spørsmål når det gjelder konvertering fra 10v til 20v turbo (NG Sugemotor -> 3B 20V T

Anbefalte innlegg

såpass, så jeg trenger ikke å bytte ledningsnett altså. bare få med hjernen fra 20v og sånt?

Jo, du må bytte og legge inn det ledn.nettet som hører til motoren, med ecu osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, da skal jeg ikke forstyrre tråden noe mer, kom med noen bilder da;) så vi får se litt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg har gjort er laget et lite rør fra bremstrykk til slangen på pumpa ca 5-10cm lang

Hmmm, det skjønte jeg ikke helt. Du har byttet bremseforsterker og bruker det orinale s2 du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke type gjenger ig hva er størrelsen på bensinrørene ut fra 3b motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke type gjenger ig hva er størrelsen på bensinrørene ut fra 3b motoren

er mm gjenger mener det er m18 litt usikker, men gjengene er standar hydraulikk, men ikke tettningsflaten er standar, men det går greit med gjenge tettningspasta på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er standard hydraulikk gjenger så er det i tommer ikke mm.

Jeg kan sikkert se på dette jeg OleC.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er standard hydraulikk gjenger så er det i tommer ikke mm.

Jeg kan sikkert se på dette jeg OleC.......

finnes standar hydraulikk koplinger i mm også, er ikke tommer på vag biler

tror det er M 18x 1,5 eller M16 x 1,5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, tror vi får se på dette John Arne. På 3b motoren er nipplene foskjellige. men på de orginale som sitter i min bil er de like. de passer inn i den minste på 3b motoren. den største er retur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt krise nå, har funnet ut hvordan koblinger dette er. Men alle jeg har snakket med har kun andre type gjener.

Jeg trenger en overgang slik at 14*1,5 gjenger passer i en 16*1,5 slange. hvordan har dere som har bytte motor gjort dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt krise nå, har funnet ut hvordan koblinger dette er. Men alle jeg har snakket med har kun andre type gjener.

Jeg trenger en overgang slik at 14*1,5 gjenger passer i en 16*1,5 slange. hvordan har dere som har bytte motor gjort dette

Har fått overganger fra hydraulikk butikker, eller kappet kobling på rør og skiftet denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk løst problemet i dag! Var ganske vanskelig pga mm gjenger... var veldig uvanlig på hydraulikk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode svar. I dag startet motoren. Ingen ting og sette fingeren på, bortsett fra et aldri så liten olje sprut ut av servopumpa. Startet på første forsøk og gikk fint med en eneste gang. Jeg er meget fornøyd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du med uttaket på pumpa? Greit å vite til en annen gang : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det dagen da alt skulle testes helt. Og til en stor fortvilelse så går ikke motoren på alle 5. Fikk endel tull med servopumpa, den viste seg å være helt defekt. Tok derfor av reima, og kjører uten servo så lenge.

Det siste uttaket blendet jeg igjen med en blende pugg. Problemet var den bolten med kryss i. Der var det en ganske stor lekkasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor bruker du ikke den orginale servopumpa som sto på ng motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får den ikke til å passe. har du gjort dette? gjerne bilder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du blender igjen det siste hullet vil pumpa ryke ganske fort, da trykket står og "stanger". Original NG-pumpe passer om du lager en egen brakett, ikke så mye jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det meste oppe å går, og bilen funket i dag fint til og fra jobb.

Har et par små problem igjen. Sentrallåsen har sluttet og fungere etter motor bytte og instrumentene som indikerer vann og speedometer fungerer ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det gikk bra til slutt !

Jeg har en 88' 90 quattro (NG) som jeg vil gjøre det samme med, men jeg er helt idiot når det gjelder skruing. Er det noen som kan gi en step by step beskrivelse/oppsummering av et slikt prosjekt for en amatør !

Trenger alt fra skaffing av motor, åpne panseret .... til bilen skal startes med ny motor. Evt. Godkjenning.

Ser ut som det allerede er mange som har gjort dette med bra hell, men diskusjonene ligger desverre litt for høyt for meg enda :-((

Gode råd mottas med takk !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som det gikk bra til slutt !

Jeg har en 88' 90 quattro (NG) som jeg vil gjøre det samme med, men jeg er helt idiot når det gjelder skruing. Er det noen som kan gi en step by step beskrivelse/oppsummering av et slikt prosjekt for en amatør !

Trenger alt fra skaffing av motor, åpne panseret .... til bilen skal startes med ny motor. Evt. Godkjenning.

Ser ut som det allerede er mange som har gjort dette med bra hell, men diskusjonene ligger desverre litt for høyt for meg enda :-((

Gode råd mottas med takk !

Anbefaler deg å "trene" litt selv først. Er ikke veldig vanskelig, men greit med litt kunnskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å "trene" litt selv først. Er ikke veldig vanskelig, men greit med litt kunnskap.

Tenkte å gå rett på eksamensoppgaven med en gang ;-)

Hva er enklest å montere, gammel 10V turbo fra eks 200T, 100T eller nyere 20V fra 200, S4, S2?

Er det vanskelig å få tak i brukbare motorer? Hvilken pris må en rekne med for en komplett motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å gå rett på eksamensoppgaven med en gang ;-)

Hva er enklest å montere, gammel 10V turbo fra eks 200T, 100T eller nyere 20V fra 200, S4, S2?

Er det vanskelig å få tak i brukbare motorer? Hvilken pris må en rekne med for en komplett motor?

Er du glad i et trangt motor rom og ledninger og k jetronic?

3b motor er nok det helt klart enkleste. der er alt plug and play. Hvis motoren skal inn i en 90 quattro (type 89)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag fått fikset litt små ting med bilen. Men sliter med at speedometeret og vanntemp måleren ikke funker. I tillegg blinker vannlampen og motorlampen lyser... noen som vet hva dette kan være... motoren funker fint. så det er nok instrumentet eller liknende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag fått fikset litt små ting med bilen. Men sliter med at speedometeret og vanntemp måleren ikke funker. I tillegg blinker vannlampen og motorlampen lyser... noen som vet hva dette kan være... motoren funker fint. så det er nok instrumentet eller liknende

Hadde mye av samme problema som deg på min tidligere 3b konverterte 90. Speedometeret fant jeg ut var dårlig kontakt nede på girkassa.

Og det med vanntemp måler er vel typisk ting, prøv og rense kontakta/sensoren som står på vannuttaket på toppen. Det funka hos meg. Mener og huske den var godt over tusingen ny på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mye av samme problema som deg på min tidligere 3b konverterte 90. Speedometeret fant jeg ut var dårlig kontakt nede på girkassa.

Og det med vanntemp måler er vel typisk ting, prøv og rense kontakta/sensoren som står på vannuttaket på toppen. Det funka hos meg. Mener og huske den var godt over tusingen ny på møller.

oki. jeg får prøve det da... var usikker på om det er dårlig kontakt eller om det er koblingsfeil... noen som vet om jeg kan bruker føleren fra ng motoren... sitter på jobb så jeg husker ikke helt. den er nemlig helt ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.