Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Er det Fredik fra hølen sin 200sx?

thats right! :) Kjenner du han?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder da på så smått fortsatt. handla en bitteliten benk versjon av en søylebormaskin. Utrolig kjekk noen ganger! Også slenger jeg med et bilde av sandblåsern min. Jeg fikk den av en kollega som har laget den. Helt genial! Slenger sand i tuben og kobler på luft på toppen. Et T ledd i bånn hvor luft også går inn og luft ut med sand i andre enden. Også er det en ventil i midten som regulerer mengden luft/sand. Funker som F#"%&. Tenkte jeg skulle hive på noe svart hammerite eller.no så den ser litt bedre ut bare.

Pics...

HPIM7690.JPG

HPIM7685.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble også litt drittlei bråket fra kompressoren, så fant ut at jeg skulle bygge den inn litt. Tror ikke det kommer til å bli for varmt, da den skjelden går lenge av gangen når jeg bruker den. Men skal såklart lage en luftvei ett sted. Finne ett lydisolert rør som går i litt buer og legge ut gjennom veggen. Også skal jeg lage lokk. Ikke mitt peneste arbeid, men kassa er laget av noe jeg hadde liggende som jeg egentlig skulle ha til ved. Isolert med både asfaltmatter og 19mm. lydisoleringsmatter over under og på alle kanter.

HPIM7684.JPG

HPIM7686.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jo ikke det der store kompressoren da, men når vi bygde inn en relativt stor kompressor hos en kompis overopphetet den kjapt...

Vi løste det med 2X luftekanal med vifter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jo ikke det der store kompressoren da, men når vi bygde inn en relativt stor kompressor hos en kompis overopphetet den kjapt...

Vi løste det med 2X luftekanal med vifter :)

Tenkte meg det, men denne er ikke mer enn 24ltr. og 2hk. kommer til å mekke noe lufting av noe slag. Er hvertfal drittlei bråket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme på min, som er omtrent like stor.. Gikk ganske greit når den ikke går mye, men når den gikk mye ble det varmt ja.. :rolleye: Hadde luftekanal også.. Men hjalp ikke mye når den gikk mye.. Jeg har kompressoren på 2.etg av garasjen med røranlegg ned i garasjen og slipper en del bråk derfra da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sykt.... : rock :

Fet, fet garasje. Blir selvbygd garasje her også, fått en del planer nå kan du si. Men budsjettet bør gjennomgåes 3-4ganger først. :) Men greit å fordele arbeidet over tid. :)

Dette er ihvertfall en av de sykeste garasjene jeg har sett:

http://www.hooville.net/forums/showthread.php?t=64

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det samme på min, som er omtrent like stor.. Gikk ganske greit når den ikke går mye, men når den gikk mye ble det varmt ja.. :rolleye: Hadde luftekanal også.. Men hjalp ikke mye når den gikk mye.. Jeg har kompressoren på 2.etg av garasjen med røranlegg ned i garasjen og slipper en del bråk derfra da...

Bygde du "huset" til kompressoren ca. like stort også? Vi får bare prøve. Sjekke innimellom om det blir for varmt nedi der.

Helt sykt....

Fet, fet garasje. Blir selvbygd garasje her også, fått en del planer nå kan du si. Men budsjettet bør gjennomgåes 3-4ganger først. Men greit å fordele arbeidet over tid.

Dette er ihvertfall en av de sykeste garasjene jeg har sett:

http://www.hooville.net/forums/showthread.php?t=64

Takk takk. Begynner å smake fugl nå ja. Har et par prosjekter til på gang da. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygde du "huset" til kompressoren ca. like stort også? Vi får bare prøve. Sjekke innimellom om det blir for varmt nedi der.

Bygde den mellom 2 takstoler.. Så var nesten 60 cm bred utvendig (-isolasjon og isoporplater innerst), ca 15 cm høyere enn kompressoren, og ca 15cm lengere enn kompressoren.. Merket ikke noe før det ble mindre å mindre trykk, så gikk opp og sjekket og da luktet det litt svidd kan man si.. : rolleyes Men startet opp igjen når den fikk kjølt seg ned.. Bare tømte av litt kondens å sånn.. men siden du har den nede kan du jo bare sjekke litt innimellom, evt ha en temperaturmåler innvendig i kassa og sjekke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips til er å kjøpe et sånn inne/ute-temp måler fra biltema.. en måler inne i kassa og en utenfor...

