Motvilllig drivverk med ulik hjulhastighet - allroad C7

Anbefalte innlegg

Hei

 

vogna får symptom på at diffen ikke gir nok etter ved svinging i lav hastighet med pådrag. Gjelder allroad C7 17 modell. Minner litt som kjøring med 4wd uten senterdiff. 
 

Har hørt med møller, og dem finner et skriv på disse om dette, men at dette ikke er noe farlig. Hva som eksakt skjer var det ingen info om, men at hjulstilling og dekk kunne ha innvirkning. 
 

Jeg finner en hel del om dette på amerikanske sider, men ikke noen god forklaring på hva som forårsaker dette. 
 

Så da spør jeg heller her😊 Noen som har funnet mer om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår symptomene helt. Mener du at bilen f.eks. ikke svinger like krapt fordi innerhjulet presser bilen utover i svingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den lyden som minner om skrubbing med låst diff når man tar u-sving i lav fart du tenker på? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er det den lyden som minner om skrubbing med låst diff når man tar u-sving i lav fart du tenker på? 

Om det er denne lyden så har jeg opplevd det på samtlige quattro biler jeg har kjørt. Allroaden er hakket verre enn alt annet, men tenkte den kanskje var programert med mer aktiv edl eller bare at den er mer sliten etter 320k km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme på A4-cabben, men ikke slik på S4'en utenom ved rygging med litt pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, bilen svinger men det er tydelig motstand et sted. Jo mer motstand, eks tilhenger og bakke, jo verre. 
På det generelle så er det såpass påfallende at jeg forsøker unngå pådrag ved stort svingutslag ved å rulle gjennom svingen. 
Jeg ser at andre observerer det samme, men på Allroad C5 som jeg hadde var det ingen slike symptom. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.