Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Ingen som vet hvor jeg skal kjøpe dette eller hvordan jeg går fram?

bump.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvor jeg skal kjøpe dette eller hvordan jeg går fram?

 

Apotek eller så har jeg noe på jobben;)

 

Bare å skrubbe over, så kalken fra støpinga forsvinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojda! i dag har jeg holdt på litt alene (ikke positivt!)

Sikringsskapet er oppe å går. Skal en sikring til inn der tror jeg. Snart kommer det også en liten dør på den. Men det jeg gjorde i dag var å liste rundt skapet. Ikke mitt stolteste øyeblikk akkurat, men men...

Har også fått hengt opp et termometer (gammelt nytt for de som var med på tirsdag. Anyways her er et par shots...

HPIM5252.JPG

HPIM5255.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følaren til temostaten skal i gulvet. ikkje uttapå veggen:): rolleyes : rolleyes

eller er det temp. måler for kroppen?? putt den i munnen og tempraturen i garasjen justeres etter kroppenstempratur??: rolleyes : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følaren til temostaten skal i gulvet. ikkje uttapå veggen:): rolleyes : rolleyes

eller er det temp. måler for kroppen?? putt den i munnen og tempraturen i garasjen justeres etter kroppenstempratur??: rolleyes : rolleyes

 

 

var det fler enn meg som ikke forsto det der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

følern til varmekablene henger utenpå veggen.. den hvite ledningen som svinger seg nedover der.. den han snakker om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja, da får jeg bare unnskylde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, skulle bare sjekke at alt virka, føleren skal gjennom et k-rør og ned til betongen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det fler enn meg som ikke forsto det der?

 

er litt vanskeligt å snakka elektrikerspråk. har bare ein merkelig el.humor: rolleyes : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt vanskeligt å snakka elektrikerspråk. har bare ein merkelig el.humor: rolleyes : rolleyes

 

Hehe, må begynne å lære meg detta elektriker språket jeg da,, går jo vk1 nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går såååååååå sakte for tia. Men har hvertfal fått kjøpt inn litt avretningsmasse. Ble ikke heeeelt 100 % fornøyd med gulvet, men nå skal det bli bra! Så kan jeg endelig male. Da kan jeg begynne å innrede : rock :

Har også vært på Tema å kjøpt inn verktøyvegger og masse oppheng. Satser på å få ut avretningsmassa til helgen. Stay tuned...

HPIM5267.JPG

HPIM5269.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var hos legen i dag igjen etter masse smertefulle undersøkelser. De fant endelig ut hva det var som feiler meg. Det var ikke nyrestein, men prolaps. En ryggskive er knekt og væsken inni skiven har rent ut. Derfor jeg har vondt i magen også, fordi væsken ligger å presser steder den ikke skal være. Ikke digg. men digg de endelig fant ut hva det var. Derfor ting går så sakte fremover for tiden.: bråk : nok OT. Her om dagen begynte vi å henge opp verktøy. og andre ting. I dag blir det snekring av høyttalerkasser. En til hvert hjørne av garasjen. Bilder kommer senere. Høytalers er allerede in house. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjort et par småting i dag. Starta med å fikse en kost holder. Her skal kostene henges. Så starta vi med å fikse noen høyttaler"kasser" av det som ble igjen av takplatene.

HPIM5292.JPG

HPIM5289.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyttalerne ble disse: Alpine SPR 13-20

HPIM5295.JPG

HPIM5296.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca. sånn her blir det i hvert hjørne. Skal selvfølgelig ha bedre finnish, men ideen blir hvertfal slik.

HPIM5294.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har lagt panel i garasjen, vil jeg anbefale deg å legge på noen plexiglassplater bak der som du har kosten, og andre plasser som potensieltt blir skittent fort... blir jo "usynlig" og holder det "clean'e" utseendet på din nye lekeplass pent mye lenger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostholdern jeg mekka på forrige side, er faktisk orginale BMW deler : flau :

Kalles tannstang og sitter som en del av utskytningsmekanismen i nakkestøttene på E-46 cab.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har lagt panel i garasjen, vil jeg anbefale deg å legge på noen plexiglassplater bak der som du har kosten, og andre plasser som potensieltt blir skittent fort... blir jo "usynlig" og holder det "clean'e" utseendet på din nye lekeplass pent mye lenger...