Og ja, lag kassa så du kan ta ut kompressoren din og tømme den for vann som nevnt over her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

små kompressorer skal ikkje gå lenge. eg har ein kompressor på 50 liter og den gjekk i ett i ca 30min. og når eg var ferdig å bruka den så var den ekstremvarm, kom suselyde fra div. plasser pga pakninger som ikkje tålte varmen.

skal ein kompressor vare lenge så er det viktig å drenere den og skifte olje viss du har oljefyllt kompressor.

viss du bygger ein kasse til den så er det lurt å lage lufting til den. gjerne to lufte hull. eit som har ein visfte som blåser inn luft og det andre er bare åpent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips til er å kjøpe et sånn inne/ute-temp måler fra biltema.. en måler inne i kassa og en utenfor...

Og ja, lag kassa så du kan ta ut kompressoren din og tømme den for vann som nevnt over her...

No problemo å løfte ut kompressoren av kassa gjennom luka på toppen. Har faktisk en sånn inne/ute temp sak til overs, har ikke tenkt på å slenge den i kassa, men kan jo gjøre det. HVertfal i begynnelsen så jeg ser om det blir varmt der

små kompressorer skal ikkje gå lenge. eg har ein kompressor på 50 liter og den gjekk i ett i ca 30min. og når eg var ferdig å bruka den så var den ekstremvarm, kom suselyde fra div. plasser pga pakninger som ikkje tålte varmen.

skal ein kompressor vare lenge så er det viktig å drenere den og skifte olje viss du har oljefyllt kompressor.

viss du bygger ein kasse til den så er det lurt å lage lufting til den. gjerne to lufte hull. eit som har ein visfte som blåser inn luft og det andre er bare åpent.

Hørt rykter om det ja. Den jeg har er en skikkelig billigsak også. Men den går aldrig så lenge av gangen. Jeg har fylt olje noen ganger, men ikke tenkt på å skifte den ut. Må sjekke ut hvor tappeskruen er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, idag hadde vi et vellyket lokalagtreff i garasjen. John(bindestrek)Arne legger vel ut noen bilder her etterhvert tenker jeg. Takk for praten og godt samvær. Vi er vel en fin gjeng ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er vel en fin gjeng ;)

Takk skal du ha selv som stilte opp med nystekte kanelboller og meget god kaffe!

Robban ønsker oss velkommen

IMG_9341.JPG

Godkjent!

IMG_9345.JPG

Her er hva Robin egentlig driver med:

IMG_9342.JPG

Testing av Porsche felgs...

IMG_9347.JPG

Snasne restaurerte deler (VR6)

IMG_9338.JPG

Gutten har interiør til 4(!) Raddoer.

IMG_9339.JPG

Takk for oss og på gjensyn : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia Robbin!!!!

Kanelboller er digg!!!!

CH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne flere møter i den garasjen utover vinteren... Husk å skaffe noen flere sitte plasser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, sitteplasser er bænkers alt. Jeg var bare lit for optatt med å piske kjerringa rundt for å lage kanelboller i går til å finne fram stoler :rolleye:

Skal ikke se bort ifra at når gradestokken kryper nærmere og nærmere mr. freeze at vi kan ta lokallagstreffene i garasjen. Kaffen er altid klar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hva Robin egentlig driver med:

IMG_9342.JPG

Hvis du refererer til tuborgen i bakgrunnen ja! :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir et prosjekt til neste sommer tenker jeg.. Gulvet er bare grovstøpt så skal slipe det til jevn overflate først.. Skal høre litt rundt på forskjellige malingsutsalg her i området før jeg evt kjøper inn.. Men da vet jeg iallefall sånn ca hva som må til! :) Takk for god info ;)

Kom til Gjøvik så skal du få dette "billig" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til Gjøvik så skal du få dette "billig" :D

Skal huske det Roar.. ;) Må bare rette gulvet mitt først.. Er "litt" ujevnt og vannet renner alt anna enn ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hvertfal fått det som jeg ville. Lille Pia skal være med pappa i garasjen -10 eller +10 grader. Har ikke tid til å kle på seg engang : smil :

HPIM8012.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige helg kasta vi inn focal front/baksett med en forsterker og ny spiller i familievogna også.

HPIM8231.JPG

HPIM8232.JPG

HPIM8247.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også gjort litt med garasjen i dag. La coax fra huset til garasjen så det ble tv. Nå slipper jeg endelig gå inn for å se hotel cesar og skavland : klø :

Ble helt knall. Så nå styrer pc'n: Tv, dvd, musikk, radio, internett osv... Hmm... Flere og flere muligheter til å ikke fortsette på bilen egentlig men :rolleye:

HPIM8259.JPG

HPIM8260.JPG

HPIM8262.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Patentbånd funker fint ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Patentbånd funker fint ;) hehe

Er ikke så rart da han jobber der de blir lagd....:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.