Haugesund: Ny(e) styremedlemmer i lokallaget?

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg ikke har gnisten til å bidra noe særlig mer i lokallagsstyret og vil med dette si ifra meg mitt verv. Vil selvsagt fortsette så lenge det er bruk for det og til ny(e) er på plass, og vil fortsatt være like aktiv ellers som før.

 

Styre i Haugesund har vært mer eller mindre det samme siden lokallaget ble startet og jeg synes ihvertfall det virkelig er på tide med nytt, friskt blod, og det er også en medvirkende årsak til at jeg sier takk for meg :)

 

Så de fra Haugalandet og omegn som kunne tenkt seg å bli med i styre og få mer gang kan skrive noen ord i denne tråden så får vi komme tilbake til hvordan vi skal ta en avgjørelse om hvem/hvor mange som skal inn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detter er jo egentlig helt tragisk i grunn, har jo vært gjennom dette nå flere ganger . Ser ikke ut som det er noe som hjelper , det er jo mye medlemmer i distriktet, men svært vanskelig å få tak i ser det ut som. Vi har jo prøvd forskjellige kontakt metoder med svært lite hell. Her jo ening med Tord at vi trenger noen ildskjeler i lokallaget. Vi som er i styret har jo vært med siden 99.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg ikke har gnisten til å bidra noe særlig mer i lokallagsstyret og vil med dette si ifra meg mitt verv. Vil selvsagt fortsette så lenge det er bruk for det og til ny(e) er på plass, og vil fortsatt være like aktiv ellers som før.

 

Styre i Haugesund har vært mer eller mindre det samme siden lokallaget ble startet og jeg synes ihvertfall det virkelig er på tide med nytt, friskt blod, og det er også en medvirkende årsak til at jeg sier takk for meg :)

 

Så de fra Haugalandet og omegn som kunne tenkt seg å bli med i styre og få mer gang kan skrive noen ord i denne tråden så får vi komme tilbake til hvordan vi skal ta en avgjørelse om hvem/hvor mange som skal inn!

Halloen :) Jeg kan være med i styret om jeg flytter nedover. Er snakk i at vi kanskje skal flytte til Haugesund.... Forandringer fryder, er det ikke det de sier ? : rolleyes

 

Er det en bra by å bo i ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[OT]

Haugesund er på mange måter en veldig grei plass å bo, mens på andre måter ikke så bra... En stor fordel sammenlignet med mange andre tilsvarende byer er pris på hus, jeg synes det er veldig rimelig her. Største ulempen er nok været vil jeg si, relativt mye dårlig vær her, mye tåke og vind.. Men du er kanskje ikke bortskjemt med bra vær på Sortland heller :rolleye:

 

Er det pga jobb dere vurderer å flytte?

[/OT]

 

Ingen andre som føler de kan gjør en insats for lokallaget vårt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo vært ganske aktiv (relativt) siste året , men de siste 2 månedene har jeg vært uten internett og desverre hatt får mye å gjøre om kveldene :(

Har derfor ikke hatt tid til klubben... Skal flytte til porsgrunn om 3 uker (studere), har 10mbit nett i leiligheten så viss det omfatter oppgaver som kan fikses "langt vekke fra" så kan jeg jo være et godt alternativ....

 

Utenom det så bør det være andre som kan tilføye klubben/lokallaget noe bra.....

MVH

 

rling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[OT]

Haugesund er på mange måter en veldig grei plass å bo, mens på andre måter ikke så bra... En stor fordel sammenlignet med mange andre tilsvarende byer er pris på hus, jeg synes det er veldig rimelig her. Største ulempen er nok været vil jeg si, relativt mye dårlig vær her, mye tåke og vind.. Men du er kanskje ikke bortskjemt med bra vær på Sortland heller :rolleye:

 

Er det pga jobb dere vurderer å flytte?

[/OT]

 

Ingen andre som føler de kan gjør en insats for lokallaget vårt?

Et vennepar av oss skal flytte for å jobbe og gå skole, så vil dem at vi skal følge med... :)

Jeg jobber i NCC Construction, så det er samma hvor jeg bor.

Kjerringa skulle få jobb på rimi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erling: som jeg har sagt til deg før så er nok du egentlig en av de beste kanidatene for styre vårt... MEN det er desverre ikke ideelt at du flytter bort, det sliter vi med allerede idag da halvparten av styre jobber offshore og det dermed ofte ikke er så enkelt å få ting til å klaffe.

 

Men for den del, er absolutt ikke allverdens med jobb og ansvar å være i lokallagsstyre, viktigste er at en er villig til å stå på litt og har noe å komme med :)

 

Hansi: Iflg kammeraten min som er prosjektleder hos NCC (tror det er Construction han og er i nå) så er det VELDGI behov for flere folk her på disse kanter, han er riktignok i Stavanger men det er nok mye det samme på denne siden av fjorden også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg ikke har gnisten til å bidra noe særlig mer i lokallagsstyret og vil med dette si ifra meg mitt verv. Vil selvsagt fortsette så lenge det er bruk for det og til ny(e) er på plass, og vil fortsatt være like aktiv ellers som før.

