#1 Skrevet August 11 Hei, Jeg ser etter ny katalysator til en Audi Cabrio, delenummer 8G0 131 702N. Delen er utgått fra VAG, og jeg har heller ikke funnet andre som forhandler den i Norge. Fikk treff på autodoc.de, men når jeg prøver å handle den får jeg melding om at "Dessverre kan ikke det valgte produktet, varenummer 96 11 3151 (katalysator), sendes til ditt valgte destinasjonsland. På grunn av varens usedvanlig store dimensjoner er frakt ikke mulig av logistiske årsaker." Er det noen som har tips om hvor og hvordan jeg kan skaffe katalysator til denne bilen? Motoren er 1,8 125 hk, motorkode ADR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11 (endret) Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 11.8.2026 den 11.32, Frank O. Heggemsli skrev: Hei, Jeg ser etter ny katalysator til en Audi Cabrio, delenummer 8G0 131 702N. Delen er utgått fra VAG Hei, Har vært litt igjennom samme problematikk denne våren med vår Audi 100. Det mest opplagte valget er vel å si, joda, du kan nok finne noe originalt -- men du må sjekke kompativilitet og f.eks. anskaffe 8G0131702X fra Audi Tradition Shop (€829) (jeg vet ikke hvordan det du har ser ut, eller delenr dog). Vet ikke hva som tilløper av frakt og fortolling, men da snakker vi jo raskt om at det blir endel kroner. Jeg var igang med å bestille komplett seksjon med katalysator først fra Skruvat.no (grei pris), men kansellerte pga de klarte aldri oppgi noe i nærheten av forventet leveringstid med litt substans. Deretter forsøkte jeg meg via Eurodel til dobbel pris og lager 2-4 dager levering, som også endte med lang leveringstid. I vårt tilfelle fikk vi bygget rustfri eksos komplett, da tålmodigheten ble liten og PKK var godkjent under nød, med en dansende katalysatorinnmat... Hva du foretrekker må du jo finne ut av, men jeg tenker jo min anbefaling ville være å få montert en 51mm katalysator fra Biltema (729kr) på den seksjonen du allerede har, hvor du kapper vekk flensen i fremkant og erstatter med V-bånd for enklere inn/utmontering. edit: jeg anbefaler å stå klar med ny lambda, i tilfelle den ryker ved en slik operasjon. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement På 11.8.2026 den 14.16, Ola L Lereim skrev: Hei, Har vært litt igjennom samme problematikk denne våren med vår Audi 100. Det mest opplagte valget er vel å si, joda, du kan nok finne noe originalt -- men du må sjekke kompativilitet og f.eks. anskaffe 8G0131702X fra Audi Tradition Shop (€829) (jeg vet ikke hvordan det du har ser ut, eller delenr dog). Vet ikke hva som tilløper av frakt og fortolling, men da snakker vi jo raskt om at det blir endel kroner. Jeg var igang med å bestille komplett seksjon med katalysator først fra Skruvat.no (grei pris), men kansellerte pga de klarte aldri oppgi noe i nærheten av forventet leveringstid med litt substans. Deretter forsøkte jeg meg via Eurodel til dobbel pris og lager 2-4 dager levering, som også endte med lang leveringstid. I vårt tilfelle fikk vi bygget rustfri eksos komplett, da tålmodigheten ble liten og PKK var godkjent under nød, med en dansende katalysatorinnmat... Hva du foretrekker må du jo finne ut av, men jeg tenker jo min anbefaling ville være å få montert en 51mm katalysator fra Biltema (729kr) på den seksjonen du allerede har, hvor du kapper vekk flensen i fremkant og erstatter med V-bånd for enklere inn/utmontering. edit: jeg anbefaler å stå klar med ny lambda, i tilfelle den ryker ved en slik operasjon. Takk for tips! Har du også anbefaling eller tips til hvor jeg kan få bygget komplett rustfri eksos? Det er gjerne en løsning jeg kan gå for. Pris er selvsagt aldri helt uvesentlig, men slik det er nå er ikke bilen godkjent og har bruksforbud. Det har vært tilgjengelighet og ikke pris som har vært problemet. Siden den nå ikke kan brukes overhodet er jeg villig til å "betale det det koster" å få den opp og gå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14 Ettersom du holder til nordpå har jeg dessverre ikke noen gode tips når det også gjelder å inkludere katalysator - da blir det vel fort noe bygging uansett. Men litt googling gir jo forslag om f.eks. Franks på YX osv. Jeg kjørte selv fra Asker til Skien for å få bygget hos Eksos Mester, da jeg vurderte det som at forhenv. Svendsen eksos (nå Fix & Drive) ikke heeeeelt er på nett med de samme tjenestene lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15 Takk for svar! 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...