Nivellering av frontlykter på audi s4 b5?

Anbefalte innlegg

Driver å pusser opp understellet på s4’n og under demontering så klarte jeg ikke å demontere den bakre sensoren uten at deler blei ødelagt. For mye rust og skitt, selv om delene blei dynka i alle mulige midler. Har prøvd å leite på nettet etter nye deler men ikke funnet noe.

Så jeg lurer på om man klarer seg med den fremre sensoren eller må man ha begge?

 

Er det noen som veit hvor man kan få tak i de bakre delene? Brakett, sensor, armen og feste til bærearmen?

 

Om det ikke er mulig å kjøre med kun den fremre sensoren og det ikke er mulig å få tak i nye deler, kan man bare gi f i hele greie og kjøre uten systemet? Er det mulig å skru av? Kan man bare justere lysene manuelt?

 

Takker for alle mulige svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha bakre sensoren ja og systemet vil ikke fungre uten den. Om du bare justerer lyset så det lyser riktig ved vanlig kjøring vil ikke lampa justere høyden når den skal og ved oppstart og du vil ikke få bilen eu godkjent heller. Jeg kjøpte nytt for et par år siden så tror nok du får tak i men ikke på møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor vil den ikke bli eu godkjent om man kobler ut systemet?

 

Husker du hvor du kjøpte delene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha automatisk høyderegulering av lyktene når du har xenon. Hvis ikke sensoren også er ødelagt kan du lage ny "arm" av deler fra biltema...problemet er som regel at kulene i endene setter seg fast så knekker ett eller annet til slutt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Du må ha automatisk høyderegulering av lyktene når du har xenon. Hvis ikke sensoren også er ødelagt kan du lage ny "arm" av deler fra biltema...problemet er som regel at kulene i endene setter seg fast så knekker ett eller annet til slutt...


sensoren er mulig å skaffe, det er alt det andre som jeg sliter med. Men om du har en diy med deler fra biltema så tar jeg imot den hjelpen med åpne armer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par av disse og en bit av en gjengestang kuttet i riktig lengde så har du armen, mener det var M6 jeg brukte. Saus delene godt inn med understellsmasse som forblir seig...20230725_095011.thumb.jpg.e057ba0aa5d4dd91ca089b200777e48a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny arm foran hos møller på min a4 b5 facelift. Kom den gang(4-6år siden ca) på 800kr😂 FOR EN PLASTIKKARM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.