Varmeanlegget gir kun kaldluft på høyre side

Anbefalte innlegg

Var ute på litt lengre kjøretur i går, og samboeren kommenterte at det var så forbaska kald - viser seg at hun kun får kaldluft på høyre side i bilen.

Oljetempen var passe fin (TSI er alltid en smule kjølig), vanntempen var fin. Ettersom jeg hadde varme på ventilen helt til venstre, antar jeg dette er en feil med varmedistribusjonen fra varmeapparatet.

 

Finner litt forskjellig på nettet, alt fra silikonpose i ekspansjonstanken, til påfyll av AC gass, osv. Noen med formening om hva dette kan være ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Octavia dette? Hvis silikonpose i beholder lekker, kan det være at varmeregisteret er delvis tett..😬 Men kjør diagnose først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose er sikkerstikk, men det kan høres ut som reguleringsmotor for temperaturspjeld på høyresiden. V159 :)

Alternativt kan varmeregisteret være delvis tett også, som Andreas nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Octavia dette? Hvis silikonpose i beholder lekker, kan det være at varmeregisteret er delvis tett..😬 Men kjør diagnose først.

Herregud. Steinglupt å utelate den informasjonen... men ja. ☺️
 

det silica-patentet høres jo ikke helt vettugt ut.

Men det burde vel påvirke lufttemperatur likt på alle spjeld??

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Diagnose er sikkerstikk, men det kan høres ut som reguleringsmotor for temperaturspjeld på høyresiden. V159 :)

Alternativt kan varmeregisteret være delvis tett også, som Andreas nevner.

I mitt hode får jeg kanskje ikke opp feilmelding, men det finnes sikkert noen funksjonstest-sekvens som avslører mer konkret. V159 er del eller?

 

frykter det er mye dashbord og snadder som må ut her ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delvis tett register kan føre til forskjellig temperatur på hver side. V159 er «navnet» på spjeldet når man kjører diagnose.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterfylt G13. Kjørt diagnose med iCarSoft 908, som tyder på kortsluttet flap motor venstre side. Sjekket denne for å se om noe "henter seg inn".

 

Time hos Møller gaaanske snart, i tide for vinterferie. : brick :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.