Hjelp: tette store hull i taket på T5 Transporter

Anbefalte innlegg

Bilen min har 2 flotte viftehatter bakerst i varerommet.

0212E4BE-6006-40A6-A962-86EFE9CE8A12.thumb.jpeg.e1e23ad3fc507aac4fd9fdf100745b99.jpeg

 

Vil ha bort disse, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Hullene er 10cm, og går akkurat mellom forhøyningene. Men har ikke mye mer å gå på i diameter.
 

Har vært inne på tanken om å bruke en standard lufteventil som tettes med Tec7 eller lignende. Noen som har tro på det? Om det skulle komme noen dråper inn, så er ikke det krise.

 

3270BA4B-C3CF-4AEB-BE95-24EAE47A7874.thumb.png.768f3588c681369157a2cc0748bab2b7.png

 

Ønsker ikke sveise og lakkere pga kostnad, men lurer på om noen har anbefalinger? Glassfiber er gjerne også et alternativ, men mer jobb.

 

Enkel og rimelige alternativ tas imot med takk 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten så man kunne 3D printet noen deksler : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det vil være mulig å finne noe lokk å tette med på maritime butikker 🤔 Husker jeg fant noen gode løsninger til en buss en gang der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nesten så man kunne 3D printet noen deksler : klø :

Kanskje det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg 3D-printede lokk på vei i posten, spent på hvordan det blir 🤞

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Da har jeg 3D-printede lokk på vei i posten, spent på hvordan det blir 🤞

Spennende, holdt oss oppdatert.

 

Hvordan plast ble det? ABS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sen feedback, men kunne dette ha funket? https://www.westsystem.no/p/5129

 

Litt på siden: Jeg har forøvrig brukt en slik på en garasjevegg, for å kunne ta ut ladeledning til en bil på utsiden (dvs at ladestasjoner står trygt på innsiden). Funker bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Litt sen feedback, men kunne dette ha funket? https://www.westsystem.no/p/5129

 

Litt på siden: Jeg har forøvrig brukt en slik på en garasjevegg, for å kunne ta ut ladeledning til en bil på utsiden (dvs at ladestasjoner står trygt på innsiden). Funker bra.


Takk for tips, det kunne nok fungert om jeg hadde funnet riktig størrelse. Spent på å se resultatet av 3D-printing, de måtte justere litt til før sending. Hvis ikke det passer, så blir det nok noe slikt som du har funnet frem 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treig oppdatering, men fikk laget deksler som passet på millimeteren av DDD Print, norsk selskap med produksjon i Norge:
 

F63A56B8-901D-4878-A14C-FCEF31FCA80E.thumb.jpeg.a079012689b0e798396deeba0e0c4d43.jpeg
F94720AC-5051-45F7-96D2-4E94FADD9594.thumb.jpeg.1f00b8803e13b96fa0162fe283a856b7.jpeg

54EB2916-4C76-472D-B1B9-F446563A9C34.thumb.jpeg.3f9fe13b8da17da497a35440aef7b0f7.jpeg

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Spennende, holdt oss oppdatert.

 

Hvordan plast ble det? ABS?


Materiale er hvit PET-G, skal være sterkt og tåle høy temperatur. De ville bruke dette siden lokkene er så tynne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkelig perfect fitment det der! :D Ble bra :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.