Vintertreff nr2 2006 (4. mars) *OPPDATERT*

Anbefalte innlegg

kjiiper`n ass:( skulle jo bli det første vintertrffet mitt..... (og første isbanekjøring) jaja..... får si som en klok filosof sa en gang "shit happens": bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kjipt.: gråter :

Finnes det andre steder å kjøre? Jeg regner med at det er det samme problemet på hele sørlandet? Men hva med å kjøre på feks Gullknapp? (flystripe nord for Arendal)

 

Gullknapp er kanskje et alternativ, men du kommer deg ikke opp dit Walter,for veien dit er nesten for traktorvei å regne. En useknket bil har ingen problemer, men det er skummelt for en som er senket kun 30 mm som min bil, spesielt nå om vinteren. Uansett så er stripa der veldig smal (15 meter), så det blir problematisk å ha bane i "begge" retninger. Lengden på stripa der er også på bare 500 meter, så den er ikke verdens største.

 

http://www.froland.kommune.no/templates/froland/FrolandPage.aspx?id=325

 

Jeg tipset Kjetil om flystripa i Fyresdal, for der kjøres det dragrace om sommeren. Da er de kanskje ikke fremmede for litt motorsport om vinteren heller? Kjetil sa at han skulle sjekke det ut, men om han har fått tid vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har også en bane på Oftevatn i Høydalsmo, men antageligvis er det samme problemet med overvann der. Var der forrige helg, og da var det en del overvann der, ca 10-15 cm på det verste.

 

Banen så for meg ut til å være noe smal, men ellers grei. Bruker å være ganske stabilt med snø og kulde der.

 

Her er en artikkel fra en uke tilbake:

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060215/NYHET/102150098&SearchID=73236581475450

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vi ikke leie sigdal den helgen da? der er det jo preppa og greier;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vi ikke leie sigdal den helgen da? der er det jo preppa og greier;)

Hvis du var på Sigdal nå i helgen hadde du sett at forholdene der er LANGT under pari. Mye overvann, og ekstremt humpete bane. Koster dessuten mer en omtrent alle de andre til sammen... ;)

 

Men, skal skjekke opp litt. Har fått endel tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du var på Sigdal nå i helgen hadde du sett at forholdene der er LANGT under pari. Mye overvann, og ekstremt humpete bane. Koster dessuten mer en omtrent alle de andre til sammen... ;)

 

Men, skal skjekke opp litt. Har fått endel tips!

 

Overvann overalt ja, surt, sesongen er vel ganske på hell og, snøen drar jo ikke enda gitt :( Har ikke tenkt på den muligheten jeg, med tanke på vanntrøbbelet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, var ikke klar over att sigdal var helt herpet. da veit jeg ikke om så stort mange steder..

håper dere finner ut av noe da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Høydalsmo er det kjøring på isen hver helg i februar og første helga i mars.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Høydalsmo er det kjøring på isen hver helg i februar og første helga i mars.

Jepp, er nevt tidligere her også. Prøver så godt jeg kan å få tak i de ansvarlige der oppe, men akkurat nå virker det som det er svært få som er villige til å ta telefonen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi faktisk klart å skaffe en ny bane å kjøre på (så sant været tillater det)!!!

 

Neste lørdag blir det etter planen kjøring på bane i Høydalsmo (nærheten av Seljord, Telemark). Denne banen har blitt brukt flere helger i februar, og skal etter planen også være mulig å bruke neste helg. Det er meldt kaldere utover uken, og dette er gode nyheter for oss.

 

Som sagt er dette treffet væravhengig, og endelig avgjørelse om det blir kjøring blir tatt på torsdag ettermiddag! Da vil også kjøreruter og slikt bli lagt ut!

 

Det vil da være kjøring fra 10 til 16, og det vil koste 200,- pr bil. Dette er ikke et treff vi arrangerer, så det vil derfor være mulig å delta for alle de som ønsker dette!

 

Håper flest mulig har muligheten til å stille her, slik at vi kan vise frem klubben vår fra en god side! ;)

 

(Tusen takk til gutta fra Agder som har bidrat til at vi kanskje kan tilby medlemmene våre en ny mulighet til å kjøre på isbane!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi faktisk klart å skaffe en ny bane å kjøre på (så sant været tillater det)!!!

