Hvilke Felger Passer Best På A6 Avant C4 ?  

22 stemmer

  1. 1. Hvilke Felger Passer Best På A6 Avant C4 ?

    • 18" RS4 Replica
      3
    • 18" Rs6 Replica
      10
    • Andre?
      9


Anbefalte innlegg

Skal til shariff i løpet av uka, men er usikker på hvilke feløger jeg skal velge?

Hva mener folket?

 

Liker både RS4 og RS6 replica.

 

Noen som har bilder av A6 C4 med disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Stian!

 

Skriver litt om mine tanker om det du har sett deg ut.

For det første, 18" passer absolutt en litt senket C4.

Personlig synes jeg 18" på sedan og 19" på avant kler

bilene best om de har riktig senk ift hjulene. Nok om det.

 

Av de to faste opsjonene du har satt deg har, så stemte

jeg Razze9 hjulene (RS4 typen) da jeg ser for meg at de

massive og "heldekkende" RS6 hjulene ser litt rart ut i 18",

der bør du nok ha 19" om det skal se midt i blinken ut på

stasjonsvognen din. Blir litt som A8 felgene i 18", er noe

med proposjonene på bilene de står på som blir feil.

 

Uansett, lykke til med hjulvalget ditt! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns 18" RS4 passer godt på C4 karosseriet med passe senk.. Min er senket 40mm og har 8x18 RS4 som jeg syns ser bra ut, selvom jeg gjerne skulle hatt litt større selv, men det er jo smak og behag..

 

Et lite bilde som gir en pekepinn iallefall : ( link til flere bilder i signaturen min )

main_16507239914296d79d3af22.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra samspill av senk og profil/felgstørrelse der ja : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det komt Rs4 "Razze9" på A6 `en.

Ble ikke så bra som jeg hadde håpet.

Var ikke klar over at Sharif ikke lenger hadde den gamle RS4 fire felgen med chromet senter.

 

Felgene ble for grå i forhold takrailsen som er noe blankere?

 

Noen som har noen andre ideer?

 

Felgene er nå til salgs. Razze9 med Khumo 225/40-18.

 

de er helt nye. 7999,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett stk dårlig bilde !!!

Bilde(4).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da ikke så galt ut det? Bare få bilen litt mer ned mot bakken så blir det topp det der.. Men, er du ikke fornøyd så er det jo noe som kommer til å irritere deg hele tiden også da, så da er det vel like greit å prøve å få byttet de....

 

Er det forresten rette eiker på de felgene dine? Altså like tykke fra senter til ytterkant? Hvis du ser på bildet av mine så smalner de inn mot ytterkant og lurer på om det er fordi det er "originale" fra VAG eller om det bare er forskjellige typer av de? Syns i såfall at disse med like tykke eiker er penere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da ikke så galt ut det? Bare få bilen litt mer ned mot bakken så blir det topp det der.. Men, er du ikke fornøyd så er det jo noe som kommer til å irritere deg hele tiden også da, så da er det vel like greit å prøve å få byttet de....

 

Er det forresten rette eiker på de felgene dine? Altså like tykke fra senter til ytterkant? Hvis du ser på bildet av mine så smalner de inn mot ytterkant og lurer på om det er fordi det er "originale" fra VAG eller om det bare er forskjellige typer av de? Syns i såfall at disse med like tykke eiker er penere...

 

Eikene er rette på mine ja... likte bedre det gamle Rs4 designet som jeg hadde på gamle bilen.

 

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=331550

 

 

vet du om det kan skaffes tilsvarende blanke senter kopper til mine nye rs felger? Evt noen som vil bytte felger ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da ikke så galt ut det? Bare få bilen litt mer ned mot bakken så blir det topp det der..

 

Holder det å bytte fjærer dersom bilen kun skal senkes 2-4 cm?

Har montert 18" originale RS4 felger på¨min A6, men synes den er litt høy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

senking inntil 40mm pleier å gå helt fint kun med fjær ja, men trolig er nye

dempere tingen da, da gamle slites veldig mye fortere med senkingen på.

Så da står man ofte med valget sportsdemper eller std demper på

senket understell ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo montert nye Bilstein std dempere... Det var før jeg monterte nye felger : rolleyes

Noe spesielle fjærer som anbefales? Link til nettsteder?

Mye arbeid å skifte fjærene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ola sier så er det en "regel" at senking opp ( ned?) til 40mm kan gjøres kun ved bytting av fjører. Jeg har H&R fjører på min i kombinasjon med gule koni og det er en fin match.. Ellers er vel Eibach fine fjører for de som ønsker å beholde litt av komforten også, selvom jeg syns det er mye komfort selv med H&R og koni..

