Hjelp til bytte av fjærer.

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Noen i nærheten som har muligheter til å hjelpe meg med å bytte fjærer en dag, eller vet om noen som kan ?

Send meg gjerne en PM!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

japp! Skulle kanskje skrivd det i første posten, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber med saken vettdu...men er det senkefjærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det! 35mm. Fikk meldinga di. Er jo fortsatt noe igjen før snøen da :) Og de senker jo ikke så mye,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel i og for seg klemmer, verktøy og slikt, men aner ikke hvordan det ser ut under skjermene på en A3.. Dette høres allikevel ut som noe en kunne tatt på en kort dag med litt pizza eller noe etterpå? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel i og for seg klemmer, verktøy og slikt, men aner ikke hvordan det ser ut under skjermene på en A3.. Dette høres allikevel ut som noe en kunne tatt på en kort dag med litt pizza eller noe etterpå? :D

 

Det hadde vært hyggelig vettu! Hadde du hatt mulighet hadde det vært knall Bjørn Eirik. Skal pizzaen være ekstra hot ? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer her? Skal du fikse det Bjørn Eirik? (da burde Daniel betale deg en liten slant syntes nå jeg, iforhold til jobbsituasjon)

 

Men jeg skal se om jeg får hørt med han jeg tenkte på imorra Daniel, har fått tak i nr hans idag, men jeg har sinnsykt mye å gjøre denne uka, men jeg skal gi beskjed til deg jeg...

 

 

Thomas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men aner ikke hvordan det ser ut under skjermene på en A3..

 

Å bytte senkesett er ikke noe problem på A3:

Foran:

-Løsne en bolt i bunn av fjærbeinet(18mm hode og mutter trur jeg)

-Bank hjulnavet ned

-Løsne en mutter i toppen av demperen(motorrommet)

 

Bak:

-Sett på fjærklemmer

-Løsne bolt i bunn av demper

-Slipp bakaksel ned

-Ta ut fjær

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er avklart Thomas!

Det spiller igrunn ingen rolle hvem som gjør det. Jeg vil bare ha det gjort :) Helst i går, hehe. :D Og skulle det bli sånn at Bjørn Eirik skal gjøre det så driver han nok ikke med veldedighetsarbeid så vi blir vel enige om noe tenker jeg :) Men jeg er veldig interessert i pris hos han kameraten din Thomas. Give me a call!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. Hadde vel ikke akkurat tenkt å fakturere noe jeg, da! ;)

Men tenkte hvis en er to-tre stykker går det både fort, og kan være morro, og en sliter seg ikke ut.

Var et sant helv.. å bare bytte demper på cabben alene, fikk litt hjelp av AB til å styre på plass første gangen når jeg ikke hadde alle delene, men andre gangen var det bare rå makt (som jeg ikke har så mye av.. ) som måtte til.. Hadde nok vært bedre å være to da, ja..

Meeen.. Skulle vel kanskje sprette av toppen på Nazze snart, så jeg i hvertfall er ett steg nærmere vinterbil? :D

Hvor bor du forresten, Daniel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. Hadde vel ikke akkurat tenkt å fakturere noe jeg, da! ;)

Men tenkte hvis en er to-tre stykker går det både fort, og kan være morro, og en sliter seg ikke ut.

Var et sant helv.. å bare bytte demper på cabben alene, fikk litt hjelp av AB til å styre på plass første gangen når jeg ikke hadde alle delene, men andre gangen var det bare rå makt (som jeg ikke har så mye av.. ) som måtte til.. Hadde nok vært bedre å være to da, ja..

Meeen.. Skulle vel kanskje sprette av toppen på Nazze snart, så jeg i hvertfall er ett steg nærmere vinterbil? :D

Hvor bor du forresten, Daniel?

 

Du har sånn msn melding på pcen din ;)

I larvik bor jeg , høhø.. midt i byn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sånne kontor rotter/rumper som deg har vel ikke mye rå makt uten om i mushåndleddet...ert ert ert!

 

Ringte du han Daniel?

BE, han jeg kjenner er mekaniker på Møller og har A3 selv...har spurt om han vil bli med i klubben....

 

OT: han med den sølvgrå A3en i Sfj som vi diskuterte for en stund siden her snakka jeg med igår...mulig vi får et nytt club medlemm...

Mange A3er muligens nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bytte senkesett er ikke noe problem på A3:

Foran:

-Løsne en bolt i bunn av fjærbeinet(18mm hode og mutter trur jeg)

-Bank hjulnavet ned

-Løsne en mutter i toppen av demperen(motorrommet)

 

Bak:

-Sett på fjærklemmer

-Løsne bolt i bunn av demper

-Slipp bakaksel ned

-Ta ut fjær

 

Noen spesialverktøy som trengs? Som f.eks. pipa som trengs på den runde toppmutteren på 80'n og C4'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spesialverktøy som trengs? Som f.eks. pipa som trengs på den runde toppmutteren på 80'n og C4'n?

 

Ikke det jeg kan huske, men så har ikke jeg vært borti originalfjærer heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.