Agder: Neste FotoBoks i Aust

Anbefalte innlegg

Neste fotoboks i Aust agder kommer ved nedbremsinga østfra imot den nye rundkjøringa på akland, avslutninga av nye E-18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ingen overraskelse, det kan jo faktisk trengs akkurat der, for å få presset ned farten før rundkjøringen. Det er nok mange som bruker rundkjøringen der som en "sjikane" og henger litt på dekka (ja, har gjort det selv). Jeg regner med at boksen da blir stilt inn på 60 kmt?

 

Forøvrig er det helt idiotisk å ha rundkjøring midt på E18, men det er jo ikke det eneste stedet det finnes... (eneste i A-A riktignok, men finnes i V-A også, bl.a. på Brennåsen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig er det helt idiotisk å ha rundkjøring midt på E18, men det er jo ikke det eneste stedet det finnes... (eneste i A-A riktignok, men finnes i V-A også, bl.a. på Brennåsen)

 

er faktisk ikke E18 der :D E18 slutter i Kr.sand og blir til E39 på vei ut mot Søgne (brennåsen) :D

 

Så da vet du det Per! hehe

 

Men er enig i at det er idioti å ha en raundabaut på en Europavei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Tommy, men den het E18 i gamle dager, så det så :P

 

Og borte i Akershus og Østfold så har de lyskryss på E18, det har de til og med kvittet seg med her nede!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe. Norge er et snålt land... E-39 går jo igjennom utallige bygder og grender i 50 Km/t... Skulle ikke tro at folk her på berget skjønnte hva en Europavei egentlig er... Er jo fare for å få gårdstunskilt på Europaveier her i landet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er er lyskryss på E-39 ved avkjørselen til Vestheiene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst er det det, hadde helt glemt det jeg... : bh : Jeg kjører så sjelden forbi den veien, og jeg husket bare det som var rett før broa/Vesterveien i KRS sentrum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Helt enig med deg her Per, latterlig med rundkjøring når det faktisk er godt med plass til aks+retardasjonsfelt : nei : sist gang var det en billist som hadde skjært rett i fenderen der etter bremsespora å "lese"...

 

Fin veibyggingsstrategi her tillands!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke lenge til boksen kommer opp ved akland! for den styreboksen, og fundamenter er alt på plass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og borte i Akershus og Østfold så har de lyskryss på E18, det har de til og med kvittet seg med her nede!

De har jo også klart å sette opp en bom(!?!) midt på E6 her i Østfold.... : rolleyes:P: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Old news ja om den fotoboksen, stod om den i Austagder blad *ler* da veien ble aapnet :)

Men trur ikke den kommer til aa knipse mange, men til en opplysning saa er begge fra gamle e-18 fjernet mellom akland og söndeled.

 

-off topic-

 

*hilse vag gutta fra Tyskland*

Handla en del til min bil nettopp her for 550 spenn som Gromstad skulle har 1400.- for , haha ! Og her fikk jeg den paa dagen og hos dem matte jeg vente 14 dager :)

Den gamla stasjonsvogna mi klarte 210 paa naala paa autobahn :) Og hadde mer og hente, men etter *faen* fyllte feil oktan (91) saa var hestene paa ferie. Men en runde med 100 oktan saa var alt paa plass igjen.

Tyskerene glor naar jeg raaner etter dem med in-pro lykter ;) hihi.

 

Til helga blir det praha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos veistandard og Europavei er vel E-39 mellom Halsa og Vinjeøra i Møre og Romsdal/Trønderlag ett godt eksempel...

På det smleste er den 2,7 meter tror jeg, går iallefall ikke å møte to biler.

Mye av resten går det akkurat, og da mener jeg akkurat, å møte to biler, kan gå med en lastebil også, men ikke alltid. Men artige vei for aktiv kjøring under fartsgrensa (nesten). Bare å holde 60 sonene, står om Rodalen i VG hvert år, de har vel tatt noen hundre førerkort der siste 3-4 årene. Rundt 250. Og ser hele tiden at biler som ligger foran meg blir vinket inn... At folk ikke lærer...!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.