Godkjenne felger/dekk på Golf MK7.

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det lett og godkjenne 18" felger på en golf MK7? Trenger jeg noen papirer? (Står bare 15" og 16" i vognkortet mitt mener jeg)

Kjøpte noen 18" VW Durban på finn.no så har ikke noen papirer på de.

 

Skal montere Bilstein B12 pro kit på bilen og tenkte å godkjenne felgene samtidig, hvis det ikke er for mye styr.

 

Takker på forhånd for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf mk7 kunne bli levert med 225/40-18" fra fabrikk,  jeg bestilte dette på min når jeg kjøpten ny i 2016, så skal ikke være nøvendig med godkjenning av felga så lenge du har riktig impress og dekkdim på felga du har kjøpt 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 225/40-18 jeg har på nå, er 18" med ET45 hvis jeg ikke husker feil.

 

Trenger ikke få skrivi det inn i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke være nøvending det nei, men sikkert mulig om du absolutt vill det :) 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du følger Stro Boka og Lovhidden ifht lovlig forandring av dekkdimensjoner så trenger du strengt talt ikke å godkjenne noe, men SVV anbefaler jo alltid at ting som ikke kommer orginalt blir skrevet inn.

Men om du setter på felger med VW logo på senterkoppen, så er det lite sannsynlig at det blir kommentert engang.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis felgene er innenfor hva som er lovlig uten TUV godkjenning eller annet, så har de vel også sluttet å skrive inn alternative dekkdimensjoner i vognkortet... De ville hvertfall ikke skrive inn mine 20" på Transporteren jeg hadde, da alt var lovlig og innenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke tüv på felger, av alle felger jeg har hatt opp igjennom åra så er det faktisk kun et sett som hadde tüv, og det var ifht at de skulle tåle vekta til tung bil.

Det kommer egentlig an på hvem du møter på hos Biltilsynet om de mener det skal inn i vognkortet. Jeg har aldri skrevet inn andre felger, det er jo lovlig så lenge de er innen for hva reglene er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar, droppa og ta det med når bilen skal vises for godkjenning av senkesett så tar det senere evt om det skulle bli ett problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.