Finnmark: Godkjenning av senkesett

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått senket passat i sommer, og er rimelig fornøyd. :)

Har bare ett problem, får ikke de godkjent hos biltilsynet i Hammerfest.

Grunnen er at de godtar ikke Tuv papirene, siden de er på tysk...??? : bh :

Prøvde å ringe Alta, der tok dem heller ikke i mot Tyske papirer... Grr...

De hadde rett og slett ingen som kunne lese tysk, og da kunne de ikke hjelpe meg.

 

Så spørsmålet mitt er da, Noen som vet hvordan/hvor i Finnmark jeg kan få de godkjent? : klø :

 

MVH

Christine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få TUV papirene dine oversatt til Norsk? Eller blir det problemer da også siden dem ikke kan gå god for at det er riktig oversatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det norske veritas som må oversette.

 

Men oftest holder det med en oversetting av offentlig tjenestemann. :D Evt noen som jobber i kommune/fylke.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det norske veritas som må oversette.

 

Men oftest holder det med en oversetting av offentlig tjenestemann. :D Evt noen som jobber i kommune/fylke.

 

Lykke til!

 

Ok, så det er veien å gå.

De sa at jeg måtte ha en Offentlig godkjent en eller annen til å oversette det. Florerer vel ikke akkurat av slike i Hammerfest. Får slå opp i telefon katalogen i morgen da. : rolleyes

 

Hater å ikke ha tingene på stell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er så typisk biltilsynet i Hammerfest, de har bestandig vært helt håpløse å prate med.. Og jeg VET... : dum :

 

Hvem er det du prata med og hvem er stasjonssjef der nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har fått senket passat i sommer, og er rimelig fornøyd. :)

Har bare ett problem, får ikke de godkjent hos biltilsynet i Hammerfest.

Grunnen er at de godtar ikke Tuv papirene, siden de er på tysk...??? : bh :

Prøvde å ringe Alta, der tok dem heller ikke i mot Tyske papirer... Grr...

De hadde rett og slett ingen som kunne lese tysk, og da kunne de ikke hjelpe meg.

 

Så spørsmålet mitt er da, Noen som vet hvordan/hvor i Finnmark jeg kan få de godkjent? : klø :

 

MVH

Christine

 

Hmm, rart så firkantet de har blitt da. Jeg fikk da godkjent min med 60-40 på gammel A4 mi, men det er da 5 år siden også. Da sto mine papirer på Tysk.

 

Du har vel ikke vært hos Roar vel?

 

Uansett, prøv å sjekk med de som har solgt det, så kansje de har en Tuv som er oversatt og godkjent.

 

Trasie greier, men det løser seg nok tilslutt.

 

Lykke til!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er Roar som krever dette, så skal jeg ringe han...

 

Kjenner han godt og han var en av de aller verste med å ha "gadgets" på sine bilen når han var ung (yngre). Hvis han ikke godtar tyske Tüv-dokumenter, så skal jeg i alle fall fortelle han hva jeg mener om det...

 

Jeg har kjent han i over 20 år... Er lett å glemme at man har vært ung med bilinterresse selv... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, rart så firkantet de har blitt da. Jeg fikk da godkjent min med 60-40 på gammel A4 mi, men det er da 5 år siden også. Da sto mine papirer på Tysk.

 

Du har vel ikke vært hos Roar vel?

 

Uansett, prøv å sjekk med de som har solgt det, så kansje de har en Tuv som er oversatt og godkjent.

 

Trasie greier, men det løser seg nok tilslutt.

 

Lykke til!!!

 

Vet ikke hvem det var, Bjørn-Tore som snakka med de. En gammel mann visst nok. Så tipper det ikke var Roar.

 

Han sa at han måtte ha papirer han forsto. B-T spurte om det gikk bra med papirer på engelsk da. men nei. Det måtte fortsatt være papirer han forsto.. B-T spurte hva han forsto da. Nei, det var kun norsk det... : bh :

 

Har ringt de som vi kjøpte det hos, men de kunne ikke skaffe annet enn tysk.

 

Det løser seg helt sikkert. Må nok få det oversatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er Roar som krever dette, så skal jeg ringe han...

 

Kjenner han godt og han var en av de aller verste med å ha "gadgets" på sine bilen når han var ung (yngre). Hvis han ikke godtar tyske Tüv-dokumenter, så skal jeg i alle fall fortelle han hva jeg mener om det...

 

Jeg har kjent han i over 20 år... Er lett å glemme at man har vært ung med bilinterresse selv... : rolleyes

 

Trur ikke det var roar, men er ikke sikker.

