Oslo: Samkjøring Vintertreff 2006 (27.01)

Anbefalte innlegg

Flere fra Oslo skal vel ta turen oppover på vintertreff 2006. Vi kjører vel i fellesskap oppover denne gang også? Hvem henger på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar oppover på Torsdag, for å tilbringe et døgn hjemme, men henger meg gjerne på sammen med brodern fra Alvdal.

Det passer jo bra å ta en liten rast på Taverna'n på Alvdal, før siste etappe blir unnagjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar for å kjøre i fellesskap. Når på dagen skal vi dra? Rundt 12 tida fra Oslo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12ish er det jeg kunne tenkt meg og, er ca 45mil, så da er man fremme i 6-7 tiden, perfekt :)

 

Roger: Ikke no rast på tavernasen på alvdal nei, er jo middag på hotellet når vi kommer frem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner nok med jeg jeg også kommer ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører vel E6 oppover(jeg aner ikke hvor det lønner seg å kjøre)?

Sikkert noen her som henger seg på... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig at det kommer noen fra sør og henger seg på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører vel E6 oppover(jeg aner ikke hvor det lønner seg å kjøre)?

Sikkert noen her som henger seg på... ;)

 

Det vil vel bli kortest for dere å kjøre over Ringebufjellet, så dere kommer ned igjen ved Atna i Østerdalen. Men det er jo litt væravhengig over der da, så hvis dere er i tvil om været så ville jeg nok kjørt om Hamar og Elverum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12ish er det jeg kunne tenkt meg og, er ca 45mil, så da er man fremme i 6-7 tiden, perfekt :)

 

Roger: Ikke no rast på tavernasen på alvdal nei, er jo middag på hotellet når vi kommer frem!

 

 

: bråk : Vi tar vel en kaffe og litt bil visning på Taverna vel? : rock :

Synes det hadde vært kult med så mye fin bil jeg kan få filme i Alvdal også.

Vi har mye bra biler i NØL men det blir bare topp med alt dere komme med.

og da kan jeg si fra til de som ønsker å bli med herfra at de kan komme på Taverna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taverna er obligatorisk stopp på alle turer som går forbi Alvdal! :P

 

Jeg er med, men kjører ikke selv. Kommer til å sitte på med Luis Arafat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem vei skal vi kjøre oppover?

 

Ruten markert med gult er den som er beregnet som raskest og kortest. Avstandsmessig sparer vi ca 4 mil, men svenske veier pleier å være litt bedre enn norske da. Noen som kjenner den aktuelle veistrekningen?

07091637.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar kommer til å legge ut veibeskrivelse. (ser kanskje ut til å være den gule veien) Det er den som er raskest og mest morsom. Han kommer også til å markere ut der hvor det er mye rein så der må dere ta det rolig. Jeg drar opp på torsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veien markert med gult har grei standard bortsett fra den siste biten i Norge, fra Nybergsund til grensen. (ca. 2-3 mil) Der er det vanlig norsk standard, var ihvertfall sist jeg kjørte der for et halvt år siden. Fra Elverum til Nybergsund er det meget bra vei. I Sverige er det ganske bra vei hele stykket oppover og 90 mesteparten av veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte til Funäsdalen i august i år, og vi kjørte over Drevsjø. Tipper avstandsmessig det blir omtrent likt, men man kjører lengre i Norge. Den dårligste veistubben er faktisk mellom Idre og Funäsdalen, der er det ca 80 km med relativt smal og svingete fjellvei med til dels ujevnt dekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir med oppover på fredagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taverna er obligatorisk stopp på alle turer som går forbi Alvdal! :P

 

Jeg er med, men kjører ikke selv. Kommer til å sitte på med Luis Arafat.

skal kjøre deg relegiøs på den turen så er bare å holde seg fast;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke greit å kjøre østerdalen oppover da, så blir vi en skikkelig kolonne til vi kommer fram? Da kan jo folk fra Mjøsa, Hadeland, Gudbrandsdalen og Østerdalen henge seg på underveis?

Jeg vil vel tro at det ikke er så mange medlemmer som henger seg på oppover Engerdalen og drevsjø?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke greit å kjøre østerdalen oppover da, så blir vi en skikkelig kolonne til vi kommer fram? Da kan jo folk fra Mjøsa, Hadeland, Gudbrandsdalen og Østerdalen henge seg på underveis?

Jeg vil vel tro at det ikke er så mange medlemmer som henger seg på oppover Engerdalen og drevsjø?

 

NOEN ANDRE SOM HAR ET LEDIG SETE?!?!??!?!

 

Hihi.. Jeje. Satser på at det går bra. :P

 

Hvor mye lenger tid vil det ta å kjøre den andre veien? Vet du, Roger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mye forskjell, jeg vil gjette på maks en halv time forskjell.

Correct me if I'm wrong.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye lenger tid vil det ta å kjøre den andre veien?

 

Tror BB sa det var en time lengre men mulig jeg blander/husker feil her.

Han kommer nok til å si ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge kart/navigasjonsprogrammet så er det rett under 4 mil/halvtime i forskjell. Men i virkeligheten så pleier svenske veier å være betydelig bedre enn norske, og det er godt mulig en sparer en time også pga økt snittfart også.

 

JAM: Kan du spørre Vidar G på Audisentrum hvor lang tid han bruker å kjøre opp dit?

Han pleier vel å kjøre 'Sverige' ruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAM: Kan du spørre Vidar G på Audisentrum hvor lang tid han bruker å kjøre opp dit?

Han pleier vel å kjøre 'Sverige' ruta.

 

Maks 5-5 1/2 time er det de bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KL 12 ca dere har tenkt å dra fra Oslo da? Jeg og Dan Henning tenkte å møte dere ved avkjøringa av E6 mellom Hamar og Elverum, kommer ikke på navnet nå men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kolomoen?

Vil det ikke passe bedre å møtes på Myklagard da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myklagaard ja... må jo være best.

 

Nå er vi følgende som kjører sammen fra Oslo:

- Ørjan A

- Arve E

- Bjørn B

- Andreas S

 

Glemt noen?

 

Så snakka Per kanskje om at noen fra sør ville henge seg på? Og et tidspunkt for avreise burde vi kanskje finne snart ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.