Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en gammel golf mk3 cab.

Titter litt på felger, og ønsker meg 16»

Hva er penest bredde? Blir 9» for bredt?

Tips tas i mot 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Dette er jo litt relativt til grad av senking, grad av dekkstrekk, osv.

Endel godkjenningspapirer er vel fort med 7,5J foran og 9J bak (se Borbet A f.eks.).

 

"Nå om dagen" er det jo endel som har typ 17-18" med smalere bredde og lavere innpress, for å kunne gå lavt.

Selv tror jeg noe 7-7,5 foran og 8" bak kan gi mening, med passende innpress, da jeg synes 9" blir for bredt. MEn det er helt og holdent subjektivt da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Planen er å senke 40mm. Så usikker på om jeg skal gå for 16, eller om jeg skal gå opp til 17. 

Når jeg var ung så var 16 relativ stort :) 

Ser at ET originalt er 38. Så er det vel snakk om at det er 7,5mm +- som er innenfor? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Takk for svar.

 

Planen er å senke 40mm. Så usikker på om jeg skal gå for 16, eller om jeg skal gå opp til 17. 

Når jeg var ung så var 16 relativ stort :) 

Ser at ET originalt er 38. Så er det vel snakk om at det er 7,5mm +- som er innenfor? 

Det er helt korrekt, et avvik på 15mm totalt per aksel er det som tillates. Men, det finnes jo hjul med godkjenningspapirer som muliggjør ytterligere innpress-endring, og enkelte har hatt løsninger for 7,5J foran og 9J bak.

 

Et par ting som kan være greit å reflektere over med gammel Golf er;

  • Dersom du er litt fristet av 9x16 felger eller andre litt mer omfattende hjul/understellsendringer, så ville jeg vurdert senking som var asymetrisk 60/40 eller et justerbart. Tror et rent 40mm vil bli litt for basic.
  • Justerbart understell kan fort bli like dyrt/rimelig som å skaffe til veie masse enkeltkomponenter om du ser for deg å ha et ferskt understell
     

Disse bilene er typiske med forskjellig hjulbuehøyde foran kontra bak, og framhjulene stikker mer ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser litt på JR23 (lemanns) De er 8x17. Da er det anbefalt 225/40-17 eller 215/45-17. Kjører man med 40 profil kan man gå ned til 205/40-17.

Men vet ikke helt hvordan det ser ut på 8x17 felg. Og om hva som er å anbefale uten at det skal subbe hele tiden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så i etterkant av innlegget den tabellen :) Så tenkte om 205 foran og 215 bak kunne være noe. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.