Kjenner du han godt hadde jeg ikke blitt sinna om du tok en tlf til ham, og spurt om han har mulighet for å få den godkjent. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvem det var, Bjørn-Tore som snakka med de. En gammel mann visst nok. Så tipper det ikke var Roar.

 

Han sa at han måtte ha papirer han forsto. B-T spurte om det gikk bra med papirer på engelsk da. men nei. Det måtte fortsatt være papirer han forsto.. B-T spurte hva han forsto da. Nei, det var kun norsk det... : bh :

 

Har ringt de som vi kjøpte det hos, men de kunne ikke skaffe annet enn tysk.

 

Det løser seg helt sikkert. Må nok få det oversatt.

 

Snakk om å ha gått på skole ja, han kunne f.. ikke engelsk en gang, hmm.

 

Men det går sikkert an å faxe det til det tyske konsulatet, å når de har oversatt det, kan de jo bare faxe det rett til biltilsynet.

 

Det er jo verdt ett forsøk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk om å ha gått på skole ja, han kunne f.. ikke engelsk en gang, hmm.

 

Men det går sikkert an å faxe det til det tyske konsulatet, å når de har oversatt det, kan de jo bare faxe det rett til biltilsynet.

 

Det er jo verdt ett forsøk!!

 

Må antaglivis sende papirene i post. har prøvd å fakse de, men skriften er for liten, og teksten blir uleselig.

 

Tro om det ikke er plasser i byen hvor jeg kan få det oversatt. kanskje en tolk eller no. hmm... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjenner ikke tilfeldigvis noen som går Allmennlinja på vidregående og som kansje har Tysk eller nåt sånt? Kansje Tysklæreren kan være hjelpelig? Men hvis man må få det oversatt av en Autorisert ett-eller-annet så funker det kansje ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser nu egentli ikke koffør du vil ha d i ordn FØR du eventuelt får pålægg om å få d godkjent :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjenner ikke tilfeldigvis noen som går Allmennlinja på vidregående og som kansje har Tysk eller nåt sånt? Kansje Tysklæreren kan være hjelpelig? Men hvis man må få det oversatt av en Autorisert ett-eller-annet så funker det kansje ikke.

 

Biltilsynet forlangte det oversatt av en offentlig godkjent et eller anna.. må ringe dem opp igjen i morgen å høre hva dem sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser nu egentli ikke koffør du vil ha d i ordn FØR du eventuelt får pålægg om å få d godkjent :rolleye:

 

Så lenge det er noe som jeg kan få godkjent, så prøver jeg å få det til. :)

Vil helst ha ting i skjønneste orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpe meg kor vansklig de skulle være på biltilsynet. Prøvde å få tak i dem pr. telefon. Men nei... Et felles telefon nr sendte meg til Mo i Rana. Og han nekta å sette meg over til Hammerfest, for Hammerfest hadde ikke tlf. vakt.

Så måtte jeg begynne fra nytt, fortelle hele greia og gå igjennom hele "saken" om at dem ikke kunne tysk her osv.

 

Endte med, etter 10 min med irritasjon, at han sa at det va ikke noe krav til at det sto i vognkortet at det va senke fjærer på. Så lenge jeg hadde forståelige papirer liggende med vognkortet var det godt nok.

Hvorfor være så forb..... Vansklig. Kunne bare sagt det med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpe meg kor vansklig de skulle være på biltilsynet. Prøvde å få tak i dem pr. telefon. Men nei... Et felles telefon nr sendte meg til Mo i Rana. Og han nekta å sette meg over til Hammerfest, for Hammerfest hadde ikke tlf. vakt.

Så måtte jeg begynne fra nytt, fortelle hele greia og gå igjennom hele "saken" om at dem ikke kunne tysk her osv.

 

Endte med, etter 10 min med irritasjon, at han sa at det va ikke noe krav til at det sto i vognkortet at det va senke fjærer på. Så lenge jeg hadde forståelige papirer liggende med vognkortet var det godt nok.

Hvorfor være så forb..... Vansklig. Kunne bare sagt det med en gang.

 

men er ikke dette typisk biltilsynet da? : dum :

det jo derfor man venter til man blir stoppa.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har TUV papira liggende ilag me vognkorte eller i bilen, så har ikje politie eller biltilsyne noe di kan si når di eventuelt stopper dæ. :nana:

 

Biltilsyne e vanskeli av sæ. I alta skulle dæm ha 1600,- for å forande/skrive inn min TUV bakrutecaps i vognkorte.

Å da sa han at æ kunne like så gådt bare ha ligganes papiran i biln.

Mye billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.