Østfold: Skolt Auto- Erfaringer?

Anbefalte innlegg

(Kan være jeg har plassert tråden feil, men rett meg hvis det er tilfelle!)

Hei! : vinke :

Jeg har endelig fått meg audi igjen, og jeg stor koser meg! Lurte bare på om noen av dere har erfaring(er) med skolt auto? Skal ha service på bilen snart, og lurer på om jeg skal benytte skolt, dahles eller kanskje bruke audi forhandleren i strømstad...

 

Blir veldig glad for tilbakemeldinger! :glad:

 

Hilsen Tony.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tony, og velkomme til lokallaget dersom jeg ikke har sagt det før :)

 

Først av alt må jeg bare si at jeg ikke har noen personlig erfaring med Skolt, så jeg skal være ekstremt forsiktig med å "kaste dritt" her.. Dessuten ser jeg jo helst at vi som lokallag skal ha et godt forhold til leverandørene av "vårt" merke.

 

Uansett, jeg har to kollegaer som begge har brukt Skolt og etter hva jeg forstår bruker de fortsatt, så noe riktig må de jo gjøre ;) .. Likevel er de ikke helt fornøyde med servicen de har fått der og mener de er lite "velvillige" til å komme med løsninger dersom det er problemer. Har også hørt av andre at det er litt opp og ned med service her, men som sagt har jeg ingen personlig erfaring så ta dette med STOR klype salt. De eneste erfaringene jeg har derfra er delekjøp, og der må jeg si de skuffer litt. Syns de er sterkt unnerbemannet på dette området, men det er selvsagt ikke de som jobber der sin feil, de gir den servicen man kan forvente, men regn med litt kø ( ikke hver gang, men det hender stadig ).

 

 

Dahles Auto derimot har jeg personlig erfaring med, i positiv grad. Med unntak av forhandler-priser på det som skal gjøres syns jeg de er både hyggelige, serviceinnstilte og flinke der. Har hatt begge mine forrige biler der og kommer nok til å benytte meg av de igjen når tiden er inne for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Tenker jeg gir Skolt en sjanse, men veien er helt klart ikke lang til sarp!

Hyggelig å være medlem av klubben, og får vel forsøke å ta en tur på et treff, selv om jeg har en helt standard audi... Morro å se andre flotte biler da! Er dere mange på treffet?

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben igjen!

Jeg har hatt bilen et par ganger på Skolt- og kan vel ikke si annent enn at jeg er rimelig fornøyd. Mitt inntrykk er at de har flinke folk på verkstedet, og er greie å prate med. Spør etter Petter, han er meget hyggelig.

 

Lykke til i valget :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kan man se, det er delte meninger om Skolt som med alle andre steder så gi de for all del en sjanse! :)

 

Du er hjertelig velkommen på treff uansett hvordan bilen din er, forsåvidt uansett om du kommer med bil eller med buss/gående for vår del, alle er velkomne! Vi pleier å være en fast gjeng på 4-5 stk, men sist ble vi overraskende mange, tror vi var totalt 16 biler på det meste og det er jo hyggelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens jeg derimot bruker Dahles i Sarp, selvom jeg er Freksta gutt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del så er jeg utrolig inponert over erling rød i askim, den er utrolig på service. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del så er jeg utrolig inponert over erling rød i askim, den er utrolig på service. : rock :

 

Har også hørt veldig mye bra om de folka der, kjenner faktisk også svigersønn til sjefen selv. Som nevnt tidligere vil jeg vel gi Skolt en sjanse, men vurderer å hente inn pris fra sverige når det gjelder storservice når den tid kommer : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at Skolt var "trege", for det første tok de feil service, dvs vanlig service istedet for longlife, og så ba jeg de finne en plastikk del til innerskjermen som var sprekt, og legge i bilen, for den skulle jeg skifte sjøl, men de tok å skifta den for full betaling. Dessverre henta kjerringa bilen å betalte, men det var første og siste gang på Skolt, ble faktiskt oppringt i en kunde undersøkelse noen uker senere, der fikk jeg sagt meget klart hva jeg mener om Deres kommunikasjon på bedriften. Etter det har vi tatt en service i sverige, som er klart billigere, men i forhold til ventetid- og hvor mye tid en bruker, så har vi brukt Dahles Auto på "vanlig service". Der handler jeg også deler til de andre VW jeg har. Er storfrornøyd med servicen på dele lageret og får som regel litt rabatt oxo.

 

Magne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min fusket (kuttet) på turbotrykket her i sommer. Leverte inn bilen på Skolt, skulle få de til og ta en diagnose på bilen. Leverte den inn, men fikk den tilbake, de fannt ikke diagnose kontaktene på bilen. Flere i verkstedet så etter denne ble jeg fortalt. (etter jeg sa jeg mente de var i sikringsboksen eller under pedalene)

 

Fikk bilen ut, og da jeg kom hjem og så, var det ikke verre en og åpne sikringsboksen, og vips der var de :fy:

 

Leverte inn bilen på norsk bilelektronikk, de tok diagnose og fannt hull på slange fra cooler til insug. Bilen gikk som en klokke igjen....

