Anbefalte innlegg

Er på spørrer,n igjen angående feilvarsel på Bora , får gul varseltrekant i instrument , indikerer feil i elektrisk stabilitetsprogram(ESP) står det i instruksjonsbok. Får opp feilkode 01423 med kodeleser,n min som etter det jeg har funnet ut går på en sensor  kalt G200.... Har prøvd å bytte denne (med en brukt som skal være ok) Feil forsvant da , men kom igjen etter noen dager , samme feilkode. Har prøvd å ta av tilkobling på ABS sentral og smurt opp kontakter , feil forsvant også da  en stund ,men er nå kommet tilbake. Ikke mulig å kvittere ut.... Noen som har noen gode tips , bilen skal på EU snart og dette feilvarselet belønnes vel med en 2 er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært på EU ennå , feil er der ennå , ingen som har noen andre gode tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått kjørt adopsjon av G200 sensoren? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gresk for en hobbymann , betyr det (adopsjon)måling av sensor,eller? Begge sensorene indikerer samme feilkode som beskrevet i første innlegg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01423 


Det er to typer av denne feilkoden, 

No or Incorrect Basic Setting eller Electric Circuit Failure 

 

Førstnevnte må man kalibrere/re-kalibrere sensor. 
Den andre kan komme ved feil i ledningsnett, strøm, feil på sensor eller manglende kalibrering. 


Ville først fått kalibrert og sjekket verdiene med vag-com. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser som du sier at det kan indikere to ting , men trodde ikke at en behøvde å kalibrere eller rekalibrere sensor...spurte om det på Albjerk her i Hønefoss og de svarte at det ikke trengtes dersom en bare  byttet sensor så da tok jeg det for god fisk...men ser jo på utskrift jeg sjøl tok ut  etter varsel (gul trekant)at det KAN være feil. Har ikke vag.com så da må den vel en tur på verksted for en sjekk vil jeg tru....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.