 

Når det gjelder skifting av fjærer så vet jeg desverre ikke siden understellet allerede stod på bilen da jeg kjøpte den, men har jo skiftet på en god del biler oppigjennom og det er ikke så vanskelig nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er etterkontroll av forstilling nødvendig ved bytte av fjærer?

 

Hvem forhandler slike fjærer og hva bør jeg forvente å betale for senkefjærer (2-4 cm) til en 1997 A6 Avant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste bilrekvisita og stylingforhandlere har senkesett og fjører. Jeg mener det var 2500,- forrige eier betalte for 4 stk H&R 40mm fjører uten å si det for skråsikkert.

 

Noen få av de mange som har senkesett

 

http://www.stylingservice.no - har selv brukt de for et par år siden, den gang veldig gode priser og service...

 

http://www.vwcarconsult.no - veldig bra service og gode priser

 

http://www.powerzone.no - 10% medlemsrabatt

 

 

 

Jeg ville nok tatt en 4-hjulskontroll etter senking ja, det har lett for å bli litt skjevheter i spissing og sånt etter montering.. Koster jo ikke så all verden kontra å kjøpe nye dekk pga slitasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si litt mer om og rundt senking av C4 da.

 

1. VALG AV FJÆRER OG FORHANDLERE

Av fjærer så virker det som de aller fleste som skal ha noen kurrante

senkefjærer til stor Audi enten velger Eibach eller HR fjærer. Begge disse

er gode fjærer og koster vel rundt 3000kr pr sett sånn jeg har forstått det,

mulig at Eibach koster enda litt, men 4000kr mener jeg er maksimalt å

betale for dette. Selv kjører jeg en 2.3E uten quattro, med gule koni

dempere og Lesjöfors fjærer. Sett endel delte meninger om disse rundt om,

men på min bil har de fungert helt fint. Trolig gjør vektforskjellen på bilen

med forhjulstrekk at all vekten foran gir den komfort-myk, mens den er

akkurat litt mer stiv bak. Er vel en fordel med tanke på understyring.

 

Jeg tok Lesjöfors fjærene i første omgang for å teste, da klubben har en

stående rabattavtale med grossisten i Norge for Koni og Lesjöfors,

Rodin & Co.

Rodin finner du på http://www.rodin.no

HR fjærer selges vel (Bilstein også) av Auto Trio, http://www.auto-trio.no

Eibach er vel HellaNor produkt, men selges ikke direkte til privatkunder, http://www.hellanor.no

 

Jeg hadde nå iallefall valgt meg 40mm fjærer uten å nøle, 30mm på min

med 215-45-17 dekk ser fortsatt ikke kjempelavt ut, men mer som en

original S4 av samme type.

 

2. ETTERKONTROLL OG VISNING

Først kan jeg si kort om dette at det nå er nye regler som sier at du

skal ha bilen din til visning hos bilsakskyndig for å få dette skrevet inn i

vognkortet som teknisk endring av bilen. En slik time koster vel 450kr. Det

de krever er at du stiller med TÜV eller annet godkjenningssertifikat de

tolker som gyldig, samt papirer på hjulkontroll.

 

Selv fikk jeg faktisk lurt igjennom da de hadde dårlig tid og litt misforståelser

innad på biltilsynet den dagen, men det gikk nå greit. Da spurte han der

nede om kontrollpapirene, noe jeg fortalte jeg ikke hadde og at ingen da

hadde opplyst meg om dette. (Biltilsynet var over gata for jobben, og dette

var helt på starten av nye praktiseringen)

 

For en uke siden var 100en inne til laseroptisk måling av hjulstillingene da

det ristet godt i rattet og dekkforhandleren hadde balansert alle hjul i

forkant. Fikk tilbake bilen og det var STORE avvik i vinklingen, om dette

inntreffer på lite senk eller om det var tidligere hendelser som er årsak i

at det var så feil vet jeg ikke, men jeg ser det som en klar fordel å ta

en slik kontroll senere. Det lønner seg kanskje sikkerhetsmessig i en uheldig

situasjon engang også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siger H&R fjærene mye over tid? Jeg ønsker ikke å ha en bil som "bånner" etter et par år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle fjører siger etter tid, men det er jo stor variasjon av hvor mye.. H&R fjærer er kjent for å være av god kvalitet og holder seg veldig bra.. Nå har ikke jeg hatt bilen min så altfor lenge, men kjenner forrige eier og han monterte settet som står på for ca. ett år siden og det har ikke vært mye merkbart sig.. Går du for kjente kvalitetsmerker vil ikke sig være noe problem.. Billige løsninger derimot har en tendens til å sige litt...

 

Hadde jamex 35mm senk på coupeen.. Den var målt iforhold til original coupe, senket ca. 60mm.. Hadde jamex på den gamle 80`n min også, der seg det ikke i det hele tatt, men ble veldig fort "slapp i fisken"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.