Audi A4 nekter å stoppe..

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som har en snodig sporadisk feil på A4'n sin.
Når han kjører på dårlig veg, så plutselig får bilen en skikkelig hickup. 
Det begynner å lyse varsellamper på alt fra ABS, antispin, tpms ++
Det rareste er at når dette skjer, så får han ikke stoppet bilen.. Siden han har manuellgir så får han jo kvelt motoren og på den måten stoppet motoren, men han får ikke skrudd av tenninga heller, så han må ta av batteripolen for å få ut nøkkelen. Og når han da setter strøm på den igjen så har ikke feilen forsvunnet, men så fort han da starter bilen igjen så er de samme feilene der, helt til han får slettet feilkodene. Og da kan den være helt fin lenge, helt til han igjen kjører på noe dårlig veg og det plutselig slår inn igjen..

Er det noen som har vært borti noe lignende? 
Feilmeldingene han nevner er jo mye knyttet til ABS-sentralen, kan det være noe der? 
Legger ved en scan som ble gjort av en annen kollega med et verktøy de har på jobben. Jeg har bedt han om å la meg scanne med vag-com neste gang feilen er aktiv igjen.
 

Audi A4 .pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde startet med å bytte bakstykke på tenningsbryter, defekt slik kan forårsake 'mye moro'! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe delenummer eller noe på denne? Er den vanskelig å bytte selv? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke vanlig bakstykke på disse, må bytte hele nøkkelkrybba :) Her er værtfall delenr :D
 

6C1471A5-ADB3-48B1-A8B1-5A10151BD36C.thumb.png.4b4447ba2b2b1b99495ac80cc0b6c6d8.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.