Nye støtdempere og fjærer Audi A4 B7

Anbefalte innlegg

Audi A4 B7 Avant 1,8TQ S-line 03/2006. Jeg har satt på nye dempere og fjærer fremme. Nå er fronten hevet 2-3 cm i forhold til de gamle (avstand mellom dekk og skjermkant).

Kjøpte TWR dempere og Kyb fjærer (Autodoc byttet fra TRW til Kyb). Fulgte PR og OEN nummere til bilen. Kyb fjærene har en diameter som er litt større enn orginalfjærene. 2-3 mm tykkere. Ellers samme mål. Bør jeg sette på de gamle fjærene (tilstanden er bra) eller vil Kyb fjærende sige ned over tid?

Bak ble fjærer skiftet for 6 år siden. Nye dempere i år. Her er avstand mellom dekk og skjermkant uforandret. Så nå er fronten på bilen litt høyere enn bak.

 

PR koder:

Sport suspension/shock absorption 1BV,

Weight cat front axle 0JG.

Fjær: 8E0 411 105 CG  Blå/hvit/grønn kode på fjær.

Støtdemper:  8E0 413 031 DJ.

 

Er det noen som har gode tips. Ønsker å få tilbake det originale oppsettet/kjøreegenskapene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt vil jo alltid være høyere. Og alder har mindre å si enn hvor langt bilen har gått på den tiden.

Hvordan er høyden i fremkant og bakkant av kanalen? Hjulbuer er ofte lavere bak enn foran, men bilen kan fortsatt være høyere bak enn foran om du måler på kanalen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg målte mellom underkant kanal fremme og bak. Både fremme og bak var det 18,5 cm mellom gulv og kanal. Har vedlagt 2 bilder som viser mellomrommet mellom dekk og skjerm.

Bak hjul.JPG

Fremme hjul.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fa hadde jeg bare kjørt, så setter nok fjærene seg foran etter hvert.

Hadde den vært MYE lavere bak enn foran på kanalen ville jeg nok byttet fjærer bak igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.