husk at det like gjerne kan være en kabel som ligger i klem el.l, så mål gjerne rett på bryteren også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

taket fungerer i utgangspunktet som det skal.. men lampa blinker og koffertlokket er låst :P så må bare finne ut hvilken bryter som har med det å gjøre.. og hvilken pin inn på styreenheten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en 98 cab i fjor, og der virket ikke åpningen av lokket til kalesjeronmet. Ble mye feilsøking, men fant til slutt ut at det sitter en egen elektromotor i bakluka som låser bakluka når du løser ut lokket. Den hadde delt seg i to. Klipset den sammen og limte den i tillegg. Har funket fint siden. 

Det er også mulig å lese ut verdiene på sensorene med diagnose. 

Mye fin info her:

https://www.audi-cabrio-club.info/faq/

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.