Vifte på AC radiator går konstant, Audi S4 B5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tok bilen ut av vinterlagring forrige uke, og kjørte en tur. et par timer etter jeg parkerte i garasjen igjen, så startet bare plutselig viften på motoren å gå, og ville ikke stoppe.

Selv om motor var av osv. Det viste seg å være den "mindre" viften som står på den tynne store radiatoren til AC anlegget, helt i front mot frontfanger. 

Eneste løsning jeg fant midlertidig der og da, var å koble fra batteriet.

 

Noen som vet hva som kan være feilen her, og evt hvor sensoren, kontakten eller hva det er som er galt ligger?? :) 

 

På forhånd takk! :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert tempsensor som har begynt å lekke og henger seg opp, sjekk hvor de er på din og ta ut en og en plugg til det stopper. 

På disse er det vel også en kontrollmodul for viftene, så den kan jo ha konka også.

image.thumb.png.fbca2fb1b82fb2e3908ba5e25004a75d.png

Denne sitter på nedre slange et sted.

Endel gode tips her: https://www.google.com/search?q=radiator+fan+always+on+audi+s4+b5&sxsrf=APwXEdcDLkYaJGP7kq4rrM1RdBuLRLwEtQ%3A1682269252538&ei=RGRFZOO2IM7_qwGNva74Cw&ved=0ahUKEwjj6NqpvcD-AhXO_yoKHY2eC78Q4dUDCA4&uact=5&oq=radiator+fan+always+on+audi+s4+b5&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIICCEQoAEQwwQyCAghEKABEMMEMggIIRCgARDDBDoKCAAQRxDWBBCwAzoKCCEQoAEQwwQQCkoECEEYAFDvB1jwG2ClJGgCcAF4AIAB9QGIAc8MkgEFMS42LjOYAQCgAQHIAQPAAQE&sclient=gws-wiz-serp

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, jeg prøver!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.