#1 Skrevet August 7, 2023 Hei, Holder på med evighetspeosjektet mitt en Golf Mk1 som er bygget om til 4Motion med alt av motor og drivlinje fra en S3 8L. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal koble opp dynamoen. Dynamoen er helt ny, men vil ikke lade. Tidligere dynamo som sto på motoren har jeg alltid tenkt at den aldri var helt 100% så derfor har jeg ikke tenkt på å koble opp dynamo før no når jeg monterte den nye og samme problem oppsto. Har forsøkt å Google litt uten hell. All tips og hjelp settes stor pris på 😊 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2023 (endret) Dynamo må kobles gjennom ladelampa di, om den ikke er det starter ikke ladingen. Om du finner koblingsskjema fra ledningsnettet du bruker så kan du finne ut hvor L og DFM skal. L = Ladelampe DFM = signal til ECU. Du kan også teste dette fort, ta en kabel inn på L på dynamo og touch denne på grov kabel på dynamo mens bilen står og går, dette gjør at ladinga skal starte, test med en voltmeter så ser du fort. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2023 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 8.8.2023 den 20.07, Roger Hjelmseth skrev: Dynamo må kobles gjennom ladelampa di, om den ikke er det starter ikke ladingen. Om du finner koblingsskjema fra ledningsnettet du bruker så kan du finne ut hvor L og DFM skal. L = Ladelampe DFM = signal til ECU. Du kan også teste dette fort, ta en kabel inn på L på dynamo og touch denne på grov kabel på dynamo mens bilen står og går, dette gjør at ladinga skal starte, test med en voltmeter så ser du fort. Nydelig, takk! Fikk det til å funke no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2023 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 11.8.2023 den 11.14, Endre Sagstad skrev: Nydelig, takk! Fikk det til å funke no Så bra ! Løsningen som jeg sa funket ja ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2023 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 12.8.2023 den 10.24, Roger Hjelmseth skrev: Så bra ! Løsningen som jeg sa funket ja ? Jepp. Blå leder mot 12v gjorde susen 👌 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2023 I dont lie :) 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...