problemer med abs/g201 (bremser låser seg) a6 c5 allroad 2000

Anbefalte innlegg

kan se ut som det er g201 som er problemet nå.. lysene er somregel borte å kommer ikke lengre ved start. bare av å til ved bremsing/fremprovosering. nesten låst seg helt opp igjen. kjørte noen meter så skjedde det igjenn..

 

har som sagt byttet abs enhet, men ikke kodet med vagcom enda. kan se ut som at bremsene løstner seg så fort jeg lufter litt oppe ved abs enhet. dette for å kunne flytte bil).

etter lengre stopp kan jeg kjøre noen km for så begynne å bremse igjen. er somregel åpne når bilen har stått endel. men låser seg ganske fort ved kjøring å da kommer det en dunkelyd å abs lys å greier kommer. da går bilen mye dårligere å vil nesten ikke reagere på turtall heller. varierer endel hvor mye den låser seg å hvor fort den står helt.

 

byttet enhet da dette ble anbefalt fra flere.. byttet noen sikringer også å da ble både abs å div lys borte. men så fort jeg begynner å kjøre vil det komme en dunk å bremsene begynner å legge seg på. kan virke som det er mest fremme og helst på sjåførside. kan være alt fra noen meter til noen km før den legger seg på.

 

lufting på topp har jeg prøbd bare for å kunne flytte bilen da den sto helt. siden systemet har vert oppe uansett da jeg byttet enhet prøvde jeg dette å da kommer det mye veske noen steder og andre ikke noe for å si det sånn.

 

har ikke kodet ny enhet.

ikke luftet via kallippere enda.

 

kan det rett og slett være at jeg må lufte systemet via kalippere å ha på ny veske. samt kode den nye enheten :/?

 

har ikke fått tid eller plass i garasjen enda til å få heist den opp å sjekket bremser/luftet.

 

virker som den funker uten feilkoder etter start helt til den plutselig slår inn bremser, og turtall også blir vanskelig så det er såvid jeg kryper fremmover.

 

 

noen tips om hva jeg bør gjøre og hva jeg bør begynne med?

 

takk.

Endret akkurat nå av Knut Olav Jacobsen

20230503_152942.jpg.8b3eeae827530dd61c526c48b5c95463.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.