Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som kjenner seg igjen med at bremsepedalen er steinhard når en skal bremse, kan det være bremsebomba eller hovedsylinder som er defekt..? Får også opp Abs lys i dashbord..🤷🤷 Fint om noen har gode tips her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil og motor er det? Oppsto problemet plutselig, eller var det sånn du når kjøpte bilen? Bomba har som oppgave å lagre vakuum, i tilfelle du trenger bremsekraft uten at motoren går. Servopumpa lager vakuum til bremsene. Kommer ABS-lampa når du har kommet opp i litt hastighet, eller med en gang du starter motoren? Hva skjer hvis du pumper bremsen noen ganger, og starter motoren med pedalen i bunn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Beklager seint svar, bilen er en Audi 90 Quattro 7A 1988 model. Pedalen er hard uansett om jeg pumper masse når motoren går eller når motor er stoppet. Abs lyset kommer på når jeg har kommet opp i litt hastighet ha. Jeg har prøvd å lufte bremsene på bilen tidligere og det var nesten helt umulig å få noe bremsevæske ut bak på calipere. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lastventilen om du har noen, ellers har jeg hatt steinhard pedal (kun første brems, vel å merke..) når en ABS-sensor var frakoblet, så sjekk at alle disse gir signal helt inn til sentralen. Den dukker ikke opp på diagnose, så der må du til med manuelle målinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja beklager seint svar, hadde glemt det helt ut. Skiftet alle abs sensorene og nå virker abs’en og skiftet bomba og hovedsylinder å luftet på nytt. Så ble det bra👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.