 

Det var et kjempetips! Det skal jeg gjøre : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca. sånn her blir det i hvert hjørne. Skal selvfølgelig ha bedre finnish, men ideen blir hvertfal slik.

 

hehe.. du har fått en kaffe-flekk eller noe i taket ditt... se på det øverste bildet på denne sia.. helt oppe midt på..

UT OG VASKE!

 

Som tidliger nevnt blir denne garasjen kanonfin da! (har du blitt litt revet med under byggingen, minner jo mere om en stue enn en plass og "oppbevare" bilen..)

lurte litt på det med gulv-listene, vet jo at du har planer om epoxy, men hadde det ikke vært en fordel å hatt en 2-3 cm "opp over veggen" med epoxy før panelet begynte? sånn at du ikke risikerer at det trekker fuktighet, vann innunder listene og inn i panelet, noe som både fører til missfarging, samt fare for mugg, sopp og råte...

Kanskje ikke så lett å gjøre noe med dette nå?! Ikke sikkert det blir noe problem heller da... Mulig du kan legge en liten kant med epoxy rundt hele sånn at vannet holder seg der det skal være.?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. du har fått en kaffe-flekk eller noe i taket ditt... se på det øverste bildet på denne sia.. helt oppe midt på..

UT OG VASKE!

 

Som tidliger nevnt blir denne garasjen kanonfin da! (har du blitt litt revet med under byggingen, minner jo mere om en stue enn en plass og "oppbevare" bilen..)

lurte litt på det med gulv-listene, vet jo at du har planer om epoxy, men hadde det ikke vært en fordel å hatt en 2-3 cm "opp over veggen" med epoxy før panelet begynte? sånn at du ikke risikerer at det trekker fuktighet, vann innunder listene og inn i panelet, noe som både fører til missfarging, samt fare for mugg, sopp og råte...

Kanskje ikke så lett å gjøre noe med dette nå?! Ikke sikkert det blir noe problem heller da... Mulig du kan legge en liten kant med epoxy rundt hele sånn at vannet holder seg der det skal være.?!

 

Dette er ikke et problem. Det er 1cm fra gulvet opp til list og panel. Som så er fyllt igjen med silikon helt ut til kant i kant med listen. Så under der kommer det ingen fuktighet. Når epoxyen blir lagt, blir den lagt over silikonen og opp over fotlistene. Da blir det en gjevn overgang og silikonen og kanten vil ikke syns. (Håper jeg). Vansklig og forklare, men bilder kommer. Dette sikrer fukt innenfra. Fukt utenfra blir ikke et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pusla litt for meg selv i garasjen de siste dagene. Ikke blitt gjort store ting, men kan jo slenge ut noen bilder som den .jpg hora jeg er : rolleyes

starta i går med å henge opp noen knagger til jakker og arb. dress og slikt, da jeg ble litt frustrert over aldrig å ha noe sted å legge fra meg jakka. Forsatte med å henge opp noe dere ikke kommer til å se mye av i denne garasjen, men her er et bittelite spor etter rånetia.

HPIM5297.JPG

HPIM5298.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øverst: Et viktig skilt som alle burde ha!

nederst: Begynt å henge opp litt verktøy. En del igjen, men dette tar tid ass! Har prøvd å bare henge opp en av hver ting. Det jeg har fler av blir slengt i verktøykoffert. De nøklene og pipene det ser ut som er to av er fordi det er både " og mm.

HPIM5306.JPG

HPIM5305.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du la ikke med en en parkabel til telefon fra huset da? Eller har jeg oversett noe... Kjekt med telefon evt. internett i garasjen da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du la ikke med en en parkabel til telefon fra huset da? Eller har jeg oversett noe... Kjekt med telefon evt. internett i garasjen da.. :)

 

Hehe, det blir nok både pc og internett: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bare FOR bra...helt utrolig..!!...: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.