Hvor kjøper man slitedeler?

Anbefalte innlegg

Har en 2009 transporter jeg skal ha en grundig oppgradering på og i den sammenheng blir det en del slitedeler som må kjøpes.

 

Gode tips til forhandler?

Noen i forumet som driver med dette?

 

Handla tidligere med quattroco men nettsida virka ikke så veldig aktiv.

 

Gode tips mottas,

 

THN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handler det meste fra bildeler.no eller Eurodel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For litt særere deler er også autodoc.co.no veldig bra. Merk at i de har returadresse 'utlandet', så pass på at delen er riktig da retur kan bli veldig dyrt. (Har kun kjøpt et sett bremseklosser feil så langt, så det er jo mulig å få til dette!)

mister-auto.no er også billig og relativt raske.

Men ofte er Eurodel omtrent like billige, og retur er helt uproblematisk!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine med Eurodel er at man får trumf-bonus når du logger på viatrumf.no :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker som regel autodoc, etter min erfaring endel billigere enn eurodel og bonus etter hvert kjøp😊  De leverer også på døra kostnadsfritt ved handel over en viss sum. 

 

Veldig ofte tilbud og, sist handel jeg hadde så var det 43% på alt.

Brembo xtra line til 1000kr pr skive bla er ikke noe upris😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autodoc har jeg også vært veldig fornøyd med helt til jeg fikk problemer med komplett sett med nye injektorer fra Ridex til A6 2,7 tdiq.

Lå ikke innenfor spec i live avlesning med Ross-tech, mista tenning på en sylinder på tomgang. Forsøkte å bytte på aktuell sylinder, gikk bedre men etter kort tid samme problem på ny sylinder.

 

Reklamerte, sendte pakke med alle i retur som gikk månedsvis å få frem. Fedex fikk av en eller annen grunn ikke levert på mottaksadresse, pakken ble liggende på picup-point i månedsvis og autodoc kunne ikke hente selv om det var like i nærheten.

 

Fikk bare beskjed fra Autodoc at de ikke kunne hjelpe meg før de hadde mottatt pakke.

 

Etter mye krangling sendte de nytt sett, jeg forlangte Bosch injektorer denne gang og betaler selvsagt mellomlegget.

Injektorer kom, ble montert og bil har gått som en drøm etterpå.

 

Autodoc har venta med å ta betaling for de siste injektorene til reklamasjonssak var avgjort siden dette gikk helt skeis.

 

Det er jeg jo fornøyd med for såvidt.

 

Fikk melding fra Autodoc at de endelig hadde mottatt pakken 23.desember, det kunne ta 4-6 uker å behandle saken.

 

Så nå da jeg har kjøpt Transporter som skal fikses betydelig opp og skulle bestille  mengder med deler til dette forlangte jeg avklaring i saken med A6'n og injektorer.

 

Vi er jo tross alt i mars så dette burde man snart klare å få en løsning på, jeg sendte injektorer fra meg tidlig på høsten i 2022.

 

Fikk for få dager siden melding med beklagelse, men de kunne ikke godta retur-saken så nå venter jeg bare i spenning på om jeg må betale for 12 injektorer.

 

Synes det har vært ufattelig dårlig håndtert av Autodoc.

 

Tenker bare på hvor mye tid jeg brukte på å finne andre årsaker til at motor ikke gikk skikkelig. Utelukka jo injektorer siden de var nye.

Det lukta død rundt bilen på tomgang.

Kom en del røyk og spesiellt når man begynte å belaste den etter ei stund på tomgang.

 

Men når man mister tenning på en syl på tomgang og ikke får sylindertrykk så skraper heller ikke stempelringer tilstrekkelig samtidig som det spyles med olje under stempel, så det må jo bare bli røyk av.

 

Straks man belasta motor litt fikk jeg tenning og temp osv osv.

 

 

Autodoc tenker jeg at jeg er ferdig med. Ikke mye å spare når det går slik, da betaler jeg heller et norsk firma og håper de er mer opptatt av fornøyde kunder, spesielt når man er opptatt av å ha ting i topp stand, og legger igjen slike summer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.