Telemark: Teflonbehandling o.l.

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om noen steder der de driver med teflonbehandling o.l. i grenlandsområdet?

Skal snart hellakkere bilen min pga hærverk, og da hadde det vært greit med noe ekstra beskyttelse på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en i Porsgrunn...var det Porsgrunn bilglass tro

Kan høre med de som ligger ved Funnmark også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en i Porsgrunn...var det Porsgrunn bilglass tro

Kan høre med de som ligger ved Funnmark også....

 

Må vel være GS bilpleie på Vallermyrene, alternativt K-2000 v Funnmark. Noen kjører Ditec, andre Tefshine. Vet ikke helt hva som er spesifikasjonene på disse to, hvem som er best. Sikkert noen med erfaringer her......

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg nok få sjekket opp i dette sånn at jeg har dette klart til den er nylakka. Må finne ut litt hva som er forskjell og sånn også. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en her, som kan være aktuell. Noen som har vært her, noen erfaringer med dette firmaet? :)

 

Detec:

Skien Bilpleie A/S

c/o Lassen Auto A/S

Bedriftsveien 96 3735 Skien

Tlf.3591 5500 - 3552 4004

URL: http://www.saabspesialisten.no/skien-bilpleie.htm

 

Og et annet som bruker tefcar

K2000 Bilpleie

Slottsbru gt. 5, 3915 Porsgrunn

35559780

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gs bilpleie har byttet til maxguard fra cartec ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som bruker Toughguard da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en her, som kan være aktuell. Noen som har vært her, noen erfaringer med dette firmaet? :)

 

Detec:

Skien Bilpleie A/S

c/o Lassen Auto A/S

Bedriftsveien 96 3735 Skien

Tlf.3591 5500 - 3552 4004

URL: http://www.saabspesialisten.no/skien-bilpleie.htm

 

 

Tror nok jeg ville undersøkt nærmere hos Skien Bilpleie AS, om jeg hadde vært deg. Har hørt flere som er fornøyd her, og det virker som et seriøst firma. En kollega var fryktelig uheldig hos K-2000 idet skjermen til navi`en i hans 2004 BMW 5-serie var "knust" og totalt ubrukelig fordi proffene hadde sølt kjemikalier slik at ikke alle ikonene lengre var intakt. Firmaet ville ikke påta seg noe ansvar, og han som kunde måtte kjøpe ny skjerm, og den var IKKE billig. Skrekkscenario...men sånt kan sikkert hende overalt.

 

Hva koster en slik behandling da ? Har du fått en grei pris noe sted ? Når du ser disse bilpleiefirmaene annonserer innvendig og utvendig vask, lakkrens og maskinpolering mv til en ganske gunstig pris så reagerer iallefall jeg. Regn ut sånn ca hvor mye produktene de bruker til en slik behandling koster. Trekk deretter denne summen ifra hva du skal betale, og finn ut at det ikke blir mange kronene igjen. Mao til den timeprisen de opererer med kan de umulig bruke lange tida på jobben, en jobb du sikkert kunne gjort mye bedre selv.

 

Men ting blir jo litt annerledes med teflonbehandling da, kanskje ikke så lett å fixe på egenhånd det. Prisen på en ny/nylakka bil er vel også noe annerledes enn en som er brukt. En forplikter seg vel også til et slags vedlikeholdsprogram om beskyttelsen skal være like bra 4 ever...

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en her, som kan være aktuell. Noen som har vært her, noen erfaringer med dette firmaet? :)

 

Detec:

Skien Bilpleie A/S

c/o Lassen Auto A/S

Bedriftsveien 96 3735 Skien

Tlf.3591 5500 - 3552 4004

URL: http://www.saabspesialisten.no/skien-bilpleie.htm

 

 

Tror nok jeg ville undersøkt nærmere hos Skien Bilpleie AS, om jeg hadde vært deg. Har hørt flere som er fornøyd her, og det virker som et seriøst firma. En kollega var fryktelig uheldig hos K-2000 idet skjermen til navi`en i hans 2004 BMW 5-serie var "knust" og totalt ubrukelig fordi proffene hadde sølt kjemikalier slik at ikke alle ikonene lengre var intakt. Firmaet ville ikke påta seg noe ansvar, og han som kunde måtte kjøpe ny skjerm, og den var IKKE billig. Skrekkscenario...men sånt kan sikkert hende overalt.

 

Hva koster en slik behandling da ? Har du fått en grei pris noe sted ? Når du ser disse bilpleiefirmaene annonserer innvendig og utvendig vask, lakkrens og maskinpolering mv til en ganske gunstig pris så reagerer iallefall jeg. Regn ut sånn ca hvor mye produktene de bruker til en slik behandling koster. Trekk deretter denne summen ifra hva du skal betale, og finn ut at det ikke blir mange kronene igjen. Mao til den timeprisen de opererer med kan de umulig bruke lange tida på jobben, en jobb du sikkert kunne gjort mye bedre selv.

 

Men ting blir jo litt annerledes med teflonbehandling da, kanskje ikke så lett å fixe på egenhånd det. Prisen på en ny/nylakka bil er vel også noe annerledes enn en som er brukt. En forplikter seg vel også til et slags vedlikeholdsprogram om beskyttelsen skal være like bra 4 ever...

 

Kristian.

Det ligger på sånn rundt 3000 kr for ditec vet jeg, men jeg har hørt at du ikke kan feks polere ditecen, men med toughguard kan du gjøre dette. Er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. men noe blir det iallefall : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.