Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte Coupe'n tidligere i år så var det lagt solfilm på alle rutene (såfremt ikke frontruten). Og her i sommer så skulle bilen på Eu-kontroll, og da var det ikke så 'puppulært' at det var solfilm på siderutene framme, og dette må/skal fjernes av den grunn.

Noen gode tips til hvordan dette bør gjøres for å unngå å få limrester etc sittende igjen på ruten etterpå?

Fjernet filmen på førerdøren idag, og det ble nok litt limrester igjen på ruten ja... Dette kan jo selvfølgelig fjernes med god vasking og/eller en vindusskrape.

Men ville allikevel spørre om noen har noen tips å komme med, så kanskje jeg sparer meg 'litt' arbeid på passasjerdøren.

Det er forøvrig et firma som har lagt på denne filmen, så det er skikkelig gjort, og derfor litt synd å måtte fjerne den framme, men er man nødt til det, så får en bare gjøre det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg rett og slett funnet meg ett annet sted hvor jeg hadde tatt EU kontroll`n gitt. ;) Men,har du prøvd å bruke varme da? Limet slipper mye lettere da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg rett og slett funnet meg ett annet sted hvor jeg hadde tatt EU kontroll`n gitt. ;) Men,har du prøvd å bruke varme da? Limet slipper mye lettere da.. :)

 

Nei vil ikke noen andre plass, det var så mye annet som jeg vet om de "ikke fant" der jeg var, så på den måten river jeg gledelig av solfilmen på framdørene : rolleyes:P

Har også vært inne på tanken med varmepistol ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Nei vil ikke noen andre plass, det var så mye annet som jeg vet om de "ikke fant" der jeg var, så på den måten river jeg gledelig av solfilmen på framdørene : rolleyes:P

Har også vært inne på tanken med varmepistol ja...

 

 

Hehe,ok.Da skjønner jeg. :P

Med varmepistol går det mye lettere,og evt de smårestene med lim tar du bare bort med Isopropanol el Rødsprit. Da blir det så fint igjen så. Skal prøve å få PÅ sotefilm snart jeg. *gulp* : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg med varmepistol og vindusskrape i ettermiddag, men kan ikke si at det gikk så bra... steike det sitter noe inni granskauen dette limet! Også er alle kanter etc brent :(

Men fikk allikevel av mye, og i morgen skal jeg se om jeg får tid til et nytt forsøk med "plasterfjerner", eller rødsprit etc som du skriver, for å få vekk resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg fikk lagt på solfilm på bilen min spurte jeg hvordan jeg evnt kan fjerne filmen.

De sa at de brukte såpevann og et spesiellt kniv/barberblad.

Prøv å ta kontakt med de som har lagt på filme evnt andre som gjør det proffesjonellt og be om råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til den kjeramiske toppen på kjøkkenet har jeg en knit som er montert forover liksom, som ei skrape. Har også sett disse i malingsforretninger som skape for å skrape vekk maling som en søler på vinduer.

 

Jeg brukte en slik en når jeg tok av min film en gang. Isopropanol funket ikke for meg heller.

Til slutt gikk jeg over med Metlyetenklorid eller noe, ett sånt stoff som bruker ca 60 sekunder på å ga gjennom Nitrilihanskene jeg brukte.. og da ble det veldig bra. Mulig aceton funker bra til slutt også, men nytter liksom ikke å gå på med det fra scratch liksom, for da bruker du enorme mengder både aceton og filler.

 

Også funnet ut at det lønner seg å dra av filmen sakte, da følger limet i større grad med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper et middel som heter sitrus rens og bruker det på rutene dine så får du bort alt sammen.. Solfilmen på siderutene bak på min bil satt som FAEN og det så helt jævlig ut etter at jeg rev og varmet og skrapet.. Så fikk jeg et tips om sitrus rens og det var bare å dusje på og tørke filmen av... Middelet er veldig sterkt så pass på å ikke få det på plasser du ikke vil ha det. Blir veldig tørr og sprukken på fingrene hvis du ikke vasker deg etterpå.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i slik sitrus-rens da?

 

Truls: Skjønner hva du mener, og en slik malings-/vindusskrape har jeg tre fire stykker av i garasjen.

 

Ellers har jeg noe glassrensemiddel som vi bruker på jobb, i Kystverket, etter å ha malt og drevet med annet vedlikeholdsarbeid på linser og fyrlykter. Tenkte kanskje jeg kunne prøve dette også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde det på jernia, prøv malingsbutikker eller jernvareforretninger. Det er middel for å fjærne lakk tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ett knivbla ifra olfakniv da jeg ble stoppet av politie ( : bråk : ) å måtte ta av filmen på stedet.

Å da ble det ikje noe lim igjen, men vasket ruten etter med sånn vask man bruker i dursjen.

Å det var oxo proft lakt.

Men dæven det satt godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte neglelakkfjerner med aceton for å få av på mine ruter, det gikk veldig lett. Tror det var noe jallasoting, så mulig det ikke satt like godt som det gjør på din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått tid til å gjøre noe med det idag, men får se på det iløpet av helga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt som bare dogg fjerner solfilm utrulig enkelt..

Prøv å pust på ett lite området der limen sitter fremdeles så d blir dogg rundt å prik me neggelen.. så skal du få se hvor effektivt det er : rock :

 

Meeen, prøv å finn på en anna måte enn å lage dogg me munnen på alle rutene : haha :

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Hvordan er egentlig reglene for solfilm? Er det slik at det ikke er lov med film på 1.rute etter A-stolpen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.