 

Styre i Haugesund har vært mer eller mindre det samme siden lokallaget ble startet og jeg synes ihvertfall det virkelig er på tide med nytt, friskt blod, og det er også en medvirkende årsak til at jeg sier takk for meg :)

 

Så de fra Haugalandet og omegn som kunne tenkt seg å bli med i styre og få mer gang kan skrive noen ord i denne tråden så får vi komme tilbake til hvordan vi skal ta en avgjørelse om hvem/hvor mange som skal inn!

 

Har tenkt på dette en god stund nå og jeg føler jeg har "gnist" nok til å gjøre en innsats for lokallaget, jeg har vært med på samtlige møter, og ser på meg selv som ett veldig aktivt medlem i denne klubben.

 

Men jeg får komme med noen tanker også, syns selv at det bør komme to nye personer inn i styret, to som er veldig aktive som liker å legge litt arbeid nedi klubben, viss det bare blir valgt en så ser jeg for meg at den personen ender opp med å gå i samme "modus" som de nåværende styremedlemmene (ingenting negativt ment med dette)

 

Det trengs en del jobb for å få dette lokallaget og møtene til å bli større, noe av det som mangler er flere aktiviteter/sosiale hendelser utenom de månedtlige lokallagsmøtene, samt jobbe litt mer med å få lokale avtaler med bedrifter i distriktet. Ett lite trekkplaster er å få ordnet med lager av skiltplater og klubb-logoer.

 

Det er mye som kan gjøres bare man får ett "spark i ræva" å får det utført.

Av aktiviteter tenker jeg på, go-kart kjøring, rally i vikedal, pubkveld noen ganger i året, paintball på hagland, bowling har blitt nevnt, i tillegg så kunne jeg tenkt meg å hatt en crusing, med hensikt å få tatt bilder av bilene i lokallaget, både bilder i fart og enkelt bilder, virket som Vidar hadde en flink fotograf på hånd der, så om han for eks. hadde fått 50,- kr av hvert oppmøtte medlem så hadde han tjent seg en slant og vi hadde fått noen fine bilder.

 

Itillegg så burde det kanskje blitt jobbet med neste år's vestlandstreff (for det må vi ha ikke sant? :) ) kanskje hatt tettere sammarbeid med både Bergen og Stavanger for ett større treff som kan trekke østlands folket over fjellet. Det er bedre å begynne litt for tidelig med planlegging enn litt for sent.

 

Må nevne en annen ting også, verving av nye medlemmer, det er mange her lokalt som enda ikke er medlem av klubben og jeg nevner det for samtlige VAG kunder jeg har innom jobben, men det bør gjøres noe annet enn bare å nevne det i farta, men hva som er best å gjøre vet jeg ikke.

 

I bunn å grunn så blir det ikke bedre enn hva man bidrar til selv!

 

Av andre personer som jeg ser har "gnisten" kan jeg nevne både Karl Oskar Berge og Vidar Berge (er disse forresten i slekt? eller er berge ett utbredt etternavn i ølen? :P )

 

Takk for meg og godnatt! : vinke :

 

GO : gb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Flott initiativ dette her, håper flere lokallag kan følge deres eksempel og gjøre det på denne måten. Er pr dags dato flere lokallag som "sliter" med ett mindre aktivt styre, og dette er helt klart en måte å endre på dette. Håper dere finner ut av det, og får skikkelig "sving på sakene"!

 

Hvis det er noe vi kan bidra med, så vet dere å ta kontakt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Flott initiativ dette her, håper flere lokallag kan følge deres eksempel og gjøre det på denne måten. Er pr dags dato flere lokallag som "sliter" med ett mindre aktivt styre, og dette er helt klart en måte å endre på dette. Håper dere finner ut av det, og får skikkelig "sving på sakene"!

 

Hvis det er noe vi kan bidra med, så vet dere å ta kontakt!

 

så vidt meg forstått er dette helt tomt, her i Hgsd lokallag, men det kan Tord eller noen andre styremedlemmer svare bedre på.

 

Ett lite trekkplaster er å få ordnet med "lager" av skiltplater og klubb-logoer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så vidt meg forstått er dette helt tomt, her i Hgsd lokallag, men det kan Tord eller noen andre styremedlemmer svare bedre på.

 

Det er isåfall VELDIG rart, for vi har akkurat hatt en fellesbestilling av dette til alle lokallagene. Der kunne hvert lokallag bestille det antall skiltplater de ønsket. Klistremerker kunne også lokallagene hente på Rudskogen, men kun 2 lokallag dukket opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er isåfall VELDIG rart, for vi har akkurat hatt en fellesbestilling av dette til alle lokallagene. Der kunne hvert lokallag bestille det antall skiltplater de ønsket. Klistremerker kunne også lokallagene hente på Rudskogen, men kun 2 lokallag dukket opp.

