Vannlekkasje gjennom panoramatak Audi A6

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg har en 2012 Audi A6 (C7) med panoramatak. Her om dagen så var gulvet i passasjersiden gjennomvått. Så etter litt feilsøking, så ser jeg at problemet er vann fra panoramataket. Dreneringene som går fra taket er i orden, men det ser ut som det lekker vann et lite sted noen cm lenger bakover. Dette vannet renner da ned langs a-stolpen og ned til gulvet. 

 

Har lest div andre forum, og skjønner at dette er en typisk VAG greie. Har noen av dere erfaringer med dette, og evt tips? (annet enn å bytte hele ramma, det koster vel en formue😏

 

Har sett et forslag om å bruke Captains Trolley væske for å tette, men ser da at taktrekket også må av for å tette fra innsiden i tillegg.

 

Ser for meg det er et prosjekt å få av taktrekket, tips til dette? 

20211121_163814.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

fant du ut noe mer om dette?

jeg har ett lignende problem men har ikke lokalisert hvor vannet går inn men det kommer ut ved panseråpner på førersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.