 

Neste lørdag blir det etter planen kjøring på bane i Høydalsmo (nærheten av Seljord, Telemark). Denne banen har blitt brukt flere helger i februar, og skal etter planen også være mulig å bruke neste helg. Det er meldt kaldere utover uken, og dette er gode nyheter for oss.

 

Som sagt er dette treffet væravhengig, og endelig avgjørelse om det blir kjøring blir tatt på torsdag ettermiddag! Da vil også kjøreruter og slikt bli lagt ut!

 

Det vil da være kjøring fra 10 til 16, og det vil koste 200,- pr bil. Dette er ikke et treff vi arrangerer, så det vil derfor være mulig å delta for alle de som ønsker dette!

 

Håper flest mulig har muligheten til å stille her, slik at vi kan vise frem klubben vår fra en god side! ;)

 

(Tusen takk til gutta fra Agder som har bidrat til at vi kanskje kan tilby medlemmene våre en ny mulighet til å kjøre på isbane!)

 

Altså den 4.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså den 4.?

Ja, ingen endringer der... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ingen endringer der... ;)

 

Så bra;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lyst å prøve bilen på bane.. Men har kun piggfri vinterdekk.. Noen som vet hvor mye Ispigg med felg koster.. Hvordan er nedkjøringa ut på banen.. Kan man ha "litt" senket bil?

 

Endre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lyst å prøve bilen på bane.. Men har kun piggfri vinterdekk.. Noen som vet hvor mye Ispigg med felg koster.. Hvordan er nedkjøringa ut på banen.. Kan man ha "litt" senket bil?

 

Endre

Går med piggfri vinterdekk også! Walter kjører jo RS4`en på isen med piggfritt bla! ;)

 

Hvordan nedkjøringen har jeg ikke oversikt over enda, men skal prøve å få sjekket dette! Er flere som har tenkt seg oppover med laave biler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedkjøringen til banen er ganske bra. Jeg kom fint ned med A6-en min forrige helg, den er senket ca 6 cm. Med litt smidighet og forsiktig kjøring burde det gå fint med lavere bil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedkjøringen til banen er ganske bra. Jeg kom fint ned med A6-en min forrige helg, den er senket ca 6 cm. Med litt smidighet og forsiktig kjøring burde det gå fint med lavere bil også.

 

Ja du kjører vel på hjemmebane du? Hvordan var det å kjøre der oppe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å være med, men hvor langt er dette egentlig fra oslo? Er ikke såå dreven på norgeskartet at jeg vet hvor seljord er.

Jeg har kun piggfritt og sliter med å finne noen som kan låne meg pigg dekk, hvordan er det med piggfritt på banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å være med, men hvor langt er dette egentlig fra oslo? Er ikke såå dreven på norgeskartet at jeg vet hvor seljord er.

Jeg har kun piggfritt og sliter med å finne noen som kan låne meg pigg dekk, hvordan er det med piggfritt på banen?

Er ca 20 mil fra Oslo

lillestrøm høydasmo.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kjører vel på hjemmebane du? Hvordan var det å kjøre der oppe da?

 

Jeg kjørte desverre ikke på banen, da det var for mye vann til at jeg ville ha bilen utpå. Kjørte bare ned på isen. Det var spesielt ut til banen det var mye vann, og et eller to steder på selve banen. Resten så tørt og fint ut. Men med litt kulde nå til uka, ville jeg tro det skulle bli bra forhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må få ordna en kolonnekjøring fra oslo da? så jeg finner veien fram :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjetil Bjørntvedt Kan du sende telefon nr til en av de folka som har med arangsjemanget der oppe og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NR til de ansvarlige er 90205461 eller 95203322

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NR til de ansvarlige er 90205461 eller 95203322

Takker og bukker Kristian. Får ta en telefon til en av de imorgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må få ordna en kolonnekjøring fra oslo da? så jeg finner veien fram :)

 

Vi kommer en del fra Skien også. Hvis dere kjører over Bø/Gvarv, kunne vi møtes på Gvarv eller Bø, og kjøre sammen derfra.

 

Kanskje Mr Tveito skal oppover, og kunne fungere som kjendtmann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.