spørsmål når det gjelder konvertering fra 10v til 20v turbo (NG Sugemotor -> 3B 20V T

Anbefalte innlegg

Sorry litt OT, ville ikke lage en ny tråd..

 

Ossen er det med ledningsnett på en 3B motor i forhold til min 1985 mod KV motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ingen problem. Alt plugges sammen med det eksisterende ledningsnettet/sikringsboksen. Et aan-ledningsnett er ikke likt i det hele tatt med et fra 3b innvendig i bilen : nei :

 

Ok, gir meg nå...lucky you Ole Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som ikke har skal gjøre det nøyaktig det samme som meg, så tar jonus 2000 kr for å koble om mototronicen...

Da vil du få tilbake ledningsnettet med en ledning som skal i jord, en til konstant strøm og en til styrestrøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som ikke har skal gjøre det nøyaktig det samme som meg, så tar jonus 2000 kr for å koble om mototronicen...

Da vil du få tilbake ledningsnettet med en ledning som skal i jord, en til konstant strøm og en til styrestrøm.

 

til alle biler?? til min for eksempel?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nytt spørsmål. Bør man bytte bensin pumpen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nytt spørsmål. Bør man bytte bensin pumpen?

I følge Jonus: Nei, den originale leverer mer enn nok (4-5 bar). Hvertfall sa han det ang min 90q 10v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original pumpe til ke-jetronic er beregnet til mye høyere trykk(maks-trykk 6.4 bar) enn motronic som har 3,2 bar grunntrykk(3b) så den holder til en del utover det originale på 3b.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det lover jo bra... per dags dato har jeg litt troubel med den ng motoren som sitter der. har bilen stått i ca 5 min etter små kjøring så må jeg kjøre bensinpumpen en ca 15 ganger før jeg kan vri om tenningen. Er dette en feil ved pumpen, eller ligger feilen et annet sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kupper tråden litt med velsignelse fra trådstarter..

 

På bilde. punkt 3.. sikringene:

 

Hvilken sikring er til hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står fast skikkelig. Kan noen hjelpe meg. Hvor skal kabelen som er avbildet på bildet som jeg legger ved. Kabelen er blå og svart, stikket er grønt(i fall noen er fargeblinde... ;))

Kabelen har lik lengde og kommer ut av ledningsbunten sammen med kabler som skal i sikringsbrettet.(i det tidliger bildet jeg la ut ligger den i bundt nr 5) Vi vinner ut hvor alle de andre kablene skal, men denne står ikke nevnt i koblingsskjema. Det haster!!!!!

Trenger nr på hvor i sikringsbrettet den skal, hvis det er dit den skal da.

grønt-stikk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se på bilen min i morra. Tror det var samme ledningen jeg ikke fant noen plass til. ligger bare løst under sikringsboksen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi klarte ikke å finne den i koblingsskjema... Så da kan det sikkert stemme at den ikke skal noe sted. Vi så tilslutt at det var en ledig plass i sikringsbrettet, men denne sto ikke omtalt i koblingskjema...

 

Men en annen ting, kan jeg bruke servopumpen på 3b motoren på tannstang og slanger fra 90q. Den gamle servopumpen gir 100bar... vet ikke hva den nye gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket står på et skilt på pumpa sammen med delenr,ofte på baksiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor trykk forskjell kan det være på servoen før tannstang og slanger takker for seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

til info som kan jeg nå fortelle om at jeg har fått i motoren og både servo og batteri problem har løst seg... ;) Har også funnet ut at den "grønne" kabelen ikke skal noe sted....

Et par ting står igjen, men det ser ut til å løse seg underveis!

En stor takk til Thorbjørn. Takk for alle svarene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med servopumpa di..??

 

Jeg fikk høre at jeg måtte bruke den originale til min typ 89 90q sammen med aan-motoren.

 

Måtte modifisere litt fester osv.

 

I tillegg måtte jeg forlenge en slange.

Lurer på hvordan dette vil gå ettersom den nye fra Tess ikke har "innsnevring" midtveis og "plastrør med hull" i kjernen.

 

Hva tror du Ole K?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med servopumpa di..??

 

Jeg fikk høre at jeg måtte bruke den originale til min typ 89 90q sammen med aan-motoren.

 

Måtte modifisere litt fester osv.

 

I tillegg måtte jeg forlenge en slange.

Lurer på hvordan dette vil gå ettersom den nye fra Tess ikke har "innsnevring" midtveis og "plastrør med hull" i kjernen.

 

Hva tror du Ole K?

 

Jeg fant ut at min orginale servopumpe ga 100 bar, det samme som pumpen på 3b. Det er gjør er at jeg blender den slangen/utgangen som går over til "bomba"/bremse systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det 20v du konverterte fra?

 

Ossen er det og konvertere fra en 10v sugemotor KV til en 20v Turbo 3B? mye jobb? ledningsnett? osv. :)

 

håper jeg ikke fortstyrra tråden din helt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut at min orginale servopumpe ga 100 bar, det samme som pumpen på 3b. Det er gjør er at jeg blender den slangen/utgangen som går over til "bomba"/bremse systemet.

 

Tror du får problemer å blende, må legge opp slange/rør, har måttet det på dei 3 jeg har mod. med 20 v i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har konvertert fra en 10v ng. Det står i topicen ;)

 

Jeg har hørt om flere som har blendet, de setter innen tett bolt isteden for banjo kolblingen... Hvorfor skal det ikke gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde først å blende s4 servopumpa på min og.. da sprakk huset.. bare til opplysning! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde først å blende s4 servopumpa på min og.. da sprakk huset.. bare til opplysning! ;)

Hva har du gjort nå da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du gjort nå da...

 

det jeg har gjort er laget et lite rør fra bremstrykk til slangen på pumpa ca 5-10cm lang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har konvertert fra en 10v ng. Det står i topicen ;)

 

Jeg har hørt om flere som har blendet, de setter innen tett bolt isteden for banjo kolblingen... Hvorfor skal det ikke gå?

 

såpass, så jeg trenger ikke å bytte ledningsnett altså. bare få med hjernen fra 20v og sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.