Bygge 02A til 6trinn girkasse

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har lyst til å bygge om 02A kassa til 6trinns kasse. 

Jeg ser at "det vanlige" er og montere hele innmaten fra en 02S i 02A huset.

Dette ønsker ikke jeg å gjøre da jeg er veldig fornøyd med utvekslingen som er. Det nye motoroppsettet

fungerer veldig godt med litt lang giring. Jeg ønsker bare å legge til et ekstra gir, altså 6 gir, for crusing på motorvei. 

Det skal monteres LSD så tanken er og montere 6 gir i tillegg når alt først er åpent.. 

Jeg har en ekstra 02A (ATA) kasse samt en 02S (GQN) liggende.

 

Et par ting jeg er litt usikker på:

Kan man legge til kun 6 gir fra 02S, eller må både 5 og 6 gir brukes fra O2S ?

Så lenge jeg bruker 02A final drive så er det 02A diff jeg må bruke ? 

Kan jeg bruke clutch gaffel fra 02A ?

 

Etter og ha fått hjelp til å gå igjennom gear ratio i kalkulator fant man ut at GQN 6 giret (.730) ikke gir den største forskjellen.

Finnes en litt nyere utgave som heter TKR med .630 som virker mer aktuell. 

Hvis man må bruke både 5 og 6 giret fra 02S - Kan da f.eks 5 gir være fra GQN og 6 gir fra TKR ?

Har ikke sjekket ratio nøye nok til å vite om dette lar seg bruke, er bare for å være klar over muligheten(e)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er redd for at det ikke er så mange som har skrudd så mye på slike kasser, men håper jeg tar feil. Du får legge ut fasiten når du selv har gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er redd for at det ikke er så mange som har skrudd så mye på slike kasser, men håper jeg tar feil. Du får legge ut fasiten når du selv har gjort det.

 

Kan late til at du har rett i det :)! 

Jeg hadde håper på litt veiledning da jeg aldri har åpnet en girkasse først og er veldig usikker på mye her, men time will show hva man får til 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.