trenger tips på ugjevn tomgang ved kaldoppstart på min golf 7

Anbefalte innlegg

Hei

når jeg starter min 2016mod Golf 7 ( med 150 hk 2.0l tdi gått ca 80000km)  når den har stått natta over har den litt ugjevnt turtall noen få sekunder etter oppstart, jo kaldere det er ute jo mere markant er det, blir borte ved og ruse forsiktig i 2 sekunder ca, jeg trodde det var glødeplugger men verksted sa de var i orden, alle dysene er også skifta for ca 15000km siden, ingen fusking eller ulyder under kjøring, bilen er heller ikke tungstarta, kan det være den trykk glødepluggen som er syndern? event om at glødeplugga er på vei til og ryke slik at de ikke kommer opp som feil på diagnose? (er ingen feil under diagnose, heller ingen lamper som lyser) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips?

mistenker at bilen ikke gløder lenge nok etter oppstart, men ekke sikker på hvordan systemet virker på så ny bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være carbon build up? Hvordan er bilen kjørt, mye småkjøring? 
Det kan fort være en masse småting som sammen lager krøll åsså.
Jeg ville begynt med innvendig motorvask, oljeskift med tilsetning som skal rydde opp i en "gammel" diesel, full tank med diesel med tilsetning, og tatt en på en skikkelig langtur. Liqui Moly har mengder av gode oljer og kjemikalier til slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke kan høre med verktsedet mitt hva de tror om det event, har skifta olje hver 15000km eller en gang pr år ( bruker kun castrol olje)  kjører blanda kjøring (små og langkjøring)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.