1.8t Dynamo Kobling for Golf Mk1 4Motion

Anbefalte innlegg

Hei, 

Holder på med evighetspeosjektet mitt en Golf Mk1 som er bygget om til 4Motion med alt av motor og drivlinje fra en S3 8L. 
 

Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal koble opp dynamoen. Dynamoen er helt ny, men vil ikke lade. Tidligere dynamo som sto på motoren har jeg alltid tenkt at den aldri var helt 100% så derfor har jeg ikke tenkt på å koble opp dynamo før no når jeg monterte den nye og samme problem oppsto. 
 

Har forsøkt å Google litt uten hell. All tips og hjelp settes stor pris på 😊 


 

IMG_8443.thumb.jpeg.34ba781d2f8235f3882e290d3495a562.jpeg
IMG_8441.thumb.jpeg.3ff80d32d66c5c7bd882288a3bb642d5.jpeg

IMG_8442.thumb.jpeg.dd0a891781b5415b53222fca245414ed.jpeg

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamo må kobles gjennom ladelampa di, om den ikke er det starter ikke ladingen.

Om du finner koblingsskjema fra ledningsnettet du bruker så kan du finne ut hvor L og DFM skal.

L = Ladelampe

DFM = signal til ECU.

 

Du kan også teste dette fort, ta en kabel inn på L på dynamo og touch denne på grov kabel på dynamo mens bilen står og går, dette gjør at ladinga skal starte, test med en voltmeter så ser du fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Dynamo må kobles gjennom ladelampa di, om den ikke er det starter ikke ladingen.

Om du finner koblingsskjema fra ledningsnettet du bruker så kan du finne ut hvor L og DFM skal.

L = Ladelampe

DFM = signal til ECU.

 

Du kan også teste dette fort, ta en kabel inn på L på dynamo og touch denne på grov kabel på dynamo mens bilen står og går, dette gjør at ladinga skal starte, test med en voltmeter så ser du fort.

Nydelig, takk! Fikk det til å funke no 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nydelig, takk! Fikk det til å funke no 


Så bra ! Løsningen som jeg sa funket ja ? 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 


Så bra ! Løsningen som jeg sa funket ja ? 
 

Jepp. Blå leder mot 12v gjorde susen 👌
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.