Planer for høsten/vinteren?

Anbefalte innlegg

For å holde litt liv sidene her på lokallaget så legger jeg ut en tråd hvor lokallagets medlemmer kan skrive litt om sine planer for bilen(e) for høsten/vinteren... Hvis dere har noen da?

 

Selv har jeg ikke de helt store planene, skal kun fikse noe småteknisk først og fremst, som f.eks. gasspjeld.

Ellers blir det vel et mini-prosjekt for lyden i bilen...;) Har jo allerede begynt å støyisolere litt ekstra, har igjen passasjerdør og bagasjerom. Originalhøyttalere framme og bak skal bli erstattet med noen andre, noen tips? Samt at det skal bygges ny bass-kasse, da den jeg har passer så absolutt ikke inn i bagasjerommet mitt. Så derfor ny kasse, en som er bygd etter bagasjerommet. Når jeg begynner på kassen, så tar jeg likeså godt å shiner opp hele bagasjerommet med en gang (det er skittent og fælt slik det er idag), med blant annet skikkelig vask/rens, i tillegg til at det er en hattehylle som skal trekkes opp og modifiseres litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jo lakke biln min neste uke da, montere nytt fronsett å bakhøytalere, der kjører jeg fult ut med infinity kappa da jeg fikk en knallpris på dette:

ett par 6x9(330w)

ett par 13cm(225w)

to småe diskanter til a-stolpen

ett par 10cm(150w)

3600 i rabbatt på alt sammen så jeg bare måtte slå til.

ellers så hadde jeg tiligere kjøpt to 12" soundstream subber med dynabell forsterker.

ellers så skall jeg på med simons sportseksos, 15 BBS RA 195/50 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvor kjøpte du komponentene til bilstereoen?

Selv har jeg tidligere hatt god erfaring med Perel Import og deres utvalg fra Boschmann. Men nå har ikke jeg vært så voldsomt inne på dette da, kun slik "hobbymusikklytter" :D

Har også noe småtteri jeg skulle ha lakkert på bilen, samt at bremsecaliperne skal få seg en omgang med penselen, men lurer på om jeg skal vente til våren med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

handlet på nett hos bilradiospesialistn bilradispesialist

har ikke fått prøvd d ut enå men trur d funker, fått mange positive tilbakemeliger på dette merket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Jeg holder på å undersøke litt rundt dette nå om dagen, da det som sagt er lagt noen små planer ;) Forutenom de originale høyttalerne i bilen, har jeg ett par med 6x9" Lightning Audio liggende i et skap i garasjen. Også de to 12" subbene som står i bilen er Lightning Audio. Forsterkeren husker jeg ikke hvilket merke er, men det er i allefall en knøttliten sak som fulgte med bilen når jeg kjøpte den, og meningen er vel mer eller mindre å få skiftet ut denne også.

Ellers skal jeg også bygge inn DVD-spilleren i hyllen under rattet, samt sett om jeg ikke får ordnet en bedre festebrakett til LCD-skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres bra ut, dvd skjerm bli væl ikje i jettan me d første, men neste bil kanskje.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik, jeg heller hadde ikke kommet til å investert i DVD-spiller og LCD skjerm med det første, kanskje aldri... men det var nå bare en gang slik at det fulgte med bilen når jeg kjøpte den, og da kan det nå få lov til å være montert også :) Men jeg har aldri "brukt" det for å si det på den måten, kun testet det to-tre ganger, så derfor betviler jeg om jeg noengang hadde kommet til å investert i dette selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo mest for "shows" skyld man sitter jo ikke akkurat å ser film når man kjører!

mne jeg kunne godt tenkt meg en toucht screen da : rolleyes vist d noen gang skulle bli akktuelt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilte me nye blinlys no :) ! klarglass me parklys : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De største planene jeg har for bilen nå er å få den på verksted for å få fikset fangeren min. Den ble flyttet ca 1 cm bakover på den ene siden og mistet litt lakk på hjørnet og så mistet jeg en bit av glasset i blinklyset da en litt "eldre" dame greide det kunstykket å rygge på bilen min når jeg var på jobb. Sto ganske så alene på parkeringsplassen og alle som har sett bilen min vet at den er ikke den vanskeligste bilen å legge mer til. Lyser litt opp.

 

Ellers så skal jeg bygge ferdig anlegget i bilen som har tatt alt for lang tid. Men det blir vel ferdig i løpet av høsten håper jeg.

 

Er en del annet som burde vært gjort med interiøret, men det får dama ta seg av når hun "arver" bilen til neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De største planene jeg har for bilen nå er å få den på verksted for å få fikset fangeren min. Den ble flyttet ca 1 cm bakover på den ene siden og mistet litt lakk på hjørnet og så mistet jeg en bit av glasset i blinklyset da en litt "eldre" dame greide det kunstykket å rygge på bilen min når jeg var på jobb. Sto ganske så alene på parkeringsplassen og alle som har sett bilen min vet at den er ikke den vanskeligste bilen å legge mer til. Lyser litt opp.

 

Ellers så skal jeg bygge ferdig anlegget i bilen som har tatt alt for lang tid. Men det blir vel ferdig i løpet av høsten håper jeg.

 

Er en del annet som burde vært gjort med interiøret, men det får dama ta seg av når hun "arver" bilen til neste år.

 

Ka fan?! Har ei skabbkjærring røgga på deg?

Men hun stakk ikke av eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det første son skkal skje me bioen er atd en skal hellakeres i vinter : rock :

Så får vi se hva jeg finner på etter det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min er utrolig nok færdig nå..... Lav og relativt volumiøs....

 

Spannande?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og da er det bare bildene vi venter på Helge ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg synes det :)

 

Jeg har forøvrig bestilt litt nytt snacks til bremsene mine. I første omgang er det skiver og klosser foran som kommer (ligger på posthuset og venter på at jeg skal hente de), men det skal også bestilles skiver og klosser bak.

Det er Black Diamond slissede og borede skiver, kombinert med EBC Greenstuff klosser det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) fikk kjørt biln til lakkering i dag, så da blir det vel lakkering i løpet av uka.

ventet på noe stæsj fra autospar i 3 uker nå. så jeg ringte til de i dag, å da så de at de hadde fått pakket det og at det ble sendt først i dag : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autospar er det flere enn deg som har måttet vente på : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, har sett det er mange som har klaget over de! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.