 

OK, har forstått det slik at vi ikke har hatt skiltplater på en stund, men vet ikke om Fridtjov har bestilt. Jeg har værtfall ikke klart å få tak i dette igjennom lokallagsstyret det hele året jeg har vært medlem, så jeg lagde selv på jobb tilslutt. : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er isåfall VELDIG rart, for vi har akkurat hatt en fellesbestilling av dette til alle lokallagene. Der kunne hvert lokallag bestille det antall skiltplater de ønsket. Klistremerker kunne også lokallagene hente på Rudskogen, men kun 2 lokallag dukket opp.

 

Iflg det jeg har blitt fortalt så har vi bestilt 50 stk (eller sett) med skiltplater og jeg har ikke hørt ett ord om at vi har motatt dette :) Men dette er det Fridtjov (lokallagsleder) som vet 100% sikkert da det var han som bestillte de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller også gjerne min plass i styret til disp. Har mer enn nok å gjøre ellers, og føler gjerne at jeg ikke har den store gnisten til å fortsette. Jeg tror nok at lokallaget hadde vert mer tjent med en annen "ildsjel".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubb merker hadde vi treffet og har blitt delt ut på møter, sambestilling av skiltplater har jeg ikke fått noe info om men hadde vert i kontakt med styre før dette blke gjort.

 

Det er ca 50 medlemer med Stord, Bømlo .....

men tror ikke det er mange over 20 som er på nette her..

Tidliger årene har vi ikke hatt noe møte juli og august pga ferie, og det er også forstålig at det er lite oppmøte etter min mening.

Ellers har det i år vert mer medlemmer på møtene en noen gang, uten treffet vi hadde da var det svært dårleg lokalt og med både anonse og plakter er det en stor skuffelse lokalt...

 

Har snakket med flere av medleme i tidenen som har gått mange er med for blade bil, treffblad rabbater osv..

og flere av disse kommer desverre ikke på noen møter osv..

 

Angånde styre kommer vi til å ha et styremøte før neste møte, også får Arvid og Tord ta stilling til hva dei ønske, og om det da kommer noen nye in styre

 

fridtjov

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig med Fridtjov ang oppmøte, det at det var dårlig oppmøte de to siste gangene er INGENTING å prate om, dette skyldes bl.a. ferie, for ellers iår og også på slutten ifjor har det i mine øyne vært veldig bra oppmøte : ja : Tror heller ikke vi kan forvente å få noe særlig flere folk til å komme på møtene med tanke på medlemsmassen i distriktet. Tror de aller fleste vet at der er møte men at de bare rett og slett ikke prioriterer det :rolleye:

 

Så i mine øyne er det som "nytt styre" må ta tak i bl.a. følgende:

- Møtested: Aksdal fungerer greit MEN er veldig sårbart med tanke på dersom Tore ikke kan.

- Aktiviter utenom møtene: Gokart, pubrunde, bowling osv osv...

- Treff neste år: Dersom dette skal gjennomføres, MÅ noe endres drastisk iforhold til iår. Av uviss årsak var ihvertfall oppmøte både lokalt og ellers alt for dårlig med tanke på arbeid lagt ned... Kanskje løsningen er så enkel at en nedgraderer fra treff til samling, dvs at en f.eks. finner på noe å gjør på ettermiddagen (gokart e.l.) og så har en enkel fest med grilling på kvelden, og bare dropper utstillinga og annet.

- Evt "markedsføring/rekrutering"

 

Så det at jeg trekker meg er ikke av personlige årsaker, men mer med tanke på lokallagets beste... at vi trenger andre med mer gnist og lyst til å lage noe i stand enn det jeg har lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er såpass lite debatt i denne tråden betyr kanskje dette at alle i lokallaget er fornøyd med aktiviten i byen?!? Eller er det bare det at folk ikke vil være med i styre?

 

Dersom alle egentlig er fornøyd og ingen ønsker å overta kan jeg alltids fortsette jeg, hadde som sagt kun håpt på å fått inn noen nye med mer engasjement enn det jeg har for tiden. Så dersom ikke noen flere "melder seg til tjeneste" relativt snart fortsetter ting som før med unntak av at kanskje Glenn Ove (som er den eneste som bor her og som har meldt seg) kommer inn i styret også slik at vi blir 5 stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også godt fortsett i styret, jeg bare føler at jeg ikke har det helt store engasjement lenger(hvis jeg noen gang her hatt det : rolleyes ). Uansett ville jeg fortsatt å stille på det jeg kan, men syns at hvis vi har folk med litt mer "gnist" vil vi alle være bedre tjent med å ha dem i styret.

 

Jeg stiller ihverfall på møtet i sept. , skal vi ta opp dette da? Kan alle i styret komme da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening er det lite vits i være så veldig mange i et lokallagsstyre, blir bare rot av det alikevell, ingenting i veien for att lakoallagsmedlemmene kan komme med inspill, trenger ikke være med i styre for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.