Anbefalte innlegg

Nå har jeg saumfart mange steder på jakt etter eksos til a4 b8 2.0 tdi 177 s-line. Kikker etter milltek og andre merker også for den saks skyld, gjerne noe som bråker litt mer enn de som sitter på nå. 

 

Men det ble ikke så greit dette, har sendt noen eposter men ikke fått svar. 

 

Så hvilke sjapper er det som er best sjans for å finne eksos til denne bilen?

 

Og, er det noen som vet om det er plass til eksos på begge sider? dual. 

 

Takknemlig for hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er helt sikkert fler som har eksosanlegg for denne bilen, men hva ønsker dere egentlig?
Ofte er jo litt ordentlige eksosanlegg rustfritt, mens man finner rimeligere stål også. Mistenker langtidsperspektivet her kanskje gjør at rustfritt er et litt mer fornuftig valg.

 

Jeg pleier alltid bruke Simons som utgangspunkt, selv om det selvfølgelig finnes mange tilbydere generelt:

https://simons.se/products/sportsystem/audi/a4/a4/73/

Tilsvarende er Jetex som vel i stor grad benytter Simons komponenter/"tvillingsett".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei,

Det er helt sikkert fler som har eksosanlegg for denne bilen, men hva ønsker dere egentlig?
Ofte er jo litt ordentlige eksosanlegg rustfritt, mens man finner rimeligere stål også. Mistenker langtidsperspektivet her kanskje gjør at rustfritt er et litt mer fornuftig valg.

 

Jeg pleier alltid bruke Simons som utgangspunkt, selv om det selvfølgelig finnes mange tilbydere generelt:

https://simons.se/products/sportsystem/audi/a4/a4/73/

Tilsvarende er Jetex som vel i stor grad benytter Simons komponenter/"tvillingsett".

Tusen takk.. ja tenker rustfritt med tanke på holdbarheten. Da skal jeg sjekke litt videre... takk for hjelpen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

laaav.no fører eksos fra flere forskjellige merker, de kan sikkert finne noe som passer bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

laaav.no fører eksos fra flere forskjellige merker, de kan sikkert finne noe som passer bilen din.

Ja fikk en pris på milltek som passer. Dyrt med eksos om dagen.. 😆

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, milltek koster, og hjelper ikke at krona er lav. Gikk for scorpion selv, billigere da det ikke har EC/TÜV godkjenning. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja, milltek koster, og hjelper ikke at krona er lav. Gikk for scorpion selv, billigere da det ikke har EC/TÜV godkjenning. 

Ja, ikke bestilt tiden å handle på. Fornøyd med scorpion? Tenker at gjerne vil ha dyp lyd. Kidden sin bil, så han vil gjerne ha noe som vekker nabolaget og sier pop. 😄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med scorpion, jeg kan dessverre ikke anbefale noe som vekker nabolaget og sier pop, fordi jeg syntes sånt er skikkelig harry 😂 Samt at noe som gjør det neppe går igjennom eu kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BSR kan også være ett alternativ på B8

Hadde det selv på min B6 og likte lydbildet på den godt.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Veldig fornøyd med scorpion, jeg kan dessverre ikke anbefale noe som vekker nabolaget og sier pop, fordi jeg syntes sånt er skikkelig harry 😂 Samt at noe som gjør det neppe går igjennom eu kontroll.

Hehe ja, det synes jeg og. Spesielt med tanke på at jeg nærmer meg 40 år og skal bruke bilen. Ser ikke helt for meg i en slik bil som bråker og sier pop.. 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

BSR kan også være ett alternativ på B8

Hadde det selv på min B6 og likte lydbildet på den godt.

 

Takk for tips! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel uansett lite pop fra en TDI.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Blir vel uansett lite pop fra en TDI.. :p

Ja blir nok lite pop der.. men en 14 årings hue så skal det komme masse svart røyk og bråk, pop og brak. 

 

Men i realiteten så er det vel litt brumming og prumpebass som det ender opp med 😄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har det faktisk gått meg hus forbi at det er en TDI 😂 Med mindre den justeres til å få for mye diesel, så vil ikke engang strakrør gi masse sort eksos er jeg redd, og lyden vil mer eller mindre minne om en gammel traktor er jeg redd. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha! Ja, sånn går det nok! 

Husker jeg var omtrent 16 år og 5 dager og hadde hatt min Gilera 50Trial i omtrent 5 dager da jeg forstod at om den var stille så kunne jeg kjøre nesten så fort jeg ville. Ikke alle i gjengen skjønte det, og ble derfor stoppet og kjefta på i eininga.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunn til det ble en tdi 😉 med tanke på jeg skal kjøre den i 4 år... og kjenner jeg kidden rett så blir den solgt senere for en annen bil, men tenker iallefall litt mer lyd enn originalt. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tror helt ærlig at beste løsningen da kan være å bytte ut noen av pottene med rør bare, for ferdig eksos er jeg redd kommer til å koste mye utifra hva du ender opp med av lyd 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja, jeg tror helt ærlig at beste løsningen da kan være å bytte ut noen av pottene med rør bare, for ferdig eksos er jeg redd kommer til å koste mye utifra hva du ender opp med av lyd 😅

Ok, tenker det ja. Hmm.. er jo overkommelig jobb. Fort gjort å bytte før pkk i tilfelle. 

 

Fant noen billigere typer til 8k. 

Blir eksos på begge sider bak. Så tenker kanskje klinker til på dem. Så får vi heller se etterhvert. Jeg er fornøyd med bilen som den er nå. Digg å kjøre, akkurat nok futt.. passer en aldrende mann. Kan ikke huske hvor tungt det var å gå ut av lav bil! Vant til xc40 nå.. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.