Anbefalte innlegg

Hei, har en 2012 Audi Q7 V8 TDi, hadde lekasje rundt ventilene på luftbelgene foran, under bytte knakk den ene rett av å alt av luft i systemet ble tømt. Prøvde å få ut gammel ventil uten hell, så endte opp med å bytte hele belgen på h/s foran. Men etter at hele systemet ble tømt da ventil gikk av har jeg ikke klart å få luftfjæring til å fungere, får ikke luft inn i noen av belgene, de er ikke helt tom men pp langt under minimum, bilen ble som en sprettball å kjøre. Har sjekket alle belger for lekasje, har også sjekket ventilblokk å kompressor for lekasje, byttet ut alle o-ringer på rør, sjekket rele og sikkring. Kompressor går, men det kommer altså ikke luft inn til belger. Gul varsellampe er tent å grønn lampe blinker. Noen som kan hjelpe meg videre her? 

Screenshot_2021-11-24-13-11-44-45.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt fylle prosedyre fra den diagnose saken din? Kan vær den har gått i en slags protect mode pga den tror at der e en luftlekkasje som du no har tetta. Prøvd å sletta feilkode? 

 

Vcds har værtfall en sånn prosedyre etter heile systemet har vært tømt 😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylleprosedyre? Har prøvd noe calibreringsgreier på VCDS, er det en egen prosedyre når systemet har vært tømt? Legger ved noen bilder over feilkodene som var nå sist, å feilkodene som står igjen nå. Tror den som står igjen er pga calibrering kanskje? 

IMG20211206221327.jpg

IMG20211209190936.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville begynt med feilmeldingen fra nivåsensoren. Denne regulerer hvor mye luft som skal inn i belgen. Når jeg har jobbet på mine, så jekker jeg opp bærearmene til at den får lavere avstand mellom arm og ubeskjerm. Da fylles den fint. Du kan også sjekke i VCDS trykker den klarer å levere til akumulatortanken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.