 

Jeg blir ikke og bruke Skolt for og si det sån....., men de er sikkert bra på andre ting, untatt kort ventetid i køen for reservedeler som Knut nevner her....

 

S- biler kan de ikke ha mye peil på iallefall.... :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da var første service utført ved skolt. Må jo si at jeg er fornøyd, men mest av alt er jeg fornøyd med bilen min som er så snill med meg!

 

De på skolt var både hyggelige og vennlig innstilte, så jeg både tror og håper jobben de har gjort er bra også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skolt Auto.... For en hyggelig gjeng de er der ! Jeg hadde tidligere en A6 2,8 Stasjonsvogn. Jeg var meget fornøyd med bilen, den brummet og gikk akkurat passe for mitt bruk. En dag fikk jeg en stygg skurrende lyd i venstresvinger. "Fillern, drivknuta !" Dette hadde jeg ikke tid å styre med selv og siden jeg likevell skulle ha bilen på EU-kontroll, tenkte jeg å slå to fluer i en eneste smekk! Jeg ringte til Skolt, hadde en svært hyggelig samtale hvor jeg fikk time etter bare 6 uker. Da gikk det litt over på EU-kontrollen, men skitt au. Når man har en slik perle av en bil er det sikkert lurt å gjøre ting på merkeverksted, tenkte nå jeg. Dagen nærmet seg, spenningen steg. Jeg innleverte bilen klokken 8.00 og den skulle være ferdig, både med EU-kont og drivkknute klokken 15.00. Ut over dagen fikk jeg en tlf angående bremsene mine...Bremserøret fra pumpa ned til venstre kaliper var dårlig og måtte byttes. "Filler'n, slik gjør jeg vanligvis selv, men siden jeg skal på fjellet til helgen får dere ta det da" 850kr - huffmeghuff. Jaja, når man har en slik perle av en bil er det sikkert lurt å gjøre ting på merkeverksted. Da jeg arriverte, var den ikke heeeelt klar. Dette kan man jo skjønne, de måtte jo fikse en del ting ekstra pga bremsegreiene. Jeg fikk nøklen til bilen og dro hjemover med ett smil om munden. Gleden over å sitte i en bil som er 100% i orden er stor, tryggheten ved å vite at når man har en slik perle av en bil er det sikkert lurt å gjøre ting på merkeverksted gjorde meg varm og fikk frem godfølelsen. Smilet mitt var klistret på plass, V6'ern fikk vise hva den dugde til i noen forbikjøringer av MB'er, BMW'er og annet herk som jeg ikke har giddet å lære meg navnet på. Guuuud for en herlig bil. Ved avkjøringen til Moss (fra Frekstad), forvandlet mitt smil seg til en grimasse og små lyder kom ut av min mund. "faen, helvete, faen" osv. Hvorfor? Å JOH ! BREMSEPEDALEN FUNGERTE IKKE SLIK EN BREMPEDAL SKAL FUNGERE! DEN GIKK TIL BUNS, MED EN SUGENDE LYD ! Alle min begrensede bilkjøringsegenskaper (Jeg er egentlig motorsyklist må vite), blei satt på en prøve. Automat-kasse blev brukt som bremse, dette i kombinasjon med håndbrek, påført med nennsom hånd. Stoppet til slutt 1700 kilo A6-c4. Jeg gikk noe beveget ut av bilen, tittet under panseret. Det som mødte meg der var: Det meste av bremsevesken som hadde spritet ut av pumpa, grunnet en svært dårlig påskruing av nippel og den største skurtrekkeren jeg har sett. Den var hvertfall en meter og lå opp på den ene sylinderrekka. "Slik skal det vel neppe være" Mobiltelefonsamtalen som fulgte var ikke av det lavmælte slaget for å si det mildt. Bilen blei taua til Skolt - for dems regning og jeg fikk leiebil for dems regning. Skolt fikk to forsøk til, men fikk aldrig bremsen heelt bra. Om Skolt vil jeg si: De har en meget flott service innstilling i Butikken. Jeg følte meg på tross av problemene, meget godt tatt vare på. De var oppriktig lei og opprørt. Men den person som er verksmester der burde ha fått sparken! Om det hadde vært min kone som hadde kjørt bilen, hadde hun kollidert. Ganske sikkert med 2 unger i bilen også. Uansett hvor lovlydig man er i traffiken er motorveifart nokk til å drepe. Spesielt uten bremser. I dag har jeg en Passat 1,9 4motion. Skolt vil ganske sikkert få lov å skru på den oxo, men aldrig på bremsene..... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.