Anbefalte innlegg

Har en 2003 VW Tauran 1,9 tdi, hvor fjærnlys ikke virker. forrige eier tjukobla tilhengerkontakt på baklys, og det går jo ikkje, etter dette skal fjærnlys ha slutta å virke. men mitt spørsmål er hvor er sikring til fjærnlys. den står ikke listet i diagram verken inne eller i motor rom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen i klubben (og til forumet)!

 

Bare for å utelukke det, har du sjekket at pærene i fjernlyset er hele? :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men de ser ok ut. har ikke prøvd å bytta de. men rart det ikke er egen sikring på fjernlys? har testa alle sikringene ute og inne med multimeter. hørte at det p.g.a feilkobling i tilhengerkontakt kunne ha skjed noe med komfortmodulen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuse Box Diagram Volkswagen Touran (2003-2006)

Etter et raskt goodle søk så fikk jeg opp denne til sikring hovedlykt. Er det her du har sjekket?

 

Videre så fant jeg denne siden https://fuse-box.info/volkswagen/volkswagen-touran-2003-2006-fuses-and-relays den var igrunn veldig fin med god oversikt over sikringer i bilen. 

 

Neste steg er vell å sjekke spenning i kabelen til fjernlyset. Litt usikker på hvilket pin på kontakten det er. Men skal skikke litt. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, har som skrevet tidligere sjekka dette, men finner ingen sikringer merka som fjernlys. men det er jo mulig det er samme sikring som nærlys. Finner faktisk ikkje headlight heller i sikringsbeskrivelsen 🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er postet i heeelt feil del av forumet.. :p

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, jeg er nytt medlem. hvor skal jeg poste slike innlegg ?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Denne tråden er postet i heeelt feil del av forumet.. :p

 

hvor skal jeg poste dette da ? jeg er ny her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Morten og velkommen skal du være!!!

 

Det var mest en kommentar til moderator så den kunne flyttes, men om du ser under avsnitt 'Garasjen, så har vi et område som heter 'Teknisk, mekanisk og elektrisk'. Det er mange underområder på forumet, så jeg håper du finner frem! :) 

Denne kategorien er for den tekniske delen av selve forumdriften, men innlegget ditt kommer jo for så vidt opp uansett ved et søk på dette problemet. 

 

image.thumb.png.9d881f76b8dd399ab09bb0e33619c923.png

 

Det kan være litt vanskeligere å navigere hvis du kun er på mobil, men du blir nok fort kjent!

Godt å se nye fjes her også, og Haugesund har et aktivt lokallag jeg anbefaler at du sjekker ut!

 

Til problemet ditt: Har du lyshorn? (Må bare spørre..) Kommer den blå lampa på i dashen når du bruker lyshorn eller fullt lys med bryteren i 'on'?

Jeg har ikke så mye peil på Touran, men her er verkstedsmanualen: https://vwts.ru/vw/touran_1t/vw-touran-2003-electrical-system-up-to-07-2010-eng.pdf

Mye mer her: 

 

 

God jul! :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en 2003 vw tauran 1,9td som ikke har fjærnlys. Når jeg setter på fjærnlys så får jeg blått lys i instrument, men ingen lys. dersom jeg setter lysbryter på park så blinker nærlys ved bruk av lyshornbryter. forrige eier opplyste at dette problemet oppstod etter at de hadde montert hengerkontakt direkte på ledninger på baklysene. har fått kjørt en diagnose på modul, som sier at bilen har xenonlys og regnsensor b.l.a. men det har den ikke. noen tips hadde vert fint. Dette er sikkert feil plass å starte tråd, men jeg er ny og finner ikke helt ut av denne siden. Har postet samme på garasjen under teknisk, mekanisk ets. men ingen svar der, så sikkert postert feil da også. noen som kan hjelpe ?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om bilen din er så ny at den har en "bordsentral" , men hvis den har så blir alt (nesten) av forbruk levert av denne. Reis til nærmeste Møller og spør delelageransvarlig om bilen har egne sikringer til lyset. Ps chassisnummer er en fordel å ha med. Har selv hatt feil på et kjørelys og det viste seg at utgangen fra sentralen til dette lyset var kortsluttet. Det ble en dyr affære da sentralen da måtte byttes. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.