Anbefalte innlegg

Med livets gang må jeg dessverre selge bilen min. Utrolig støken eksempel av en B5 RS4 som er for det meste original. Skal inkludere linken til Finn annonsen når den er klar, men ville helst selge her til noen som kan ta var på den.

 

Original norsksolgt 2001 B5 RS4 som jeg kjøpte i 2019 med 131.xxxkm. Har nå kjørt 138.xxxkm. 

 

Dette var drømmebilen og det var IKKE planen å selge den nå. Den selges bare på grunn av mangel på tid og plass siden jeg har enda et B5 prosjekt som kommer til å ta mesteparten av tiden min framover.

 

Bilen er for det meste nesten helt original. Akkurat nå er det montert Zinram 3" downpipes og et Milltek eksossystem. Det er også montert en JHM trykkmåler siden alle turbo-biler burde ha en fra fabrikken. Disse delene kan følge med bilen med den rette salgsprisen.

 

Nesten hele bilen ble lakkert i 2020 av Autoskade Tynset for å fjerne mindre lakkskader. Lakken er også forseglet med Avalon King Ceramic Coating. De originale felgene ble rettet og pulverlakkert og montert med nye Michelin Pilot Sport 4 dekk. Jeg ville ha bilen som et prakteksemplar av en original B5 RS4. Det er en 21 år gammel bil så det er alltid noen små ting med de, men denne framstår som et utrolig strøkent eksemplar.

 

Alt av arbeid jeg har gjort på den var for å forsikre at den kunne brukes trygt og sikkert i årene fremover. Ingen kostnad har blitt spart og bare originaldeler har blitt brukt for å forsikre verdien og tilstanden av bilen. Den kommer med en liten bok av kvitteringer og dokumentasjon. Dokumentasjonen viser også at turboene ble byttet omtrent 50,000km siden med nye original deler (skal bekrefte når jeg kommer hjem). Den originale Nokia mobiltelefonsystemet følger også med.

 

Bilen har ikke blitt vinterkjørt i mitt eie (eller med forrige eier) og kommer bare med sommerdekk på de originale felgene. Den har stått parkert inne varmt og tørt i hele mitt eie. Den har også blitt Tectyl-behandlet tidligere så undersiden viser veldig lite preg av årene.

 

Her er en liste over hva som har blitt gjort på bilen.

 

 

Byttet i April 2020 ved 132,714km

-registerreim, vannpumpe, strammere, strammehjul og termostat (original Audi deler)

-toppdeksel og kjedestrammer pakninger (original Audi-deler)

-veivhusventilasjons rør/ventil (spider-hose) og vacuumpumpe/ventil (original Audi deler)

-ny AC F129 høytrykksensor (original Audi del)

-ny luft, kupe og bensin filter

-lav-temp kjølevæske sensor oppgradering (får aux-kjølevæske pumpen til å aktiver på lavere temperatur etter motoren er slått for å kjøle turboene) (original VW/Audi del)

-ny G89 ute temp sensor (original Audi del)

-ny dynamo spenningsregulator (original Audi del)

-ny MAF (original Audi del)

-ny NGK tennplugger

-ny kjølevifte kontrollmodul (original Audi del)

-ny Bosch batteri

-ny olje og filter (Castrol Edge 5w-40 hel-syntetisk olje)

-ny olje i girkasse og kardang (byttet med original Audi olje)

-ny bremsevæske (original Audi væske)

-ny girkasse fester fra 034 Motorsports

-ny APR front snub-mount

 

Mai 2020

-lakkert av Autoskade Tynset (B5 RS4 eksperter). Front fanger, panser, front skjermer, dører og sideskjørt (var fjernet og nye originale bolter ble brukt til installasjonen) var lakkert til å fikse små steinsprut skrammer og riper. (Bilder kommer)

-original felger rettet og pulverlakkert av Felgteknikk

-nye Michelin Pilot Sport 4 dekk

 

Oktober 2020

-keramisk lakkforsegling med Avalon King Armour Shield Ceramic Coating

-interiør behandlet med Swiss Wax leather cleaning/treatment System

 

Mai 2021

-ny olje og filter (Castrol Edge 5w-40 hel-syntetisk olje) 135,610km

 

September 2021

-påfyll med AC kjølegass

 

Juni 2022

-olje (Castrol Edge 5w-40 syntetisk olje) og original Audi filter bytte. 138,xxx

 

 

Det er sikkert mye mer som jeg har glemt. Jeg kommer til å holde annonsen løpende oppdatert med det jeg husker.

 

 

Kjente feil:

-sidespeil begynner å bli litt gule

-sakte lekkasje fra AC systemet (tar over ett år til å lekke nok at systemet slutter å funke). Har funnet lekkasje punktet og skal prøve å fikse før salg.

-små skrammer på de svarte sidedekslene rundt noen av vinduene (bilder kommer)

-steinsprut helt nederst på bak fangeren ved hjulbuene (bilder kommer)

-midtskjermen ved instrumentene kan begynne å miste litt lysstyrke og piksler etter flere timer av kjøring i varmt vær. I kjøligere forhold holder den seg uten problem.

-soltak bryteren har begynt å fuske litt iblant. Skal bestille erstatning.

-kupeviften lager litt lyd da den er kald, men bar når bilen svinger til venstre

 

 

Flere bilder kommer. Bare ta kontakt med noen spørsmål.

 

image.jpg

image_1.jpg

image_2.jpg

image_3.jpg

image_4.jpg

image_5.jpg

IMG_5510.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil selge så raskt som mulig så gjerne kom med rimelig bud og en hyggelig bilprat😄👍🏻

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en god deal, knallfin bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si denne frister meget🤔 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Må si denne frister meget🤔 

 

if you could just do it - Meme - MemesHappen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

if you could just do it - Meme - MemesHappen


Har planer om å handle rs4. Men ikke før til våren igjen. Så denne kom noen måneder for tidlig 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 


Har planer om å handle rs4. Men ikke før til våren igjen. Så denne kom noen måneder for tidlig 😅

 

Kan se hva som skjer ut over året! Rett nå bruker jeg den som mal for å sette min blå sammen igjen:D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Kan se hva som skjer ut over året! Rett nå bruker jeg den som mal for å sette min blå sammen igjen:D 


Hadde vært helt konge det om den ikke ble solgt i sommer. Er ute etter en som er tilnærmer original og i grei stand og som ikke har kjørt 20 ganger rundt jorden. Så denne hadde passet fint i samlingen 😊 Kristian Rogne som tipset meg om denne 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange RS4 vil dere ha oppe hos dere egentlig? :ph34r:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvor mange RS4 vil dere ha oppe hos dere egentlig? :ph34r:

 
Alle 😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.