Scirocco Mk3 - deaktivere vindusvisker/spyler bak via VCDS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har forsøkt å deaktivere vindusvisker og spyler på bakrute på min 2009 Scirocco i VCDS for å utføre wiper delete og ser det er anbefalt å programmere bort. Har koblet til med en Ross-Tech HEX + CAN Dual-K & CAN USB Interface for VCDS HC808519 Rev. B kabel og lastet ned VCDS Version: 21.3.0.0 (x64), og fant en guide på Youtube for Mk3 Scirocco (https://youtu.be/3q_zf8twGXI).

 

Jeg har forsøkt å følge videoen, men får ikke opp "Rear Wiper Installed" eller lignende i byte 21 på modul 09-Cent. Elect. på 07 Coding > Long Coding Helper. Ser i videoen at den bilen har annet nr. på modulen enn det jeg har: "5K0 937 086 C", men jeg får opp "3C8 937 049 E" på min. I byte 1 finner jeg "Rear Wiper Installed" og "Rear Wiper with Front Wiper continiously active", og i byte 2 har jeg "Rear Wiper with Front Wiper intermittent active". Har fortsatt visker montert og tilkoblet for testing, testet først å kun deaktivere "Rear Wiper Installed", når jeg forsøkte å skru på vindusvisker bak skjer det ingenting, og heller ingenting når jeg forsøker å spyle bakrute. Vindusvisker foran fungerer, men når jeg forsøker å spyle framme så begynner den å spyle bak, deretter viske bak, og den begynte også å viske framme, men den spyler ikke framme lenger. Forsøkte å skru av de to andre alternativene, samme problem. Kan ikke lenger spyle på frontrute, og den både visker og spyler bakrute når man forsøker å spyle frontrute. Endret alt tilbake til slik det var før programmering og da virker alt som normalt. Koding før programmering: ED8E8F0300041A0067960E001900000000097F075C400124000000000000

 

Noe som har tips til dette?

Log-PP80854-WVWZZZ13Z9V016323-180130km-111927mi.txt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke om Scirocco er helt lik som Golf 6 men sitter spylerdysa i viskerarmen eller i takvingen?

 

Har fjernet bakvisker på flere biler og aldri kodet. Du tar jo av motoren uansett, eneste er å blende slangen om den går gjennom visker. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.