Forskjell på ABS-sentraler Audi A4 B6?

Anbefalte innlegg

Cabben til konemor har fått det for seg at jula skulle komme litt tidlig, så den tenner etpar lamper i dashen sånn for kosens skyld. Det er snakk om antiskrens og ABS-lampe som kommer på enten ved start, eller den kan komme under fart, eller forsvinne under fart. Tenning av/på mens man kjører fikser også noen ganger problemet.

Jeg har en gammel kabel og enda eldre VCDS, men da den ikke er registrert, vet jeg ikke hva jeg egentlig har tilgang til. Uansett sier den at spenningen til ABS-modul er lav 'intermittent'. På A6 har det vært ensbetydende med dårlige bondinger inne i sentralen, og folk har sent avgårde slike i mange år for re-bonding.

Jeg prøver heller å kaste litt penger på den, så er det noen (andre enn Møller) som vet forskjell på de forskjellige versjonene/revisjonene?

På den som står i står det 8E0614517A men omtrent samtlige av de som selger de, (har primært sett på finndel) er det mange varianter i 'samme' bil. A, AK, etc.

Forslag til hvilken som kan brukes? 

 

Jeg regner noe må kodes inn, men det tar vi når den tid kommer.. 

image.thumb.png.087f3fffd48f779d7f161cd30449b1c8.png

Regner med det er felles nummer for hele greia..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra delefilm (Partslink er offisiell) så er det likt på Cab og Limo/Avant. Merk at det gjelder for dagens erstatning, men det er all grunn til å tro at det skal passe overens om man finner fra B6 quattro med 4- eller 6-syl motor. Slik jeg ser det, bør denne passe: https://finndel.no/delinfo.aspx?f=708&dnr=408476

 

265839190_Screenshot2022-10-1719_49_53.thumb.png.973691dd05ea1e47295a540de15a2aa2.png

 

1824423934_Screenshot2022-10-1719_49_19.thumb.png.5727bc1cb0c88ed6079619f801c8ce45.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg kikket på den, og den er i hvertfall oppført med riktig nummer, i det minste! Håpet egentlig på en med litt færre km enn den vi alt har! :P

Fra et annet medlem har jeg fått opplyst at de i hvertfall finnes i to versjoner; med og uten ESP, selv om jeg i hvertfall ikke har sett noen uten ESP så langt. 

Takk for bilder fra delekatelog, 7zap mener også som du sier at 8E0 614 517 M er riktig erstatning. Den finner jeg ikke hos finndel pr i dag. (Møller tar vel opp mot 20 laken, kjenner jeg dem rett..) Kan bytte etpar og prøve før det blir for dyrt! :D

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.