Anbefalte innlegg

Hei

noen som sitter på teknisk informasjon som kan si hva forskjellen på lykter med disse to delenummerne er:

8J0 941 004 AF (TTRS 8J)

8J0 941 004 AJ (TT 8J)

 

jeg ser ingen fysiske forskjeller, annet enn at styreenhetene har forskjellige størrelser.

lykta funker normalt, og ga ingen feilmeldinger på de 2 minuttene tenning/motor var på.

Noen innspill? 😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at fra andre deler hos VW konsernet så er det at når siste bokstav er en høyere i alfabetet så er det gjerne bare en nyere revidert utgave av delen.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg vet at fra andre deler hos VW konsernet så er det at når siste bokstav er en høyere i alfabetet så er det gjerne bare en nyere revidert utgave av delen.

 


Det stemmer noen ganger, men kan også være helt feil i omtrent like mange tilfeller.
 

Jeg ville aldri kjøpt brukte deler på det grunnlaget, det kan bli både dyrt og feil (har jobbet 6-7 år som delemann hos Møller Bil 🙂)

 

Her er et kjapt eksempel fra en 2012 Audi TT RS, 3 forskjellige deler hvor kun siste bokstav skiller:

A954C0E7-AF94-48DB-8FF0-1083BA78D87C.thumb.jpeg.3ff5200767fb0fa12ba52bd8b43dda52.jpeg
 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei

noen som sitter på teknisk informasjon som kan si hva forskjellen på lykter med disse to delenummerne er:

8J0 941 004 AF (TTRS 8J)

8J0 941 004 AJ (TT 8J)

 

jeg ser ingen fysiske forskjeller, annet enn at styreenhetene har forskjellige størrelser.

lykta funker normalt, og ga ingen feilmeldinger på de 2 minuttene tenning/motor var på.

Noen innspill? 😊


Årsmodell på din bil? Og hvilket delenummer tilhører din bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 


Det stemmer noen ganger, men kan også være helt feil i omtrent like mange tilfeller.
 

Jeg ville aldri kjøpt brukte deler på det grunnlaget, det kan bli både dyrt og feil (har jobbet 6-7 år som delemann hos Møller Bil 🙂)

 

Her er et kjapt eksempel fra en 2012 Audi TT RS, 3 forskjellige deler hvor kun siste bokstav skiller:

A954C0E7-AF94-48DB-8FF0-1083BA78D87C.thumb.jpeg.3ff5200767fb0fa12ba52bd8b43dda52.jpeg
 

 


Årsmodell på din bil? Og hvilket delenummer tilhører din bil?

Takk for godt svar.
Min er 2010 mod(PA20009). Delenummer på lykta fra min er 8J0 941 004 AF.

Kjøpte lykta for å flytte over lykteglasset da det var krakelert på min, men alt kater til å fungere normalt med lykta som ikke skal passe. Hadde forenklet det litt om den kunne brukes😊

Er det mulig å kjøpe dioder og bytte ut enkelte, eller må lykta skiftes om en diode i ledstripa ryker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk logget meg inn på partslink24 nå (anbefales til alle, istedenfor disse gratis kopi-sidene som ikke er oppdatert på årevis),.

Delenummer du skal ha er 8J0941030AM. Nummeret du har notert er sikkert et internt delenummer på lyskasterhuset, og det selges ikke separat. Klarer du finne et nummer som ligner på det jeg fant?

Dioder er ikke noe som selges løst fra Audi, der må man skifte hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.