Oppgradere Stereo Audi 80 Cab

Anbefalte innlegg

Ønsker å få oppgradert lyden noe i cab'n, vil ha ett diskre bygg dvs tilpasse stereo til bil og ikke omvendt :-)

Noen med kunnskap i Drammens området som kunne hjulpet med tips og råd til utstyr og eventuelt hjelp til bygg?

 

Det er trekt strøm og signalkabel til basskasse fra ett tidligere bygg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres fornuftig ut, få inn kvalitetskomponenter så blir kanskje sub overflødig.

 

Vet ikke om Fort Knox driver enda ?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ola sier, få inn noen gode kvalitetskomponenter :) Da kommer du langt! 

 

Ellers, hvis du har behov (eller lyst) på sub, kan jeg varmt anbefale denne! :) JBL Basspro Hub. Den er dyr, men den er helt konge! Liten plass tar den også ;) 

JBL BassPro Hub | 11" (279mm) Spare tire subwoofer with built-in 200W RMS  amplifier with remote control.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Synes det høres fornuftig ut, få inn kvalitetskomponenter så blir kanskje sub overflødig.

 

Vet ikke om Fort Knox driver enda ?

 

 

 

Fort Knox ja, de hadde jeg ikke tenkt på, de tar vel kanskje byggeoppdrag også? Takk for tips :-)

Noen av 80 cab'ene tror jeg ble levert med sub i seteryggen der skiposen ligger, kunne eventuelt tenkt meg noe der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Som Ola sier, få inn noen gode kvalitetskomponenter :) Da kommer du langt! 

 

Ellers, hvis du har behov (eller lyst) på sub, kan jeg varmt anbefale denne! :) JBL Basspro Hub. Den er dyr, men den er helt konge! Liten plass tar den også ;) 

 

 

Takk for tips :-) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Fort Knox ja, de hadde jeg ikke tenkt på, de tar vel kanskje byggeoppdrag også? Takk for tips :-)

Noen av 80 cab'ene tror jeg ble levert med sub i seteryggen der skiposen ligger, kunne eventuelt tenkt meg noe der.

Det er fler år siden jeg var innom for noe hi-fi relatert, men jeg tror absolutt de gjør bygg ja. @Stein Ove Prestmo noen formening om Fort Knox status ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det er fler år siden jeg var innom for noe hi-fi relatert, men jeg tror absolutt de gjør bygg ja. @Stein Ove Prestmo noen formening om Fort Knox status ?

De gjør vel det fortsatt. Jeg ville tatt en telefon eller sendt de en mail. Audun driver vel for det mest med spesialmontering i hus, men har ansatte som har bygget bil for han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

De gjør vel det fortsatt. Jeg ville tatt en telefon eller sendt de en mail. Audun driver vel for det mest med spesialmontering i hus, men har ansatte som har bygget bil for han.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det er fler år siden jeg var innom for noe hi-fi relatert, men jeg tror absolutt de gjør bygg ja. @Stein Ove Prestmo noen formening om Fort Knox status ?

 

Jeg fikk tak i Audun på telefon rett før helgen, så vi kommer nok til en løsning her utover sensommeren :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir interresant å se hva de anbefaler da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo de store sidelommene på dørene med plass til høyttaler, og mange små elementer passer i dashen. Jeg kjører etpar infinity Kappa som gjorde underverker.. 

I baksetet er det høyttalere på hver side, der kan det lønne seg stort å lage helt tett baffel, for der er det hull nærme flere steder! Jeg kjøpte for stor bass til skiposehullet, men det må være den ideelle plasseringen hvis du velger en langslagende sub.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Du har jo de store sidelommene på dørene med plass til høyttaler, og mange små elementer passer i dashen. Jeg kjører etpar infinity Kappa som gjorde underverker.. 

I baksetet er det høyttalere på hver side, der kan det lønne seg stort å lage helt tett baffel, for der er det hull nærme flere steder! Jeg kjøpte for stor bass til skiposehullet, men det må være den ideelle plasseringen hvis du velger en langslagende sub.. :p

 

Jeg har vært en tur hos Audun (Fort Knox) og blitt enig om løsning, han har bygd anlegg i 80 cab før så hadde god oversikt over hva som måtte gjøres :)

Venter på tilbud på komponenter og montering samt passende tidspunkt.

Det blir sub i skiposehullet, kassen blir i volum tilpasset 6 eller 8 toms element og hvis det lar seg gjøre med integrert forsterker.

De resterende elementene blir byttet ut med nye og bedre og vil få egen forsterker. Kommer nok ikke til å bygge i dørene.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper vi får noen bilder underveis om mulig! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Håper vi får noen bilder underveis om mulig! 

 

Har lagt inn noe bilder i tråden på bilen nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.