Størrelse på høyttalere i gammel a4 b5?

Anbefalte innlegg

Heisann. Bilen min er fra tidlig 1996, sedan,  før bose kom, men jeg har fortsatt tweeter og høyttalere i frontdørene, høyttalere i bakdørene og i hattehylla pluss orginal sub under hattehylle. Er det noen her som kan hjelpe meg med å finne ut av hva størrelsen er på alle høyttalerne, eventuelt hva jeg får plass til i dører og hattehylle. Er jo tydeligvis stor forskjell på hva som kom i de forskjellige b5’ene!

Mvh

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit; Det ER Bose i bilen..! Det står bare ikke på høyttalerdekslene. Men jeg veit fortsatt ikke hvor store de forskjellige Bose høyttalerne er da😂
 

70497652380__D75254E5-E387-44F0-A623-7C8EF8D20A35.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B5 er sær på både størrelser og ohm

Foran er det 1" diskant og 4" mellomtone men finnes adapterring til 5.25" 

Bakdører er 6.5"

Hatthylle er 6.5" 

 

Med bose så sitter det forsterker for alle kanaler bak på venstre side, denne kan byttes til en fra A8D2 for litt mer effekt og kontroll.

 

Utfordringe med bose er at det er 2ohm høytalere og forsterker er ikke noe glad i 4ohm😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at de puslingene i hattehylla er 6.5"? De ser jo så småe ut! Men det stemmer sikkert. Alt det andre du sier her stemmer jo. Jeg har forsterkeren plassert høyre side bak og en liten sub midt på, under hattehylla. Men hvordan gjør man det med oppgradering av tweeter da? 1" tweeter finnes jo knapt..!😂

 

Hva mente du med 2ohms Bose høyttalere og at forsterker ikke liker 4ohm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bose anlegget i dag er i 2 Ohm og skal du bytte til nye høytalere i dag så er vel nesten alt 4ohm og det er ikke forsterkeren glad i. 
gjør som meg i rs4en og kast ut alt og monter alt nytt🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, slik ja. Ja altså, jeg kommer ikke til å bruke opp igjen noe hvis jeg først skal ha nye høyttalere. Men er det orginale anlegget lett å få ut i forhold til ledningsnett eller er det krøllet sammen med alt annet av ledninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krøllet sammen med andre ledninger og alt kommer fra org forsterkeren som sitter baki😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.